luni, 29 octombrie 2012

Cum resimte organismul trecerea la ora de iarnă


Din această seară România trece la ora de iarnă. Astfel, ora 4 va deveni ora 3. Pentru mulţi dintre noi faptul că vor dormi mai mult reprezintă un motiv de bucurie, dar medicii spun că schimbarea orei este resimţită în mod negativ de organism.
Specialiştii avertizează că în perioada următoare există riscul ca o parte dintre noi să se simtă mai obosiţi decât în mod normal, deoarece trecerea la ora de iarnă ne dereglează ceasul biologic.
Riscul apariţiei insomniilor, a tulburărilor de somn, a stărilor de anxietate este destul de ridicat în această perioadă. În plus, în această perioadă ne putem confrunta cu o scăderea a capacităţii de concentrare şi chiar a randamentului.
În plus, organismul nostru va resimţi şi faptul că începând de mâine se va întuneca mai devreme cu o oră. Astfel că în această perioadă numărul persoanelor depresive va creşte.
Vestea bună este că toate aceste simptome vor trece în maxim două săptămâni, perioadă în care organismul se va obişnui cu noul program.
Pentru a ţine la distanţă efectele negative ales schimbării fusului orar, medicii recomandă să ne respectăm programul de somn. Astfel, dacă obişnuiaţi să vă culcaţi la ora 23, faceţi acelaşi lucru şi pe noul program, chiar dacă organismul este obişnuit să stea treaz până la ora 24, după noul program. În cazul în care nu putem dormi este indicat să bem un pahar de lapte cald, deoarece acesta este un somnifer natural.
În plus, renunţarea la sedentarism ne va ajuta să ne acomodăm mai repede cu noul program. Astfel, 30 de minute de mers prin parc poate reprezenta o variantă la îndemâna fiecăruia.
Abuzaţi de fructele şi legumele de sezon. Medicii spun că acestea sunt o sursă inepuizabilă de vitamine, minerale şi antioxidanţi, nutrienţi care ajută organismul să facă faţă în astfel de situaţii.


Camere de supraveghere inteligente - urmărire automatizată în viitor


În serialul "Person of Interest", un programator excepţional creează o maşinărie menită să preîntâmpine actele de terorism. Ea are acces la orice sursă de informaţie posibilă, inclusiv camere de supraveghere şi poate stabili dacă o persoană se comportă ciudat şi este pe cale să realizeze un act de violenţă. Ei bine, sursa de inspiraţie pentru acest serial s-ar putea să fie mai aproape de realitate decât am crede. Un grup de cercetători de la Unversitatea Carnegie Mellon lucrează la un proiect foarte similar.
Zâmbeşte! Cineva te urmăreşte!Zâmbeşte! Cineva te urmăreşte!

Proiectul este finanţat de guvernul Statelor Unite şi urmăreşte să implementeze algoritmi de recunoaştere automată a obiectelor din imagine şi de prezicere a acţiunilor lor. Tehnologia este similară cu cea folosită de dispozitivul Microsoft Kinect şi de maşinile de la Google care se conduc singure. Aplicaţiile acestui sistem pot fi folosite atât în domeniul miliar, cât şi în cel civil. Este menţionată posibilitatea folosirii acestei maşinării într-un aeroport pentru a depista persoanele suspecte ce "uită" bagaje prin terminale.
Urmărirea asistată de calculator are unele avantaje. Ea este rapidă şi funcţionează simultan pentru foarte multe obiecte sau persoane. Unui program automat nu-i scapă prea multe. Pe de altă parte, un program rămâne în esenţă o secvenţă de cod, ce poate lua decizii greşite prin simplul fapt că nu ia în calcul factorul uman. Cercetătorii ce lucrează la acest proiect vorbesc însă despre implementarea unui sistem avansat de inteligenţă artificială, care ar putea rezolva această problemă. Ar fi cazul să ne îngrijorăm?

Maraton al hackerilor, in weekend, la Bucuresti. Proiectul genial care a castigat marele premiu

Maraton al hackerilor, in weekend, la Bucuresti. Proiectul genial care a castigat marele premiu


Specialistii au programat non-stop timp de 24 de ore!
Hackathon-ul Hackover a adunat in acest weekend peste 200 de programatori. Evenimentul, desfasurat pe durata a 24 de ore non-stop, si-a propus sa incurajeze dezvoltatea comunitatilor locale de programatori.
Evenimentul le-a oferit participantilor ocazia de a dezvolta aplicatii de Mobile, Cloud Computing, Web Dev si nu numai. Participantii au putut asista la prezentari sutinute de importanti membrii ai comunităţilor de dezvoltatori din Romania.
Marele premiu de 1.800 de euro, a fost castigat de echipa Makan Studios, care a dezvoltat proiectul Road Alert. Marius Postolache, cu aplicaţia MuzicX, s-a clasat pe locul II, si a fost recompensat cu 1.200 de euro, in timp ce ocupantul locului III, Florin Ciprian Dragoi, a primit 900 de euro pentru proiectul Link Volcano. Echipa Felula a obtinut premiul de popularitate, in valoare de 600 de euro, pentru proiectul Clouds. 
Au avut ocazia sa-si testeze limitele, sa se cunoască mai bine intre ei si sa faca schimb de experienta. Provocarea a fost cu atat mai dificila, cu cat au avut un juriu de impresionat, o miza importanta si o concurenta puternica”, a declarat Gerard Dragoi, unul dintre initiatorii proiectului Hackover.
Competitia a fost organizata cu sprijinul BJUG (Bucharest Java User Group), RONUA (Romanian Net Users Association) si TeamNet International.

Cel mai bun portar de pe planeta e un WC-u! Inventia fabuloasa care blocheaza toate suturile din lume

Cel mai bun portar de pe planeta e un WC-u! Inventia fabuloasa care blocheaza toate suturile din lume


Inventia le apartine japonezilor
Japonezii au construit o toaleta capabila sa blocheze suturi care vin cu viteza de 100km/h, scrie TheVerge. Toaleta se bazeaza pe doua camere video la 250 fps pentru a calcula viteza si directia mingii de fotbal. Dupa ce traiectoria e calculata, mingea nu mai are nicio sansa:

Sursa : http://www.yoda.ro/

Sarbatorim 43 de ani de la prima logare

Sarbatorim 43 de ani de la prima logare


Un student de la o universitate din California a reusit minunea intr-o zi de 29 octombrie.
Pe 29 octombrie 1969, Charley Kline, un student la Universitate California din Los Angeles, SUA, a reusit sa se logheze pentru prima data.
Au fost facute si alte incercari de logare, inainte de aceasta data, dar care nu au avut succes. Din aceste incercari nereusite a aparut si cuvantul LOGIN.
In timpul conectarii, la transmiterea literei G din LOGIN, sistemul gazda se bloca de fiecare data, iar cei de la Institutul de Cercetare din Stanford au denumit logarea “LOGIN“.
Iata cum s-a intamplat totul, cu cuvintele lui Kline: 
Sursa : http://www.yoda.ro

Un spectaculos joc matematic dezvăluie potenţialul uimitor al creierului uman (VIDEO)


Anual, în Japonia, 1 milion de copii învaţă să folosească abacul, numit „soroban” (foto). Atât de importantă este această activitate, încât există şi un campionat naţional de soroban. Cea mai avansată secţiune a campionatului este Flash Anzan, care le cere concurenţilor să adune numere cu ajutorul unui abac imaginar. Performanţele de care sunt capabili unii dintre ei sunt de-a dreptul uluitoare.
Concurenţii trebuie să facă adunări folosind imaginea mentală a unui abac, în locul unui abac real. 15 numere - cuprinse între 100 şi 999 - sunt afişate pe un ecran, iar concurenţii trebuie să le adune. Dificultatea cea mai mare constă în faptul că numerele sunt proiectate într-o succesiune foarte rapidă; un om obişnuit abia ar avea timp să le citească.
Şi totuşi, cei mai competenţi dintre japonezii care participă la campionatul naţional de soroban sunt capabili de performanţe excepţionale.
Anul acesta, Takeo Sasano, funcţionar la o şcoală, şi-a doborât propriul record: a reuşit să adune numere proiectate într-un interval de numai 1,70 secunde. (În videoclipul de mai jos, cele 15 numere sunt proiectate în 1,85 secunde.)
Flash Anzan a fost o inventata în urmă cu câţiva ani de un profesor de abac, Yoji Miyamoto, care dorea să creeze un joc matematic în care cerinţele puteau fi rezolvate doar prin calcul cu ajutorul unui abac imaginar - o capacitate numită anzan.
Când un concurent vede primul număr afişat, îl vizualizează imediat pe abacul imaginar. Când vede cel de-al doilea număr, îl adună cu primul, pe acelaşi abac mental, şi tot aşa; la sfîrşitul jocului, concurenţii nu-şi pot aminti niciunul dintre numere, sau sumele intermediare, ci doar rezultatul final.
Utilizarea unui abac imaginar pentru a face operaţii matematice este cel mai rapid mod de a efectua calcule mintale. Ultimii doi câştigători ai Cupei Mondiale la calcul mintal - japonezul Naofumi Ogasawara, în acest an, şi indianul Priyashi Somani, anul trecut - au folosit această tehnică.
Specialiştii occidentali sunt uluiţi de aceste performanţe excepţionale, care arată de ce este în stare creierul uman, chiar dacă nu se ştie exact cum reuşeşte acest lucru. După părerea unuia dintre aceşti specialişti, Brian Butterworth, profesor de neuropsihologie cognitivă la University College London şi autor al cărţii The Mathematical Brain, ar merita să investim considerabil în studierea mecanismelor cerebrale care fac posibile aceste realizări.
Calculul cu abacul şi tehnica anzan folosesc o regiune a creierului diferită de cea utilizată în cazul calculelor făcute cu creionul pe hârtie; de aceea, elevii pot juca Flash Anzan în vreme ce  joacă, concomitent, jocuri ce ţin de limbaj. În videoclipul de mai jos, două fete reuşesc să adune 30 de numere în 20 de secunde, jucând, în acelaşi timp, "shiritori", un joc japonez în care trebuie să spună, pe rând, câte un cuvânt, care să înceapă cu ultima silabă a cuvântului rostit anterior.
Pentru moment, Flash Anzan nu este prea cunoscut în Occident, dar cei care vor să joace au la dispoziţie mai multe situri internet şi câteva aplicaţii pentru mobil.

Oamenii de ştiinţă pot afla ce visezi înainte să te trezeşti, graţie unei noi tehnologii


Oamenii de ştiinţă au descoperit o metodă prin care pot afla ce visează un om chiar în timp ce acesta doarme.
O echipă de cercetători coordonaţi de Yukiyasu Kamitani, un specialist din cadrul ATR Computational Neuroscience Laboratories din Kyoto, a folosit aparate de imagistică funcţională (fMRI) pentru a scana creierul a trei persoane în timp ce acestea dormeau, înregistrându-le totodată undele cerebrale cu ajutorul aparatelor de electroencefalografie (EEG).
Cercetătorii au trezit participanţii atunci când au detectat un tipar al undelor cerebrale asociat viselor, i-au întrebat ce au visat, şi apoi le-au cerut să se culce la loc.
Experimentul a fost efectuat în secvenţe de trei ore, ce au fost repetate de 7-10 ori în zile diferite pentru fiecare participant. În timpul fiecărei secvenţe participanţii erau treziţi de 10 ori pe oră. Fiecare voluntar a raportat de-a lungul unei ore 6-7 vise cu elemente vizuale, astfel că cercetătorii au acumulat în total aproximativ 200 de vise.
Majoritatea viselor reflectau experienţe tipice, de zi cu zi, însă unele conţineau şi evenimente neaşteptate, precum un dialog cu un actor celebru. Cercetătorii au extras cuvintele cheie din rapoartele verbale ale participanţilor şi au ales 20 de categorii, precum „maşină”, „bărbat”, „femeie” sau „computer”, ce apăreau mai des în aceste rapoarte.
Apoi, Kamitani şi colegii săi au selectat fotografii ce reprezentau fiecare categorie, au scanat creierul participanţilor în timp ce aceştia se uitau la respectivele fotografii şi apoi au comparat tiparele de activitate cerebrală înregistrate înainte ca voluntarii să fie treziţi.
Cercetătorii au analizat activitatea din zonele V1, V2 şi V3 ale creierului, care joacă un rol important în etapele timpurii ale procesării vizuale şi care codifică elementele de bază ale scenelor vizuale, precum contrastul sau orientarea marginilor. De asemenea, oamenii de ştiinţă au studiat alte regiuni care joacă un rol în funcţiile vizuale avansate, precum recunoaşterea obiectelor.
În 2008, Kamitani şi colegii săi au relatat că pot decodifica activitatea cerebrală asociată etapelor timpurii ale procesării vizuale pentru a reconstrui pe baza acestora imaginile arătate participanţilor. Acum, cercetătorii au descoperit că activitatea înregistrată n regiunile cerebrale ce joacă un rol în funcţiile vizuale avansate poate fi folosită pentru a prezice cu acurateţe conţinutul viselor oamenilor.
„Am construit un model pentru a prezice dacă vreuna dintre cele 20 de categorii de conţinut era prezentă în visele participanţilor”, a declarat Kamitani. „Analizând activitatea cerebrală înregistrată cu 9 secunde înainte să trezim participanţii, puteam să prezicem dacă visul acestora conţinea un bărbat, de exemplu, cu o acurateţe de 75%-80%”, a explicat cercetătorul.
Rezultatele studiului sugerează că visele şi percepţia vizuală folosesc aceleaşi mecanisme din regiunile cerebrale ce joacă un rol în funcţiile vizuale avansate.
„Această cercetare este interesantă şi captivantă. Pe lângă faptul că sugerează că visele folosesc aceleaşi zone din creier folosite atunci când suntem treji pentru reprezentări vizuale, studiul sugerează totodată că amintirea viselor se bazează pe memoria de termen scurt, pentru că decodarea viselor era mai eficientă cu câteva secunde înainte de trezire”, a comentat Jack Gallant, un specialist în neuroştiinţe din cadrul Universităţii California.
Kamitani şi colegii săi intenţionează acum să colecteze date similare din faza de somn REM (rapid eye movement), asociată la rândul său viselor. „Acest efort urmează să fie unul mult mai dificil, pentru că va trebui să aşteptăm cel puţin o oră până când participanţii la studiu vor atinge această fază de somn, însă va merita să facem acest efort, căci o mai bună înţelegere a conţinutului viselor şi a relaţiilor pe care acestea le au cu activitatea cerebrală ne va permite să înţelegem funcţia viselor”, a concluzionat cercetătorul japonez.

Super-laserul de la Măgurele permite dezvoltarea unei noi terapii anti-cancer şi eliminarea deşeurilor nucleare


Uniunea Europeană va cheltui aproximativ 700 de milioane de euro pentru a construi cele mai puternice lasere din lume, tehnologie care ar putea permite eliminarea deşeurilor nucleare şi conceperea a noi tratamente pentru cancer.
Proiectul Extreme Light Infrastructure a obţinut finanţarea a două lasere, unul în Republica Cehă şi celălalt în România, la Măgurele, alături de un centru de cercetare ce va fi construit în Ungaria.
Laserele vor fi de 10 ori mai puternice decât oricare alt laser construit până acum, fiind suficient de puternice pentru a crea particule subatomice în vid, în condiţii similare celor întâlnite imediat după Big Bang. Eventual, puternicele fascicule de lumină ar putea fi folosite pentru a deteriora radioactivitatea deşeurilor nucleare în doar câteva secunde şi pentru a ţinti tumorile canceroase, a explicat Nicolae-Victor Zamfir, coordonatorul proiectului, într-un interviu acordat Bloomberg.
„Nu există în natură un fenomen cu o putere la fel de intensă ca cea care urmează să fie generată cu ajutorul acestui laser”, a spus Zamfir. „Ne aşteptăm să obţinem primele rezultate ale cercetării noastre la 1-2 ani după ce centrul devine operaţional”, a adăugat cercetătorul.
Centrul de cercetare de la Măgurele ce urmează să găzduiască super-laserul românesc va consuma aproximativ 10 megawaţi de energie, echivalentul consumului a 2.500 de gospodării tipice din SUA. Cea mai mare parte a energiei va fi furnizată de pompele geotermale instalate la faţa locului. „Cel mai probabil, centrul nostru de cercetare va fi unul dintre cele mai mari situri din Europa alimentate cu energie neconvenţională”, a declarat Zamfir.
Cercetările de la Măgurele vor duce la aprofundarea unui nou tip de tratament pentru cancer, intitulat hadronterapie. Această formă de radioterapie ţinteşte direct tumorile ce au rădăcini adânci în corpul uman, reducând atât riscul de reapariţie cât şi potenţialul dezvoltării unor noi tumori. Primele rezultatele ale acestor experimente sunt aşteptate în 2018 şi 2019.
„Acest tratament există deja, dar necesită acceleratoare de particule foarte mari şi foarte scumpe”, explică Zamfir. „Dacă îl putem realiza cu ajutorul acestui laser, tratamentul va putea fi implementat cu costuri mult mai mici pe măsură ce tehnologia se dezvoltă şi costul laserelor scade”, a adăugat oficialul român.
Laserul de la Măgurele ar putea, de asemenea, să joace un rol cheie în eliminarea deşeurilor atomice, reducând timpul necesar pentru ca acestea să-şi piardă radioactivitatea de la câteva mii de ani la doar câteva secunde. Această reuşită ar elimina necesitatea unor adăposturi subterane în care deşeurile atomice să fie stocate în siguranţă pentru sute de ani.
„Va dura aproximativ 20 de ani până când vom reuşi să obţinem acest lucru, dar multe ţări din întreaga lume nu au nicio soluţie în viitorul apropiat pentru această problemă”, a declarat Zamfir.
Uniunea Europeană a poziţionat acest proiect în ţările din Europa de Est pentru a oferi un sprijin iniţiativelor ştiinţifice din aceste ţări. „Sperăm ca acest proiect să ducă la crearea unui cerc virtuos – faptul că infrastructura va exista aici să ducă la atragerea unor noi fonduri şi proiecte de cercetare”, a explicat Shirin Wheeler, purtătoarea de cuvânt a Comisiei Europene.
România a pierdut mulţi cercetători în ultimii ani, deoarece guvernul investeşte doar 0,5% din PIB în cercetare, faţă de media europeană de 2% din PIB. 
În cadrul noului proiect de la Măgurele urmează să fie angajaţi 200 de cercetători, iar după ce acesta va deveni funcţional, alţi 1.000 oameni de ştiinţă urmează să viziteze anual centrul pentru a efectua diferite experimente.
Uniunea Europeană va cheltui aproximativ 550 de milioane de euro în prima fază a proiectului, ce urmează să se încheie în decembrie 2013, fiind posibil ca România şi Ungaria să atragă alte 150 de milioane de euro în cea de-a doua fază a proiectului. De asemenea, alte 180 de milioane de euro vor fi obţinute din alte surse, explică reprezentanţii Comisiei Europene.

Atac fara precedent asupra Facebook. Cei mai mari hackeri ai lumii nu glumesc. Cand vor sa inchida reteaua

Atac fara precedent asupra Facebook. Cei mai mari hackeri ai lumii nu glumesc. Cand vor sa inchida reteaua


Membrii grupului de hackeri Anonymous au postat un mesaj prin care ameninta reteaua de socializare, dar si producatorul de jocuri Zynga.
Hackerii de la Anonymous planuiesc sa atace Facebook si sa ofere gratuit publicului jocurile produse de Zynga, suparati ca aceasta companie de jocuri planuieste sa faca reduceri de personal si sa angajeze oameni din tari sarace, pe care sa ii plateasca putin.
Atacul ar urma sa aiba loc pe data de 5 noiembrie, zi in care, spun hackerii, vor face ca accesul la Facebook sa fie taiat. 
Cei de la Anonymous spun ca au obtinut documpente secrete, care ar arata ca o mie de persoane ar urma sa fie date afara, scrie BusinessInsider.
"Cu un miliard de dolari care stau intr-o banca, noi credem ca astfel de actiuni sunt o insulta la adresa populatiei, iar comportamentul corporatiilor care actioneaza precum Zynga trebuie sa se schimbe", spun ei.
Este posibil ca acest atac sa fie doar o farsa si ca grupul de hackeri sa nu detina acces la planurile confidentiale ale companiei care produce jocuri pentru Facebook.

Philips si Apple vor sa iti coloreze casa cu iBecul. Ce poate sa faca pentru 61 de euro

Philips si Apple vor sa iti coloreze casa cu iBecul. Ce poate sa faca pentru 61 de euro


Becul poate raspandi orice culoare si la orice intensitate. Mai mult, utilizatorii il vor controla de pe iPhone sau iPad si poate fi setat sa sperie infractorii.
Acesta ar putea fi sfarsitul becului, asa cum il stim. Noul bec, produs de Philips, se va gasi incepand de azi in magazinele Apple din intreaga lume, relateaza Daily Mail.
Becurile pot fi controlate de la distanta, asa ca utilizatorii pot sa le aprinda inclusiv cand sunt plecati in vacanta, pentru a speria hotii.
“Philips revolutioneaza iluminatul – este vorba de o experienta complet noua in modul cum intercactionam cu lumina. La fel cum telefoanele si media au fost schimbate de tehnologia digitala, acum putem personaliza si iluminatul. Controlul de la distanta al becului va fi una dintre cele mai folosite aplicatii”, spune Jeroen de Waal, seful departamentul de Marketing si Strategie al Philips.
Cele patru programe preinstalate de iluminare au fost create pe baza unor cercetari a efectelor culorii asupra corpului. In functie de starea care se doreste, nuanta si intensitatea poate fi modificata ca sa creeze mediul perfect pentru relaxare, citire, concentrare sau energizare. O alta aplicatie, care functioneaza pe baza senzorilor GPS, poate face luminile sa se aprinda automat cand proprietarul se apropie de casa, si sa se stinga cand acesta se indeparteaza.
Becurile sunt disponibile doar in magazinele Apple, la pretul de 179 de lire pentru un set de 3, adica peste 1.000 de lei.

Eli-capsula, noua invenţie NASA ce va avea rol de curier spaţial (FOTO)


Anii 1960, 1970 au fost cu siguranţă anii de glorie ai capsulelor spaţiale. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă spun că tehonlogia ar putea să reducă aceste vehicule în atenţia noastră.
Cercetătorii NASA de la Centrul Spaţial Kennedy, din Florid, testează un sistem cu rotor care le-ar putea permite capsulelor spaţiale să zboare precum elicopterele. Sistemul a fost propus, pentru prima dată, pe vremea lui Apollo, dar ideea a fost abandonată în favoarea sistemelor mai ieftine precum paraşuta. Dezavantajul paraşutei este că aceasta necesită o aterizare pe apă, motiv pentru care, în prezent, NASA caută alte soluţii care să asigure transportul capsulelor. 
O eli-capsulă ar putea ateriza cu uşurinţă pe aproape orice fel de relief, permiţându-le astronauţilor să aleagă locul în care vor să ajungă. 
Eli-capsula, noua invenţie NASA ce va avea rol de curier spaţial
Totuşi, capsula de acest gen nu va fi alimentată de motoare. Oamenii de ştiinţă caută o soluţie prin care să activeze elicele fără a folosi energie din capsulă, ci puterea vântului. 
„Acum o sută de ani existau camete de luat vederi, telefoane şi dispozitive wireless de transmitere a informaţiei, precum codul Morse, dar toate aceste tehnologii funcţionau separat. Acum, telefonul este capabil să îndeplinească toate aceste funcţii. În acelaşi mod vrem şi noi să contopim tehnologia utilizată de elice, cu cea utilizată de capsulă, astfel încât să formăm un singur sistem”, a explicat inginerul Les Boatright, de la Centrul Kennedy. 
Eli-capsula, noua invenţie NASA ce va avea rol de curier spaţial
În prezent, proiectul se află în stadiul incipient, motiv pentru care va trebui să aşteptăm câţiva ani până îl vom vedea implementat. Într-o primă fază, el va fi testat prin eliberarea eli-capsulei de la altitudini mici, ulterior putând fi folosită pentru trimiterea probelor ştiinţifice fragile, de la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. 

Paintball spaţial, soluţia pentru salvarea planetei (VIDEO)


Deşi cei de la Hollywood îşi imaginează scenarii foarte complicate prin care un asteroid ar putea ameninţător ar fi înlăturat, oamenii de ştiinţă susţin că, în realitate, soluţia ar putea fi mult mai simplă şi mai ciudată.
Specialiştii sunt de părere că, dacă un asteroid ar avea o culoare mai deschisă, ar reflecta lumina soarelui, iar această mişcare a fotonilor ar putea crea o forţă destul de puternică pentru a împinge asteroidul pe o altă rută. Cu toate acestea, asteroizii sunt creaţi din rocă de culoare închisă, motiv pentru care specialiştii propun utilizarea unei arme uriaşe de paintball, cu ajutorul căreia să vopsească asteroidul în culoarea albă. 
Sung Wook Paek, creatorul teoriei susţine că forţa iniţială a bilei de vopsea ar împinge oarecum asteroidul, urmând ca fotonii să ajute şi mai mult la schimbarea rutei. 
În studiul său, Paek a realizat un test teoretic pe asteroidul Apophis, despre care se spune că se va apropia de Pământ în două etape, odată în 2029 şi încă o dată în 2036. În urma calculelor s-a constatat că pentru a acoperi gigantul, cu un diametru de 451 de metri, ar fi nevoie de 5 tone de vopsea. Pentru a determina momentul în care bilele ar trebui lansate, Paek s-a folosit de mişcarea de rotaţie a asteroidului. Astfel, o bilă ar trebui ejectată pentru a acoperi partea anterioară a asteroidului şi o alta ar trebui lansată atunci când partea posterioară a rocii este expusă. Estimările specialistului au scos la iveală că ar fi nevoie de 20 de ani pentru ca efectul radiaţiilor să schimbe traiectoria asteroidului. 
Totuşi, autorul studiului susţine că bilele nu ar trebui să fie lansate cu rachete tradiţionale, deoarece lansarea violentă ar putea afecta încărcătura. El propune ca bilele de vopsea să fie fabricate în spaţiu, la bordul ISS, de unde o navă spaţială le-ar putea lua şi livra spre asteroid. 

Cum arată tableta Nexus 7 rulând Ubuntu Linux


Populara tabletă Nexus 7 a primit suport oficial din parteaCanonical, dezvoltatorul Ubuntu Linux, ceea ce înseamnă că putem instala şi rula în mod nativ sistemul de operare Linux, înlocuind versiunea Android livrată cu tableta la momentul achiziţiei.
Ubuntu Linux, compatibil cu tableta Nexus 7Ubuntu Linux, compatibil cu tableta Nexus 7

Trebuie ştiut că deşi nu durează mai mult de 30 minute, operaţiunea înlocuirii sistemului Android cu Ubuntu Linux presupune aplicarea procedeului cunoscut sub denumirea de Android Root şi implicitduce la pierderea garanţiei. Mai departe, pentru a trece la instalarea efectivă este necesar să conectăm tableta la un PC pe care rulează deja versiunea Ubuntu Linux 12.04, deoarece paşii necesari pentru instalare nu pot fi parcurşi sub sistemul Windows sau Mac OS.
Odată instalat, sistemul Ubuntu Linux ne întâmpină cu aceeaşi interfaţă disponibilă şi în versiunea pentru PC, respectiv pachetul standard de aplicaţi Linux, printre care şi web browser-ul Firefox.

Fotbal "robotic" LIVE la iLikeIT. Studioul Stirilor ProTV, transformat in teren pentru roboti

Fotbal  robotic  LIVE la iLikeIT. Studioul Stirilor ProTV, transformat in teren pentru roboti


Studioul Stirilor ProTV s-a transformat in teren de fotbal. Jucatorii si-au incarcat bateriile, iar programatorii au fluierat startul.
George Buhnici a invitat la iLikeIT cativa programatori, insotiti de roboti, care au incins o partida de fotbal.
Terenul are 2.5m pe 1.3m, iar robotii au dimensiuni de patrat - 8 pe 8 cm. Au fost doua echipe a cate 5 roboti, dirijate de cativa invitati speciali: Ionut Cotoi si Ionut Grigorescu de la inventeaza.ro si Constantin Craciun, autor al site-ului www.harkopen.com, unul dintre cele mai cunoscute site-uri de open source hardware din lume.
Robotii au fost programati cu doua laptopuri, iar inregistrarea partidei de fotbal "robotic" o puteti urmari in inregistrarea video a emisiunii iLikeIT.

Arhiva Internetului a ajuns sa ocupe foarte mult spatiu


Zece petabytes, zece milioane de GB sau 10.000.000.000.000.000 bytes este valoarea spatiului de stocare depasit de arhiva internetului zilele trecute. The Internet Archive este o institutie insarcinata cu stocarea continutului de pe internet in anumite momente in timp.
Reponsabila cu salvarea internetului pentru posteritate, Internet Archive mai stocheaza printre altele 1,5 milioane de clipuri audio si peste un milion de clipuri video. Tot arhiva internetului este gazda unui site gen masina timpului pentru pagini de internet intitulat Wayback Machine. Doar asa puteti vedea continutul Playtech.ro in noiembrie 2009 sau al NewYorkTimes in 1997.
Cu toate ca scopul acestui website este interesant si util, cei 10 PB de date sunt infimi in comparatie cu volumul de date pe care il gazduiesc de exemplu serverele Facebook. Doar pentru imagini si clipuri video Facebook are dedicati 100 peta bytes de date.
Noua performanta Internet Archive este doar una dintre metodele de modernizare a institutiei si a functionalitatii oferite de aceasta. In urma cu cateva saptamani oficialii sai au anuntat ca serviciul va indexa online si buletine de stiri traditionale de pe cele mai populare canale TV americane. La inceputul lunii august, aceeasi organizatie a adus la cunostinta vizitatorilor ca alte tipuri de continut oferite de Internet Archive, precum filme sau fisiere audio care pot fi descarcate prin intermediul retelei Torrent. Ramane sa vedem ce mai urmeaza.

Cum vor arăta şoselele viitorului. 5 inovaţii care îi vor ajuta pe şoferi

Designerii şi inginerii olandezi şi-au dat mâna pentru a dezvolta cinci soluţii ingenioase pentru ”Autostrada viitorului”. Dintre ele, vopseaua fosforescentă şi marcajele sensibile la căldură vor fi introduse chiar din 2013, potrivit automarket.ro
.


Şoselele viitorului
Şoselele viitorului
Ne întrebăm cu toţii cum vor arăta autostrăzile viitorului. Sau chiar dacă vom mai avea autostrăzi în viitor. Există însă şi oameni care şi-au imaginat deja autostrada viitorului şi vor să o transforme în realitate.

Olandezii de la Studio Roosegarde şi-au unit forţele cu cei de la Heijmans, o companie specializată în infrastructură, pentru a da naştere unui proiect extrem de ambiţios. Botezat Smart Highway, proiectul a fost dezvoltat de designerii şi inginerii olandezi pentru a da naştere unor autostrăzi sustenabile şi interactive prin folosirea luminii şi energiei. Cu alte cuvinte, olandezii vor să ofere semne de circulaţie capabile să se adapteze la diferite condiţii de drum.

Designerii au gândit mai multe funcţii pentru autostradă: Glow in the Dark Road (Drumul care străluceşte în întuneric), Dynamic Paint (Vopseaua dinamică), Interactive Light (Lumină interactivă), Induction Priority Lane (Bandă de urgenţă cu încărcare prin inducţie pentru vehiculele electrice) şi Wind Light (Iluminare eoliană).

O serie de inovaţii ale proiectul Smart Highway va fi pus în aplicare chiar de anul viitor în Olanda.


Sursa : http://www.realitatea.net

Rocile din Marea Neagră arată că polii magnetici ai Terrei s-au inversat de 2 ori în 1.000 de ani

Polii magnetici ai Pământului s-au inversat de două ori în mai puțin de 1.000 de ani, sugerează noi cercetări efectuate pe rocile de pe fundul Mării Negre. Inversările au avut loc acum 41.000 de ani, pe vremea când primii oameni moderni colonizau Europa
.


Polii magnetici ai Terrei s-au inversat de 2 ori în ultimii 1.000 de ani
Polii magnetici ai Terrei s-au inversat de 2 ori în ultimii 1.000 de ani
Miezul de fier al Pământului funcționează ca un magnet gigantic care emană un câmp magnetic fixat în doi poli, la nord și la sud. Polii magnetici nu sunt aceeași ca polii geografici, care marchează axa în jurul căreia Pământul se învârte, scrie jurnalul.ro.

"Câmpul magnetic al Pământului este foarte dinamic. Intensitatea acestuia a variat, de-a lungul timpului, între 50% mai mult decât în ziua de azi și 90 - 95% mai puțin”, spune Norbert Nowaczyk, un cercetător care a studiat variațiile câmpului magnetic de-a lungul istoriei Pământului.

La fiecare câteva sute de mii de ani, polii magnetici ai Pământului se inversează, ceea ce înseamnă că acul unei busole, care acum indică nordul, ar indica sudul. Aceste inversări pot fi ”citite” în mineralele magnetizate conservate în lavă răcită, care indică fie spre nord, fie spre sud. În funcție de vechimea rocilor, se pot stabili perioadele în care polii s-au inversat.

O inversare completă a polilor durează, de obicei, între 2.000 și 5.000 mii de ani, potrivit rocilor studiate până în prezent. Totuși, oamenii de știință au stabilit că două astfel de inversări au avut loc în urmă cu aproximativ 41.000 de ani, în mai puțin de 1.000 de ani.

Sursa : http://www.realitatea.net

Google Maps, îmbogăţit cu noi detalii geografice


Parcă pentru a pune sare pe rana celor de la Apple, a căror nou serviciu pentru hărţi a fost primit cu o doză copioasă de fluierături, Google a anunţat vineri noi îmbunătăţiri pentru serviciul Maps.
După ce a adus un calup impresionat de modele 3D pentru clădiri şi a îmbogăţit Street View cu imagini noi, inclusiv subacvatice, Google a adăugat un nou strat de informaţii pentru hărţile sale geografice.
O privire de ansamblu mai bună asupra formelor de reliefO privire de ansamblu mai bună asupra formelor de relief

În locul regiunilor golaşe de până acum, care ofereau puţine detalii în afara unor forme de relief majore şi a graniţelor naţionale, Google Maps oferă acum hărţi bogate în informaţii care cuprind date despre munţi, deşerturi, zone majore de vegetaţie, şiruri muntoase şi alte informaţii generale pentru care ar fi trebuit să căutam un atlas geografic.
Nu toate zonele au primit tratamentul nou, însă acolo unde acesta există, diferenţele faţă de versiunea anterioară este vizibilă.
România s-a bucurat parţial de atenţieRomânia s-a bucurat parţial de atenţie


Oamenii de ştiinţă au aflat cum îşi cântă deşertul singurătatea (VIDEO)


Atunci când sunt biciuite de vânt, dunele de nisip îşi plâng durerea prin urlete ce reverberează în întregul peisaj arid. Acum, oamenii de ştiinţă au descoperit că fiecare dună poate avea propriul cântec. Unele emit o singură notă, în timp ce alte imită un cor, dând naştere unor melodii diferite.
Cercetări recente au scos la iveală faptul că fiecare melodie a dunelor depinde de mărimea boabelor de nisipi. În studiu, cercetătorii au colectat nisipi de la o dună „cântătoare”, din Maroc, care emite sunete de 150 de Hz ( în sol diez, cu două octave mai jos de do). Aceste boabe au fost comparate cu altele prelevate de la o altă dună din Oman, care produce sunete ce variază de la 90 Hz, la 150 Hz (de la fa diez la re). 
Formând avalanşe ale acestor mini dune, în laborator, oamenii de ştiinţă au putut să redea aceste cântece ale deşertului, descoperind că melodiile nu se formează cu ajutorul unor straturi diferite de nisip, aşa cum se credea iniţial. De asemenea, s-a constatat că, atunci când nisipul din Oman a fost cernut, pentru a rămână doar boabele de nisip cu aceeaşi dimensiune, el a creat „cântece” formate dintr-o singură notă. 
Prin urmare, specialiştii au concluzionat că mişcările sincronizate ale boabelor de nisip produc faimoasele gemete, în timp ce mărimea boabelor de nisip determină notele din care este alcătuită melodia. 

IBM revolutioneaza calculatoarele: inlocuieste siliconul cu nanotuburi de carbon, in cipuri

IBM revolutioneaza calculatoarele: inlocuieste siliconul cu nanotuburi de carbon, in cipuri


Compania sustine ca a crescut numarul nanotuburilor de carbon care pot fi plasate cu acuratete pe un singur cip.
Calculatoarepe pe baza de nanotuburi de carbon sunt un pic mai aproape de realitate, gratie celor de la IBM, care fac eforturi pentru a inlocui siliconul cu aceste mici elemente.
Nanotuburile de carbon sunt structuri foarte mici, un fel de plase de atomi de carbon rulate intr-o forma cilindrica. 8 cercetatori ai companiei au gasit o metoda prin care aceste nanotuburi sunt plasate pe un cip, a anuntat IBM. Ele se aranjeaza intr-o structura de 100 de ori mai densa decat s-a reusit pana acum. Cercetatorii au putut, astfel, sa construiasca un cip care sa aiba mai mult de 10.000 de nanotuburi de carbon, scrie cnet.com.
Nanotuburile de carbon conduc electricitatea mai bine decat siliconul si au forma perfecta pentru a se comporta precum tranzistorii. Totul se intampla, insa, la o scara mult mai mica. Conditia este ca nanotuburile e sa fie aliniate perfect si sa nu existe impuritati metalice.

Rockstar a anunţat Grand Theft Auto: Vice City pentru Android şi iOS


După ce ne-au încântat la sfârşitul anului trecut cu lansarea portării jocului Grand Theft Auto 3 pe platformele Android şi iOS, Rockstar a anunţat că va recidiva, iar ocazia este tot o aniversare: un deceniu de la lansarea titlului Grand Theft Auto: Vice City.
Lansat acum aproape 10 ani pe PlayStation 2 şi câteva luni mai târziu pe PC, Grand Theft Auto: Vice City preia ştafeta de la cea de-a treia iteraţie majoră a seriei şi creează un univers fictiv în America anilor '80. Conform Rockstar, jocul va fi lansat undeva în cursul acestei toamne pe platformele Android şi iOS.
Produsul va fi bazat pe versiunea pentru PlayStation 2 a originalului, dar va include şi o serie de resurse grafice originale. Versiunea optimizată pentru chipurile Tegra 3 a jocului Grand Theft Auto 3 pentru Android a folosit resursele versiunii pentru PC, faţă de cea pentru iOS care s-a mulţumit cu aceeaşi versiune PlayStation 2, însă compania nu a menţionat dacă va repeta această iniţiativă, afirmând în schimb că 10th Anniversary Edition va beneficia de suport pentru rezoluţii mari.
Grand Theft Auto: Vice City, versiunea pentru PlayStation 2Grand Theft Auto: Vice City, versiunea pentru PlayStation 2