Trebuie doar sa fii atent si sa stii sa aduni doua numere.
Iata o problema despre care se spune ca e rezolvata gresit de jumatate dintre studentii de la Harvard, Princeton si MIT, scrie Gizmodo:
O bata si o minge de baseball costa impreuna un dolar si zece centi. Bata costa cu un dolar mai mult decat mingea. Cat costa mingea?
Raspuns: 5 centi
Daca n-ai nimerit raspunsul corect, nu-ti face griji.
Potrivit unei cercetari facute de Universistatea din Toronto pe 482 de studenti, cu cat esti mai destept, cu atat sansele sa gresesti sunt mai mari. Asta pentru ca atunci cand apare o situatie noua, creierul omenesc are tentinta de a apela la scurtaturi pentru a gasi raspunsul corect. De aici si erorile de judecata.
Lansate la aproximativ un an distanta, in noiembrie 2006 si decembrie 2005 consoleleSony PS3 si XBOX 360 au devenit in cursul acestui an la fel de populare, cand vine vorba de numarul de dispozitive vandute.
Printr-un comunicat de presa lansat zilele trecute, Sony a anuntat ca a comercializat la nivel global pana in acest moment nu mai putin de 70 milioane de console PS3. La mijlocul lunii trecute, cand a anuntat rezultatele financiare pe ultimul trimestru, Microsoft a anuntat aceeasi cifra pentru a defini performanta in vanzare a propriei console XBOX 360. Cifra este cu atat mai importanta cu cat, pentru prima oara de la lansarea popularei console, Sony a reusit sa-i ajunga din urma pe cei de la Microsoft.
Desi este evident pentru oricine ca senzorul Kinect este mult mai popular in a stimula efortul fizic in sufragerie si Sony a inceput sa faca o treaba din ce in ce mai buna cu al sau controller PlayStation Move. In acelasi raport compania japoneza a confirmat faptul ca pana in acest moment s-au vandut 15 milioane de controllere Move. Avand in vedere ca PlayStation Move a fost lansat in urma cu aproximativ 2 ani putem afirma fara sa gresim ca acest controller sensibil la atingere merita tilul de succes.
Cu toate ca deja de cativa ani se vehiculeaza detalii legate de urmasii consolelor de mai sus, faptul ca atat PS3-ul cat si XBOX-ul inca se mai vand in numere impresionante nu va stimula prea tare lansarea unor noi dispozitive pentru gaming..
Toată lumea este de acord că Albert Einstein a fost un geniu, iar această opinie generală i-a făcut pe mulţi să se întrebe „care e secretul geniului lui Einstein?”. Mulţi cercetători au presupus că este nevoie de un creier cu adevărat special pentru a concepe teoria relativităţii şi alte descoperiri geniale care stau la baza fizicii moderne.
Un nou studiu oferă câteva răspunsuri la acest mister. Cercetarea a fost efectuată cu ajutorul a 14 fotografii recent descoperite în care creierul lui Einstein fusese imortalizat la scurt timp după moarte. Cercetătorii au concluzionat că, într-adevăr, creierul său era neobişnuit în mai multe feluri. Cu toate acestea, cercetătorii nu au descifrat încă modul în care circumvoluţiunile suplimentare pe care le-au descoperit în creierul lui Einstein au influenţat abilităţile extraordinare ale fizicianului.
Povestea creierului lui Einstein este una foarte lungă, ce începe în 1955, anul în care câştigătorul premiului Nobel a murit în Princeton, New Jersey, la vârsta de 76 de ani. Fiul său Hans Albert şi executorul Otto Nathan şi-au dat acordul ca medicul patolog Thomas Harvey să păstreze creierul pentru a efectua cercetări ştiinţifice. Harvey a fotografiat creierul, după care l-a tăiat în 240 de bucăţi pe care le-a păstrat într-o substanţă răşinoasă. Aceste bucăţi au fost ulterior secţionate din nou în 2.000 de felii subţiri, care au fost studiate cu ajutorul microscopului. Ulterior, aceste studii microscopice şi fotografiile cu creierul lui Einstein au fost distribuite către 18 cercetători din întreaga lume. Cu excepţia lamelor microscopice păstrate de Harvey, nimeni nu ştie unde se găsesc astăzi specimenele din creierul lui Einstein, cele mai multe fiind pierdute pe măsură ce cercetătorii s-au pensionat sau au murit.
În ultimele decenii, toate aceste materiale au dus la doar şase studii publicate în jurnalele ştiinţifice prestigioase. Câteva dintre aceste cercetări au descoperit trăsături interesante în creierul lui Einstein, precum o densitate mai mare a neuronilor în anumite părţi ale creierului şi un număr neobişnuit de mare de nevroglii (celule care ajută neuronii să transmită impulsuri nervoase) în raport cu neuronii. Alte două studii ce s-au aplecat asupra anatomiei creierului lui Einstein au arătat că lobii parietali ai lui Einstein prezentau un tipar neobişnuit al circumvoluţiunilor. Aceste studii s-au bazat, însă, pe câteva poze puse la dispoziţie de Harvey.
Thomas Harvey a murit în 2007, iar în 2010 moştenitorii săi au decis să transfere toate materialele sale către National Museum of Health and Medicine (NMHM), o instituţie a Armatei SUA. Acest lucru a permis efectuarea unui nou studiu asupra creierului lui Einstein, rezultatele fiind publicate de curând în jurnalul Brain.
Foto: Brain (2012) / National Museum of Health and Medicine
Antropologul Dean Falk de la Florida State University, neurologul Frederick Lepore de la Şcoala Medicală Robert Wood Johnson şi Adrianne Noe, directorul NMHM, au colaborat pentru a analiza 14 fotografii ale creierului lui Albert Einstein ce nu au mai fost niciodată făcute publice.
Echipa de cercetători a comparat creierul lui Einstein cu creierele a 85 de oameni ce au fost deja descrise în literatura de specialitate şi au descoperit că, într-adevăr, fizicianul beneficia de un organ special. Deşi creierul său avea dimensiuni obişnuite (cântărind 1230 de grame), mai multe regiuni prezentau circumvoluţiuni suplimentare şi pliuri nemaivăzute la alţi subiecţi. De exemplu, regiunile din partea stângă a creierului, ce facilitează percepţia senzorială şi controlul feţei şi al limbii, erau mult mai mari decât în mod obişnuit. De asemenea, cortexul prefrontral – regiune asociată planificări, atenţiei şi perseverenţei în momentele dificile – era mult mai mare faţă de alte creiere.
„În fiecare lob erau regiuni cu circumvoluţiuni extrem de complicate”, afirmă Falk. În ceea ce priveşte regiunile mărite asociate feţei şi limbii, Falk crede că acestea ar putea explica celebra vorbă a lui Einstein, care spunea că gândirea sa este de multe ori „musculară”, fără a lua forma cuvintelor. De multe ori, această declaraţie este interpetată în mod metaforic, însă Falk spune că „ar putea fi o formă prin care Einstein descria modul extraordinar în care îşi folosea cortexul motor”, ce are legătură cu conceptualizările abstracte.
Falk subliniază că mediul în care a crescut Einstein este la fel de important în înţelegerea genialului fizician ca şi creierul acestuia. Cercetătorul relatează că părinţii lui Albert Einstein au dorit să-l cultive, încurajându-l să fie independent şi creativ. Aceştia nu l-au susţinut doar în eforturile ştiinţifice, ci şi în muzică, finanţându-i lecţiile de pian şi de vioară. Falk afirmă că regiunea din creierul fizicianului asociată talentului muzical era foarte dezvoltată.
Cercetătorii intenţionează ca în următoarele cercetări să compare creierul lui Einstein cu cel al altor fizicieni taltenţi, pentru a vedea dacă trăsăturile ieşite din comun se regăsesc şi la alte minţi luminate.
Oamenii de ştiinţă au descoperit că anumite modele din creier corespund cu înţelesurile unor cuvinte. Descoperirea reprezintă un pas important în încercarea de a citi gândurile urmărind activitatea cerebrală. De asemenea, ea are potenţialul de a-i ajuta pe oamenii de ştiinţă să identifice gradul de conştientizare a persanelor care se confruntă cu leziuni ale creierului.
Studii precedente au arătat că pot afla cuvintele pe care le ascultă un individ, dacă îi urmăresc activitatea cerebrală. Acum, însă Joao Correia de la Universitatea din Maastricht, Olanda, a dorit să depăşească acest nivel şi să descopere activitatea care stă la baza înţelesului, în sine, al fiecărui cuvânt.
În studiul său, Correia a utilizat tehnici de imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională pentru a studia activitatea cerebrală a 8 voluntari poligloţi, în timp ce aceştia ascultau o înregistrare care reda, în engleză, numele a 4 animale: taur, cal, rechin şi raţă.
Specialiştii au monitorizat modelele activităţii neuronale din cortexul anterior stâng (cunoscut pentru implicare sa într-o gamă de sarcini semantice) şi au creat un algoritm pentru a identifica ce cuvânt a auzit fiecare voluntar.
Pentru că echipa lui Correia a dorit să evidenţieze activitatea cerebrală asociată înţelesului fiecărui cuvânt, în studiu au fost alese cuvinte cât mai asemănătoare (în limba engleză, cuvintele bull, horse, shark şi duck sunt alcătuite dintr-o singură silabă). Pe lângă faptul că toate cuvintele exprimau animale, specialiştii s-au bazat şi pe faptul că ele au fost învăţate în aproximativ aceeaşi perioadă de evoluţie a creierului.
Ulterior, cercetătorii au vrut să observe dacă diferenţele de la nivelul activităţii cerebrale erau asociate cu sunetele produse de rostirea cuvintelor sau cu înţelesul lor. Pentru acest lucru ei i-au pus pe subiecţi să asculte varianta în olandeză a cuvintelor.
Rezultatele au arătat că indiferent dacă aceste cuvinte erau pronunţate în engleză sau în olandeză, fiecare dintre ele activau acelaşi pattern cerebral.
„Acest tip de abordare a recunoaşterii modelelor cerebrale reprezintă un instrument ştiinţific de investigare foarte interesant deoarece poate arăta locul din creier în care se adăposteşte cunoaşterea. În ciuda faptului că un cuvânt sună diferit în limbi distincte, la nivel cerebral el activează aceleaşi zone”, a explicat cercetătoarea Zoe Woodhead, care nu a fost implicată în studiu.
Cu toate acestea, modelele cerebrale identificate în acest studiu au fost diferite de la persoană la persoană. Creierele sunt precum feţele: ochii, nasul gura au toate un loc definit, dar detaliile pot fi foarte diferite. Înţelesul unui cuvânt poate fi stocat în aceeaşi zonă, dar neuronii sunt diferiţi. Prin urmare, în viitor, când vom dori să realizăm maşini care să citească gândurile va trebui, mai întâi să învăţăm reprezentarea unică a individului pentru fiecare cuvânt în parte.
Oamenii de ştiinţă din China au creat o metodă prin care pot transforma umbrele cerebrale într-un tip de muzică capabilă să mimeze compoziţiile muzicale create de artişti.
Echipa de cercetători coordonată de Jing Lu de la Universitatea de Ştiinţe Electronice şi Tehnologie, din China, a combinat informaţii prelevate cu ajutorul electroencefalografului (EEG) şi a tehnicilor de imagistică prin rezonanţă magnetică funcţională (fMRI) pentru a crea coloane sonore din creier.
Încercări anterioare ale specialiştilor de a crea muzică ce reprezintă informaţii fiziologice au fost bazate pe informaţii oferite de electroencefalograf care indicau înălţimea şi intensitatea notelor. Cu toate acestea, specialiştii au descoperit că informaţiile oferite de imagistica prin rezonanţă magnetică funcţională aproximează mai bine compoziţiile umane în care intensitatea şi înălţimea sunt independente unul de altul.
„Intensitatea redată de muzica creată pe baza EEG se schimbă rapid şi brusc, iar acest lucru nu se produce în compoziţiile umane. Din acest motiv am ales o altă sursă de informaţii, semnalul fMRI. Ca urmare a acestui lucru, combinaţia de date EEG, fMRI redă sunete mai asemănătoare cu cele din compoziţiile create de oameni”, au explicat oamenii de ştiinţă.
Adăugarea tehnicilor fMRI la acest proces de compunere este de mare interes deoarece ele înregistrează informaţii referitoare la consumul de energie din creier şi la activitatea neuronală. Acest lucru înseamnă că muzica generată este, de asemenea, o reprezentare sonică a stării mentale a subiectului.
„Muzica întruchipează secretele creierului într-un stil artistic. De asemenea, este vorba despre o nouă legătură interactivă creată între creier şi muzică”, au declarat autorii.
Rezultatele acestei cercetări s-ar putea dovedi utile în terapia biofeedback şi în diagnosticarea clinică.
Melodiile produse de undele cerebrale ale subiecţilor care au luat parte la studiu pot fi acceate aici:Melodia 1, Melodia 2, Melodia 3, Melodia 4.
Oamenii de ştiinţă au creat o nouă generaţie de becuri pe bază de leduri care, prin capacitatea lor de a-şi schimba culoarea luminii, ne pot ajuta să ne relaxăm, concentrăm şi chiar să ne şi îmbunătăţim obiceiurile legate de somn.
Oamenii de ştiinţă au revoluţionat sistemul de iluminat prin crearea unor becuri pe bază de leduri care, pe lângă promisiunea de a ne feri de întuneric, ele vin să ne ajute să ne relaxăm.
Becul Hue a fost lansat în ziua de 30 octombrie a acestui an de către Philips. Specialiştii susţin că el poate fi reglat cu ajutorul unui smartphone sau a unei tablete pentru a ilumina camera în diferite culori. Firma promovează becul ca pe o tehnologie distractivă, motiv pentru care culoarea luminii poate fi schimbată chiar şi în urma unei uşoare agitări a telefonului mobil.
Mai mult, sistemul care costă în jur de 200 de dolari şi care vine echipat cu becuri de 50 de waţi, pare să participe la îmbunătăţirea vieţii cumpărătorilor.
De-a lungul timpului, cercetările au arătat că diferite culori pot afecta mai mult decât sistemul nostru conştient. Un set de receptori localizaţi în zona ochilor răspund la lumina albastră prin suprimarea producţiei de melatonină, menţinându-ne treji. În schimb, lumina roşiatică are rolul de a ne ajuta să dormim. Becurile fluorescente conţin multă lumină albastră, prin urmare expunerea al ele spre sfârşitul zilei ne poate crea probleme de somn. Multe becuri pe bază de leduri au avut şi ele aceeaşi problemă, dar asta doar din cauza faptului că ele foloseau leduri albastre învelite în compuşi care emit lungimi de undă mai mari atunci când iluminează.
În schimb, nou tip de bec conţine leduri de culoare roşie, verde şi albastră. Acest mod de generare a luminii albe este mai costisitor, dar nivelul fiecărei culori poate fi ajutat, ceea ce înseamnă că permite producerea unei game mai mari de culori, inclusiv a unor amestecuri de alb care să conţină un nivel foarte scăzut de lumină albastră.
NASA dezvoltă sisteme de iluminat similare pentru Staţia Spaţială Internaţională, cu scopul de a-i ajuta pe astronauţi să doarmă mai mult de şase ore pe noapte.
Abordarea celor de la Philips este bazată pe studii care au analizat performanţa şcolarilor în funcţie de lumina din sălile de curs. Rezultatele au arătat că lumina compusă din majoritatea ledurilor roşii ajută la relaxare, cea bazată în principal pe leduri albastre duce la energizare, în timp ce lumina alcătuită din leduri galbenă creşte nivelul de concentrare.
La doar o zi după ce a promis că va reduce diferenţele dintre interfeţe Web şi pentru terminalele mobile ale serviciului Facebook, compania a actualizat versiunile pentru Android şi iOS ale aplicaţiei, principala noutate fiind demult dorita opţiune de partajare a conţinutului.
Butonul Share, prezent acum în News Feed, permite partajarea rapidă conţinutului, incluzând şi opţiunile pentru limitarea accesului la nivelul grupurilor de utilizatori dorite şi introducerea eventualului text însoţitor. Implementarea este însă doar parţială, fiind indisponibilă în Timeline sau galeriile de imagini.
Aplicaţia pentru Android, ajunsa acum la versiunea 1.9.12, aduce în plus posibilitatea de creare şi organizare a galeriilor de imagini direct de pe telefon, îmbunătăţind şi opţiunile de tagging. Din păcate,versiunea nativă pentru această platformă, promisă după lansarea net îmbunătăţitei aplicaţii pentru iOS, se lasa încă aşteptată.
Versiunea pentru iOS, care a primit mai multă atenţie în ultimele săptămâni, a ajuns la numărul de versiune 5.2 adus în plus doar tagging-ul în orice secţiune a aplicaţiei, fie că este vorba de un status, un comentariu sau o imagine, şi suport Emoji.
Producătorul taiwanez de terminale mobile HTC nu trece prin cea mai fructuoasă perioadă din istoria sa, compania luptându-se cu venituri şi profituri în scădere de aproape un an, o cădere dezamăgitoare după excelenta primă jumătate a anului trecut. În aceste condiţii, zvonul că impozantul său terminal Android cu ecran de 5” va avea şi o versiune destinată tuturor pieţelor pe care compania activează nu ar trebui să mire pe nimeni, chiar dacă nu există nici o confirmare oficială.
La jumătatea lunii trecute, HTC a lansat în Japonia terminal J Butterly, acesta impresionând prin dimensiunea de 5” a ecranului, dar mai ales prin rezoluţia de 1920 x 1080 pixeli. Şi restul platformei hardware este la fel de impresionant, aceasta incluzând un procesor quad-core Qualcomm APQ8064 tactat la 1,5GHz şi o memorie RAM cu o capacitate de 2GB.
Această versiune a ajuns de curând şi în Statele Unite sub denumirea DROID DNA, ca o exclusivitate pentru operatorul Verizon. Conform unor zvonuri, terminalul va sosi şi pe restul pieţelor importante pentru companie, cum ar fi de pildă Europa, nefiind însă clar dacă Deluxe va fi denumirea produsului final sau este doar denumirea curentă de cod a acestuia.
Lansarea unui produs cu specificaţii atât de impresionante ar resuscita interesul pentru compania HTC, aceasta având în prezent două modele de vârf, un One X puternic dar care a fost eclipsat de modelul Galaxy S III al rivalilor de la Samsung, şi actualizarea One X+, care a sosit cam târziu şi nu este prea convingătoare. Lansarea unui astfel de terminal ar fi o mutare logică pentru HTC, însă nu trebuie să uităm că taiwanezii au mai avut exclusivităţi interesante, cum ar fi de pildă modelul Rezound, care nu au avut un echivalent pe piaţa europeană.
Încă de la lansarea versiunii 6 a sistemului de operare iOS, când Apple a înlocuit serviciile de cartografie Google cupropriul şi nesatisfăcătorul produs, zvonurile privind revenirea popularelor hărţi pe această platformă nu au întârziat să apară. Lansarea concomitentă cu actualizarea la iOS 6 s-a dovedit a fi însă o iluzie, ulterior Google venind cu o altă declaraţie deloc optimistă.
Conform Wall Street Journal însă, aplicaţia Google Maps pentru iOS ar putea fi mai aproape de finalizare decât a lăsat să se înţeleagă ambigua declaraţie a lui Eric Schmidt de acum două luni. Conform surselor anonime citate de publicaţie, Google Maps pentru iOS se află în stadiul ultimelor retuşuri, este deja testată cu ajutorul unor persoane din afara companiei şi va fi trimisă pentru aprobarea în App Store, ceea ce s-ar putea concretiza prin apariţia produsului pe telefoanele noastre până la sfârşitul acestui an.
Faţa de vechea versiune a produsului Maps, care includea doar hărţile Google, trasee, imaginile din satelit şi un mod greoi de acces la Street View, noua aplicaţia de la Google va oferi şi navigaţie cu ghidare vocală, o facilitate care nu a fost prezentă până la iOS 6 din cauza diferendelor dintre cele două companii.
Huawei Ascend W2 pare să fie al doilea terminal al companiei din China, ce rulează noul sistem de operare mobil de la Microsoft. Ascend W1 a ieşit la iveală chiar înainte de lansarea oficială a lui Windows Phone 8 şi ne-a lăsat o impresie bună din punct de vedere al configuraţiei. Acum avem imagini cu Ascend W2, un smartphone cu ecran mai mare, probabil de 4.5”. Este posibil ca ecranul să aibă o rezoluţie HD, însă specificaţiile oficiale nu sunt cunoscute.
Imagine neoficială cu Huawei Ascend W2
Pe spatele lui Huawei Ascend W2 vedem o cameră foto de 8 MP cu LED. Un indicator de reţea 4G ne sugerează faptul că terminalul este livrat cu un chipset ce suportă LTE. De asemenea, este posibil ca cifrele din marele live tile albastru de pe ecran să indice dimensiunile telefonului. Dacă aşa este, atunci Huawei Ascend W2 are 132 x 67 x 10 mm. Pe latura dreaptă a lui se află toate butoanele, inclusiv unul pentru camera foto. Sperăm ca să aflăm mai multe detalii oficiale despre Ascend W2 în curând.
Huawei Ascend W2 - design minimalist
Huawei Ascend W2 are o cameră foto cu senzor de 8 MP
Trei dintre cei mai importanti furnizori de Internet s-au intalnit pentru a stabili ce vor face de la sfarsitul acestei luni.
Luna noiembrie a acestui an este un punct de cotitura in comertul on-line. Principalii furnizori de internet din SUA, AT&T, Time Warner Cable si Verizon au decis, de comun acord, sa se coalizeze in lupta cu pirateria on-line.
Programul anti-piraterie, denumit simbolic "six strikes", va consta in prima instanta in avertizarea repetata a utilizatorilor care vor pirata ca in acel moment comit o ilegalitate, pentru ca apoi sa treaca la masuri reale, in cazul in care avertismentele nu vor fi ascultate, scrie CNET.com, citat destirileprotv.ro
Mai exact, din data de 28 noiembrie a acestui an, AT&T va trimite fiecarui utilizator un email de avertisment in momentul in care acesta va fi prins ca a piratat. Conform unei copii al acelui anunt pregatit de AT&T si prezentat de Engadget in urma cu o luna, utilizatorii care nu vor inceta downloadurile ilegale "vor avea accesul restrictionat la site-urile importante", iar dupa 5 notificari vor fi anuntati ca proprietarul drepturilor pentru fisierele downloadate vor primit tot concursul AT&T pentru a da in judecata si a-si recupera pierderile.
Verizon si Time Warner Cable s-au alaturat acestui proces de oprire a pirateriei on-line. Este foarte important de precizat ca in SUA, interzicerea accesului la internet in caz de piraterie este o varianta exclusa, o asemenea masura aducand in discutie legislatia pentru drepturile omului.
Care este insa procesul de avertizare si pedepsire a pirateriei on-line propus de Verizon.
- Intai, orice utilizator care pirateaza va primi doua alerte prin email, prin care va fi notificat ca a fost pus sub avertisment pentru incalcarea la dreptul de proprietate intelectuala;
- Dupa ce al doilea avertisment a fost trimis, utilizatorii primesc un mesaj tip "popup", in care sunt obligati sa confirme ca l-au primit, prin acel proces intelegandu-se ca "sunt constienti de ilegalitatea in care se afla";
- Dupa inca doua avertismente, compania de cablu NU va taia internetul utilizatorului, dar il va limita la o viteza inferioara, prin care acestuia sa ii fie dificil sa downloadeze.
In schimb, Time Warner Cable a anuntat masuri oarecum diferite. In locul limitarii vitezei de internet, Fernando Laguarda, vicepresedintele de Afaceri Externe al companiei a propus restrictionarea acestora la anumite pagini de internet, prin intermediul carora utilizatorii pot pirata. Acesta nu a explicat insa si cum le va bloca.
Cablevision si Comcast se vor mai alatura acestei campanii.
Peste 200 de programatori romani muncesc la Centrul de Cercetare Software Freescale de la Bucuresti. Studentii isi pot face acolo proiectele de diploma.
230 de programatori romani proiecteaza tehnologiile viitorului la Centrul de Cercetare Software Freescale din Bucuresti. Varsta medie a inginerilor este, in acest moment, de 31 de ani si, veste buna pentru studenti, exista un program bine pus la punct de internship-uri, iar inginerii companiei le pot da o mana de ajutor chiar si la proiectele de licenta sau de disertatie. Centrul de Cercetare Software Freescale de la Bucuresti a pornit din 2000, cand era parte a diviziei de semiconductoare de la Motorola. Desprinderea de compania-mama s-a produs 4 ani mai tarziu.
Inca de la creare, centrul de la Bucuresti a reusit sa se remarce in Europa, pentru ca softistii nostri au fost mereu pe primele locuri in regiune dupa numarul de inovatii. Alaturi de colegii lor europeni si americani, scriu programe pentru microprocesoare de ultima generatie destinate industriei auto, comunicatiilor, gadgeturilor sau electrocasnicelor inteligente. Una din doua masini noi din lume si 70% din echipamentele care proceseaza apelurile efectuate de telefoanele mobile folosesc tehnologie Freescale, dezvoltata partial si in Romania.
Studentii isi pot face aici proiectul de diploma sau de master
Tinerii care studiaza la Politehnica Bucuresti pot lua parte la proiecte realizate de facultatile lor in colaborare cu Centrul de Cercetare Software, iar ulterior au toate sansele sa prinda un loc de munca permanent. Si cei de la Academia Tehnica Militara au primit aceasta sansa. Freescale a dotat, de curand, un laborator al Academiei Tehnice Militare cu tot ce le este necesar studentilor. Ei au acum ocaza sa lucreze cu echipamente de ultima tehnologie, si pot primi sprijin din partea inginerilor.
Celor care doresc sa isi faca lucrarea de licenta sau de disertatie, centrul de cercetare le propune teme precum: masina care se parcheaza singura sau tehnologii inovatoare din domeniul retelelor. Studentii trebuie, insa, sa aiba cunostinte de C pentru aplicatii embedded, networking, DSP, C++, Java, Eclipse, Linux, Matlab sau protocoale de comunicatii.
"Coordonarea lucrarii se face impreuna cu universitatea. Exista doua variante pentru studentii care vor sa isi faca lucrarea de diploma la noi: fie printr-un laborator pe care il avem impreuna cu universitatea - ei discutand cu un profesor -, fie contactand direct Freescale", spune Bogdan Costinescu, Manager Software Engineering.
Studentii pot veni si ei cu idei de proiecte, indiferent cat de SF par la prima vedere. "Cu Universitatea Tehnica din Munchen avem un proiect la care studentii din anii II si III si de la master au construit doua masini boogie, iar noi le oferim tehnologia necesara. Un alt exemplu: studentii care inregistreaza proiecte la noi pe site primesc softul necesar si componentele hardware cu reducere. Unii au dorit sa monitorizeze activitatea albinelor in stup si i-am ajutat. Altii au vrut sa vada ce impact are social media asupra comportamentului, cum reactioneaza organismul la informatii care vin din social media. Spectrul este foarte larg", spune si Flavio Stiffan, University Programs Europe, Middle-East and Africa.
Tinerii care vor sa faca un internship si reusesc sa fie selectati au sansa sa lucreze cu tehnologie care va ajunge la publicul larg abia peste cativa ani. "Am aplicat pentru un post de internship in vara dinspre anul III spre IV. Urmaream sa capat experienta si cel mai simplu mod era prin intermediul unui astfel de program. Freescale ofera pentru studentii interni un program flexibil - asta a fost un criteriu determinant pentru mine. Am avut medii destul de de mari, voiam sa le mentin macar la acelasi nivel", spune Tudor Ambarus, care sustine ca jobul l-a mai ajutat intr-o privinta: "de cand m-am angajat, n-am mai primit bani de la ai mei".
Colegul lui, Emanuel Achimescu, afirma ca munca in Centrul de Cercetare l-a ajutat mult la scoala: "Am inceput sa lucrez in timpul masteratului. Unele materii au continut lucruri pe care le-am invatat la serviciu si asta m-a ajutat sa obtin note mai mari decat as fi obtinut daca nu as fi lucrat. Planul, acum, e sa devin cat mai experimentat din punct de vedere tehnic".
Cum sunt selectati studentii pentru Centrul de Cercetare
Pe langa cunostintele superioare de C, C++, Java, Perl, Linux sau TCL, tinerilor care vor sa faca parte din echipa Centrului de Cercetare li se mai cer cateva calitati. "Studentii din Romania vorbesc foarte bine limba engleza, ceea ce e foarte important. E un lucru esential pentru cei care doresc sa se angajeze intr-o companie internationala sau vor sa lucreze in strainatate. Alte aptitudini importante sunt project management, gestionarea bugetului si dorinta de a comunica si de a-ti face relatii", crede Flavio Stiffan. La toate acestea, managerul Software Engineering, Bogdan Costinescu, adauga creativitatea.
"Studentii ne trimit un CV. Pe baza CV-ului, vedem daca exista o potrivire intre ce credem noi ca e important pentru job si ce au ei. Apoi e un interviu tehnic in care discutam despre proiect, urmat de un interviu de HR. Anul acesta avem 20 de proiecte de diploma, unele sunt pentru cei din internship, altele se fac in colaborare cu universitatea, in laboratorul pe care il avem acolo", spune el.
La Ziua Portilor Deschise, care a avut loc pe 9 noiembrie 2012, ocazie cu care 75 de studenti si de profesori au vizitat Centrul de Cercetare, tinerii au invatat inclusiv cum sa isi faca CV-ul si cum sa se comporte in timpul unui interviu de angajare. Adrian Lupulescu, HR Manager, spune ca studentii curiosi primesc din start o bila alba: "cei care nu pun intrebari in timpul interviului au de pierdut".
Concursul de masinute, o ocazie sa te remarci
Trei tineri de la Universitatea Tehnica din Iasi, Gabriel Feliu, Gheorghe Panaghiu si Sorin Cracana, alaturi de profesorul Florin Pantilimonescu au reusit sa fie cei mai buni din lume la Freescale Cup, un concurs international la care participa tineri din SUA, Europa, Orientul Mijlociu si Africa. Intrecerea presupune crearea unui masinute care sa urmareasca o linie si sa termine circuitul cu cel mai scurt timp.
Competitia pe regiune va avea loc, anul viitor, la Paris. Acolo vor veni peste 30 de echipe. "Pe langa premii, cei care participa mai au un avantaj: pot ajunge, astfel, sa lucreze aici sau la parteneri. E o oportunitate pentru ei sa cunoasca oameni, sa inteleaga ce vor sa faca in viata, sa se faca remarcati", spune Flavio Stiffan, resposabil pe programe educationale desfasurate in regiunea noastra.
Pentru Facebook, ultimele saptamani au insemnat un sir intreg de schimbari. De la pagina pentru cupluri, la feed-ul nou pentru paginile carora le-ai dat LIKE, pana la noul serviciu de cadouri.
Dupa ce Facebook a dat drumul serviciului de "Like Pages" in urma cu 48 de ore, in care iti poti organiza intr-un feed special toate paginile carora le-ai dat like, separat de posturile prietenilor tai, reteaua de socializare a introdus ieri serviciu "Gifts" sau "Cadouri", special pentru cei care vor sa le ofere in preajma sarbatorilor de Craciun surprize prietenilor sau familiei.
Cauti cele mai tari oferte? Vezi ce ti se pregateste de Black Friday.
Serviciu "Gifts" de la Facebook a fost tastat in ultima luna dupa ce Uraganul Sandy a lovit orasul american New York, intr-un program de strangere de bunuri pentru cei afectati de ultimele evenimente.
VentureBeat.com explica procesul trimiterii de cadouri pe Facebook: "Reteaua de socializare iti cunoaste "like-urile", asa ca iti poate recomanda produse de calitate. Tot ce trebuie sa faci este sa-ti treci informatiile de baza de pe cardul de credit si sa trimiti cand iti place ceva un cadou catre un prieten. Acesta din urma confirma primirea cadoului, isi trece adresa, iar cadoul ii este trimis acasa."
Momentan, Facebook are un parteneriat pentru acest proiect cu Fab, Brookstone, Dean & Deluca, babyGap, L’Occitane, Lindt si Random House.
Ofertele operatorilor de telefonie sunt copleşitoare şi, cu toate că mulţi dintre noi mergem deja pe o structură bine definită (constând în minute în reţea şi SMS-uri incluse, eventual şi trafic de Internet), evoluţia tehnologiilor mobile cere ca la un moment dat să migrăm către servicii şi opţiuni noi - mai generoase. Ce alegem însă, abonament sau cartelă prepay? Despre fiecare putem spune că prezintă avantaje şi dezavantaje.
Abonamentul presupune încheierea unui contract pe care te angajezi să-l onorezi vreme de un an sau doi. În schimbul acestei "fidelităţi", operatorul îţi oferă un telefon cu discount, puncte de loialitate şi, teoretic, tarife mai avantajoase decât dacă optezi pentru prepay.
Problema cu tarifele este astăzi una destul de delicată căci, dacă studiaţi bine ofertele, veţi vedea căsunt promoţii la cartele mai avantajoase decât unele abonamente. Iar în această situaţie, de ce ai alege să te angajezi într-un cotract?
Cum nu toată lumea se scaldă în bani, este bine să pomenim şi de această latură ce ţine de riscurile pe care le presupune nerespectarea unui contract. Orice abatare aduce neplăceri: suspendarea numărului, penalizări şi se poate ajunge chiar la procese. Iar pe lângă cazurile comune, există şi situaţii mai rare dar care nasc controverse mari.
Spre exemplu, dacă îţi pierzi telefonul (sau îţi este furat) şi cineva efectuează convorbiri de pe numărul tău, până să realizezi acest lucru şi să soliciţi blocarea cartelei, te poţi trezi cu o factură usturătoare. Este adevărat, când se atinge o anumită sumă (de obicei undeva în jurul a 80 - 100 de Euro, suma limită se calculează după o formulă ce ţine seama de valoarea facturilor tale lunare), cartela se blochează automat. Partea proastă este că pentru a o debloca trebuie să achiţi pe loc suma respectivă şi nu după emiterea facturii aşa cum ar trebui în mod normal.
În acestă situaţie, utilizatorii prepay sunt mai feriţi de astfel de pagube, căci majoritatea nu încarcă pe cartelă sume mai mari de 20 - 30 de Euro. Şi nu au nici neplăcerea de a ajunge în imposibilitatea de a efectua apeluri după blocarea cartelei din motiv de "cosum excesiv".
Un alt aspect care merită luat la puricat este modul în care sunt "răsplătiţi" abonaţii pentru vechimea în reţea. 10 minute naţionale pe an nu mai conving, cred, pe nimeni. În schimb, reclamele de sezon la cartele prepay de 5 Euro care îţi oferă inclusiv minute internaţionale (de ordinul zecilor, cu posibilitatea de a le dubla), pe lângă mii de minute şi SMS-uri în reţea, aceasta este într-adevăr o ofertă convingătoare. Şi unde mai pui că nu eşti legat de niciun contract.
De ceva vreme, există posibilitatea de a reîncărca automat contul prepay sau de a reîncărca o cartelă online, aşa încât acum nu mai putem invoca faptul că dacă ai abonament este mai lejer să efectuezi plăţile.
Avantajele abonamentului se rezumă practic la diversitatea opţiunilor pentru care le poţi selecta, dar aici trebuie să-ţi cunoşti exact nevoile de comunicare pentru a nu plăti sume mari pe servicii pe care le foloseşti rar sau, mai rău, deloc.
Pentru un utilizator "mediu", ideal ar fi un abonament care să permită următorul "comportament": respectivul să poată apela pe orice din orice reţea la orice oră fără să stea cu ochii pe ceas (eventual să aibă câteva persoane favorite cu care să se poată întinde la vorbă), să dea mesaje în orice reţea şi să stea pe Internet - toate acestea fără să efectueze costuri suplimentare de mai mult de 5 Euro.
Un astfel de abonament costă aproximativ 12 Euro, deci valoarea facturii lunare nu ar trebui să depăşească 17 Euro, cu tot cu convorbirile suplimentare. De cealaltă parte, o cartelă de 5 Euro aflată în campanii promoţionale, este comparabilă cu acest abonament pe partea de voce şi mesagerie, mai puţin la capitolul Internet. Totuşi, pentru a beneficia de promoţie este necesară o reîncărcare de 5 Euro. Per total, dacă mai activezi şi aici o opţiune, ajungi la o sumă comparabilă.
Acesta este un exemplu care arată cât de apropiate sunt astăzi ofertele de abonamente şi cele pre-pay. O alegere ideală este aproape imposibilă, mai ales că operatorii se întrec de la o lună la alta în promoţii care mai de care mai atractive. Cert este că odată ce ai ales un abonament şi nişte opţiuni, eşti legat de ele. De opţiuni mai puţin, căci pe acestea le poţi dezactiva sau schimba dacă e cazul după trei sau şase luni.