Consumatorii vor petrece in medie cate doua ore pe zi utilizand aplicatii mobile, dublu fata de 2010, in contextul diversitatii fara precedent, cu cate 700.000 de aplicatii in oferta magazinelor Apple si Google, noteaza Wall Street Journal (WSJ).

Piata a ajuns la maturitate din anumite puncte de vedere: tacticile dubioase intalnite acum cativa ani, precum inselatoriile puse la cale de unii dezvoltatori pentru a atrage cat mai multe descarcari, au fost in mare parte inlaturate odata ce companiile care opereaza magazinele de aplicatii au luat masuri pentru a preveni astfel de incidente.

Dezvoltatorii de software actioneaza mai metodic in privinta marketingului si au inceput sa se concentreze pe aplicatiile care au cel mai mult succes la public. Fiecare aplicatie de succes, precum Instagram, lasa in urma zeci de mii de incercari nereusite.

In timp ce anumite segmente se apropie de maturitate, batalia pe piata aplicatiilor se muta pe noi fronturi - noi categorii de produse sau noi dispozitive.

"Industria aplicatiilor aminteste de industria auto la inceputul secolului trecut. Vezi cum se raspandesc drumurile si stii ca va fi ceva mare. Dar este inca la inceput", comenteaza pentru WSJ Simon Klahaf, director general al companiei de cercetare Flurry.

Pe o piata dominata de magazinele Apple si Google si-au facut recent aparitia noi competitori - Microsoft, BlackBerry si Amazon.com. Dezvoltatorii au inceput sa tinteasca China, Japonia si Coreea de Sud, dupa cativa ani de concentrare puternica pe piata SUA.

Aplicatiile nu se mai adreseaza exclusiv smartphone-urilor si tabletelor, migrand catre televizoare si catre interconectarea cu PC-ul.