Calculatoarele din ziua de astăzi au un mod de lucru secvenţial. În ciuda faptului că se vorbeşte mult de multi-tasking, ele rezolvă problemele la rând şi apoi pun rezultatul într-o memorie comună, care nu mai este legată de aplicaţia în sine. Pentru a putea simula procese întâlnite în natură, computer-ul ar trebui să funcţioneze diferit şi să fie în stare să se repare singur atunci când se întâmplă un incident neplăcut.
Comportamentul unui roi de albine este greu de simulat
O echipă de cercetători de la University College din Londra a creat un computer în care datele sunt asociate cu instrucţiuni speciale. Aceste instrucţiuni spun ce să faci cu datele după ce le procesezi. Spre exemplu, ai date legate de temperatura de afară şi instrucţiuni care-ţi spun ce să faci când este prea cald. Această combinaţie între date şi instrucţiuni poartă denumirea de sistem, iar computerul menţionat se numeşte computer sistemic. El va executa aceste sisteme într-o ordine dată de un generator de numere aleatoare, fără ca un sistem să aibă prioritate faţă de altul.
O dronă poate fi controlată de un computer sistemic
O particularitate a unui astfel de computer este faptul că aceleaşi instrucţiuni se pot regăsi în mai multe sisteme simultan. Dacă un sistem devine corupt, computerul poate să acceseze instrucţiunile din alt sistem şi să funcţioneze în continuare. Un calculator convenţional va afişa imediat o eroare atunci când nu poate citi o anumită zonă din memorie. Ecranele albastre ne sunt foarte familiare. Aplicaţiile unui computer care se poate repara singur pot varia de la software-ul pentru controlul dronelor până la simulări realiste ale felului în care funcţionează creierul uman. Din păcate, un computer cu funcţionalităţile descrise mai sus va deveni realitate peste mulţi ani. Momentan ne mulţumim cu procesoare quad core ce pot genera din când în când ecrane albastre.
Sursa : http://www.go4it.ro