Google Search se pregăteşte de o schimbare radicală a modului în care interpretează termenii de căutare şi filtrează rezultatele oferite utilizatorilor.
Google introduce “semantic search” în motorul de căutare
Mai exact, motorul Google Search va putea în curând să interpreteze sensul semantic al cuvintelor şi expresiilor tastate în câmpul de căutare, analizând semnificaţia şi înţelesul acestora pentru a da rezultate cu adevărat relevante pentru utilizator. Schimbarea va permite utilizatorilor să pună efectiv întrebări motorului de căutare, primind înapoi răspunsuri directe şi link-uri ducând la informaţiile dorite.
O funcţionalitate similară este oferită deja de serviciul Bing Search de la Microsoft, unde utilizatorii pot primi răspunsuri directe la întrebări legate de programul avioanelor, călătorii şi alte subiecte de interes.
Wolfram Alpha oferă şi el o funcţionalitate similară, prezentând "rapoarte" cu răspunsuri pentru întrebări, obţinute apelând seturi de date cu răspunsuri predefinite. De altfel, Google a dezvăluit recent că lucrează la o imensă bază de date, ce poate fi folosită pentru da informaţii contextuale despre diverse locaţii, obiecte sau oameni.
Aparent, schimbările pregătite îşi vor face simţită prezenţa în următoarele luni, iar în cele din urmă vor deveni parte integrantă în motorul Google Search, având un impact direct asupra listelor cu rezultate returnate. Există informaţii conform cărora Google va utiliza tehnologia căutărilor semantice şi pentru "identificarea de informaţii referitoare la entităţi anume dintr-o pagină web", cu scopul de stabili prioritatea afişării paginilor în listele cu rezultate. Prin contrast, sistemul PageRank clasic foloseşte o formulă care ia în considerare în primul rând link-urile care duc spre o pagină şi abia apoi conţinutul efectiv găsit în aceasta.
Furnizarea de răspunsuri directe în loc de simple link-uri se potriveşte foarte bine cu noua strategie de marketing Google, prin care se încearcă direcţionarea utilizatorilor spre folosirea serviciilor proprii, printre care şi Google+. Astfel, schimbările aduse modului în care folosim şi interacţionăm cu motorul Google Search au puternice implicaţii financiare pentru Google, oferind companiei o modalitate în plus de a vinde publicitate, scoţând-uşi totodată totodată la înaintare propriile servicii în detrimentul competiţiei.
Sursa: Theverge.com
Sursa:http://www.go4it.ro