vineri, 23 noiembrie 2012

Assassin’s Creed III: Liberation – Asasini portabili [REVIEW]

Assasssin's Creed III: Liberation


Prin Assassin’s Creed III: Liberation , Ubisoftincearca sa demonstreze ca experienta de pe console oferita de celebra serie de jocuri de actiune poate fi inghestuita si pe o platforma mobila. Dupa semi-esecul Bloodlines de pe PSP, publisher-ul francez are multe de demonstrat cu noul Liberation, mai ales ca acum avem la indemana PlayStation Vita, o consola portabila cu hardware foarte puternic. Dezvoltat in studioul Ubisoft Sofia, acest joc promite multe. Sa vedem daca si reuseste sa se tina de aceste promisiuni.

Poveste

Pentru Assassin’s Creed III: Liberation, Ubisoft a incercat sa creeze o poveste interesanta, plasata cumva in paralel cu cea a lui Connor din Assassin’s Creed III. Actiunea are loc tot in America, in perioada coloniala, insa de data aceasta in New Orleans. Subtitlul “Liberation” nu a fost ales la intamplare, intrucat povestea o prezinta pe Aveline luptand pentru eliberarea sclavilor.
Assassin's Creed III Liberation - Aveline
Nu stim foarte multe despre Aveline la inceput, insa pe parcurs ne este dezvaluit ca tatal sau a eliberat-o pe mama ei din sclavie si s-a casatorit cu ea, iar dupa cativa ani, aceasta a disparut fara urma. Aveline a fost recrutata de maestrul asasin Agate pentru a se alatura fratiei si a fost antrenata pentru a fi la fel de agila precum si ceilalti asasini pe care i-am intalnit in serie: Altair, Ezio si Connor. Spre diferenta de titlurile precedente, Aveline duce mai degraba o lupta personala impotriva Templierilor, ignorand de multe ori ordinele pe care le primeste de la Agate.
Din pacate insa, povestea este lipsita de substanta, iar personajele nu sunt destul de bine conturate. Exista cateva momente in care unele dintre ele chiar reusesc sa para cat-de-cat credibile, insa majoritatea sunt bidimensionale si neinteresante. Tintele pe care Aveline trebuie sa le asasineze nu primesc o introducere prea elaborata, motivatia pentru care acestea sunt ucise fiind destul de ambigua. Nici intalnirea cu Connor, eroul din Assasin’s Creed III nu reuseste sa adauge puncte in plus la poveste, aceasta fiind in final foarte neconvingatoare.
Assassin's Creed III Liberation - Connor

Gameplay

In termeni de gameplay, foarte putine lucruri sunt schimbate. Jocul reuseste sa pastreze acelasi sistem de free-running pe care il cunoastem inca din primul Assassin’s Creed, insa cu avantajele noutatilor pe care le-am primit in partea a treia a seriei. Astfel, cataratul necesita apasarea unui singur buton, in cazul consolei Vita fiind R, iar copacii sunt la fel ca cei din Assassin’s Creed III. Aveline va putea traversa orasul New Orleans, mlastina alaturata (The Bayou) si ruinele maiase din Mexic folosind aceleasi tehnici ca si Connor.
Acest lucru inseamna ca si controlul si sistemul de lupta sunt aproape la fel. Odata parat un atac, acesta ofera posibilitatea de a continua cu o executie, care poate incepe o serie intreaga de lovituri mortale pentru inamicii din jur, sau poate dezarma oponentul. O noutate, disponibila exclusiv in Assassin’s Creed III: Liberation este Chain Kill, o abilitate care se incarca in lupta si care ofera posibilitatea de a opri timpul. Odata activata, aceasta abilitate necesita utilizarea ecranului tactil pentru a marca tintele dorite, iar rezultatul este un excelent dans al mortii.
Assassin's Creed III Liberation - New Orleans
Pentru un joc portabil, Liberation ofera o libertate destul de mare de miscare, atat orasul New Orleans, cat si The Bayou fiind spatii explorabile destul de vaste. Ecranele de incarcare sunt rare si apar de obicei intre secventele povestii si cand se face tranzitia dintr-o zona in alta. De altfel, acestea sunt destul de scurte si nu incomodeaza cu nimic.
Asemeni intrarilor precedente din serie, Aveline poate sa indeplineasca diverse misiuni secundare, pe langa cele principale sau poate sa devina un adevarat antreprenor. Aceasta are posibiltiatea de a reconditiona diverse magazine din oras, insa exista si un sistem dezvoltat pentru a face bani. Exista posibilitatea de a cumpara corabii si de a face comert cu orasele din apropiere. Desi nu este necesara, includerea acestei functii poate sa ii satisfaca pe cei care vor intotdeauna sa completeze jocul 100%.
Probabil cea mai noua mecanica de joc este cea prin care Aveline se poate deghiza.Aceasta are la dispozitie trei tinute, fiecare dintre ele avand avantaje si dezavantaje. Costumul de asasin este cel neutru, care ofera acces la toate armele. In costumul de sclav, Aveline poate sa se catere pe oriunde, insa notorietatea sa creste mai repede. In costumul de „lady” insa, aceasta nu poate sa se catere pe nicaieri si are acces doar la hidden blade si la sagetile cu otrava. Fiecare dintre acestea are propriul nivel de notorietate, care poate fi scazut prin ruperea afiselor sau uciderea martorilor.
Cel cel mai tragic aspect al acestui joc este includerea unor mecanici bazate pe capabilitatile mai speciale ale consolei. In timp ce atingerea suprafetei tactile de pe spatele consolei nu este chiar atat de rea pentru vaslire intr-un caiac, pentru „buzunarit” nu este deloc potrivita. Mai mult, anumite puzzle-uri folosesc giroscopul intr-un mod extraordinar de enervant, iar anumite pergamente necesita indreptarea camerei consolei catre o lumina puternica. Aparent becurile de la mine din camera si SOARELE nu sunt destul de puternice, fiind nevoit sa invart consola cate 2-3 minute pana cand realiza jocul ca de fapt am indreptat consola catre o sursa de lumina.
Assassin's Creed III Liberation - Chain Kill
In timp ce Assassin’s Creed III: Liberation este o experienta relativ placuta pentru o platforma mobila precum PlayStation Vita, nu pot spune ca este o intrare importanta in seria Assassin’s Creed. Povestea nu este deloc memorabila si nu se leaga prea mult de evenimentele celorlalte jocuri, iar misiunile sunt foarte generice. Cel mai neplacut aspect al jocului este probabil modul in care au fost folosite cele trei costume ale eroinei principale, acestea fiind necesare doar in anumite momente cheie. Mai mult, la tranzitia intre zonele de joc este necesara schimbarea intr-o anumita tinuta, care poate fi facuta doar de la cabinele de proba presarate prin tot orasul.
Meniul jocului spune ca exista si o componenta multiplayer, insa aceasta poate fi ignorata complet. Avem de a face cu un joc bazat pe strategie, pe care nu am reusit sa il invat. Se pare ca toti jucatorii din lume contribuie la acelasi joc in lupta Asasinilor impotriva Templierilor, insa este un concept atat de neinteresant incat nu merita bataia de cap.
Assassin's Creed III Liberation - Chase
Cei care au Assassin’s Creed III pe PlayStation 3 pot primi ceva continut in plus din partea lui Liberation. Odata facuta conexiunea intre cele doua console, pe Vita veti putea accesa o misiune in rolul lui Connor si puteti cumpara de la magazinele din New Orleans toporul acestuia din Assassin’s Creed III. Pe viitor mi-as dori sa vad o functionalitate cross-platform mai exstinsa.

Grafica si Sunet

La prima vedere, din punct de vedere grafic, Assassin’s Creed III: Liberation este un titlu foarte aratos, avand in vedere ca ruleaza pe o consola portabila. Avem de a face cu iluminare si umbre in timp real, modele detaliate si o lume deschisa. Din pacate insa, hardware-ul nu este utilizat destul de inteligent pentru a nu incetini din cand in cand gameplay-ul. In secventele mai aglomerate, jocul nu face fata si scade framerate-ul considerabil, insa din fericire aceste momente sunt rare. Screenshot-urile pe care le vedeti sunt extrase direct din joc si poate par cam low-res, insa pe display-ul OLED al consolei PlayStation Vita, jocul arata considerabil mai bine.
Assassin's Creed III Liberation - Sync
Pe partea artistica insa, avem de a face cu peisaje saracacioase. The Bayou este in mare parte o mlastina maronie, fara prea multe elemente care sa iasa in evidenta, in timp ce New Orleans nu are destule elemente unice incat sa iti poti da seama unde te afli fara a folosi harta. Probabil cea mai slaba zona din punct de vedere vizual este Mexicul, unde nu a fost oferita prea multa atentie detaliilor.
Prezentarea jocului de fata nu este salvata nici macar de sunet. Muzica este foarte repetitiva si poate ajunge sa streseze jucatorul. Am fost nevoit ca pe la jumatatea jocului sa dau volumul coloanei sonore aproape de zero, intrucat acesta acoperea efectele sonore si chiar vocile personajelor uneori. Cat despre voci, acestea sunt inregistrate la o calitate destul de slaba, folosind actori de mana a doua.
Assassin's Creed III Liberation - Swim

Concluzii

Este pacat ca Ubisoft nu a avut curajul sa investeasca mai multi bani in noul Assassin’s Creed III: Liberation. Folosind un studio din categoria B, cu actori din categoria B, era clar ca jocul nu putea sa devina vreo capodopera. Din fericire insa, acesta este cat se poate de functional din punct de vedere al mecanicilor de joc, insa deciziile de a folosi giroscopul si suprafetele tactile pentru anumite abilitati scad puncte chiar si la acest capitol. Rezultatul este un titlu OK, nici prea-prea, nici foarte-foarte, care isi face treaba de a aduce experienta Assassin’s Creed in spatiul mobil. Limitarile sunt insa evidente, iar pe viitor Ubisoft ar trebui sa  invete din greselile lui Liberation daca vrea sa continue seria pe PlayStation Vita.

Sursa : http://playtech.ro

Cu ajutorul lui DreamWorks poti crea efecte 3D impresionante


Rise of the Guardians este cea mai noua animatie de lung metraj a studiourilor DreamWorks, aceeasi echipa din spatele unor filme precum Puss in Boots sau Madagascar 3. Pentru ca efectele speciale create pe computer sunt remarcabile, DreamWorks a decis sa faca open source una dintre uneltele software folosite la creatia acestora.
Rise of the guardians engine grafic open source
OpenVDB este numele unei aplicatii software open source folosita in ultimele cateva filme de animatieale DreamWorks. Aplicatia de mai sus a devenit open source in urma cu cateva zile si tot de atunci, persoanele creative, cu un pic de rabdare, pot crea efecte 3D volumetrice precum fum, apa sau foc.
Desi nu exista un profit pentru DreamWorks din aceasta initiativa, scopul declarat al creatorilor este de a transforma OpenVDB intr-un standard al industriei creatoare de continut 3D. Abia cand se va intampla acest lucru, cei de la DreamWorks vor avea ceva de castigat. Anuntata inca de vara trecuta, aceasta aplicatie vine cu un avantaj semnificativ pentru creatorii de continut datorita faptului ca ,,trece fara probleme peste limitarile de memorie ale altor formate asemanatoare din piata”. Cel putin acesta a fost argumentul adus dezvoltatorilor de David Lipton de la DreamWorks.
Desi arsenalul de unelte folosite de un studio de acest fel, este infint mai mare decat OpenVDB, aceasta initiativa trebuie laudata prin simplul fapt ca prea putini producatori de unelte software mai opteaza pentru modelul open source, mai ales cand vorbim de aplicatii de modelare sau creare de continut 3D.

Sursa : http://playtech.ro

Black Friday. Romanii si-ar fi cumparat si Luna de pe cer

Black Friday. Romanii si-ar fi cumparat si Luna de pe cer


Black Friday a fost intr-adevar o zi neagra pentru cei care nu au apucat sa mai prinda cate ceva redus. Inca de la primele ore ale diminetii, sute de ameni au dat iama in magazine. 
Dimineata a fost una agitata pentru retaileri. Romanii au mancat "reduceri" pe paine, la micul dejun, iar stocurile s-au golit rapid. Pe de alta parte, unii cumparatori sustin ca au descoperit multe reduceri umflate.
Pretul din care s-a taiat la cateva produse, a fost mai mare, spun oamenii, decat cel de acum cateva saptamani. "Urmeam un produs anume, dar vad ca e la fel ca inainte chiar si redus", a declarat un client.
Si alti clienti s-au plans: "Referitor la Boxele despre care se pretinde ca sunt la reducere de 42%, eu am achizitionat saptamana trecuta acele boxe la pretul de 170. In nici un caz acele boxe nu sunt acum 300 lei - Radu"
"In primele 10-15 minute s-au epuizat stocurile la cateva produse (concluzia logica - au fost 5-10 maxim). E o parodie! Eu unul o sa ma feresc de aceasta parodie in stil romanesc numita "BLACK FRIDAY" !! Nu are absolut nimic de a face cu ceea ce este peste ocean - Ionut"
In zapaceala creata exista insa multi oameni fericiti. Au plecat acasa cu produsele pe care le vanau de ceva timp. Dupa o zi ca aceasta, retailerii vor trage linie: "Peste 100 de mii de produse vandute, adica 70 de mii de clienti", a declarat Iulian Stanciu, director general eMag.ro
"Nu ne asteptam la un aflux asa de mare de clienti...", spune Mihai Patrascu, directorul EvoMag.ro.
Cei de la Domo au dat startul promotiilor inca de ieri, iar asta s-a vazut pe cifrele de vanzari. Pentru ca romanii adora cumparaturile, cateva magazine au anuntat ca promotiile vor continua tot weekendul.

Sursa : http://www.yoda.ro

Directorul Observatorului Vaticanului: „Viaţa extraterestră este posibilă”


Directorul Observatorului Vaticanului, preotul iezuit José Gabriel Funes, nu exclude existenţa vieţii extraterestre. Aceasta nu este prima dată când preotul face o astfel de declaraţie. Anul trecut a stârnit rumori printr-o declaraţie similară, transmite joi postul de radio al Vaticanului.
„Până în prezent, nu am găsit nicio dovadă că viaţa extraterestră există”, a spus el, adăugând că „în Univers există miliarde de galaxii, fiecare cu miliarde de stele” astfel încât nu poate fi exclusă posibilitatea vieţii în una din ele.
Până în prezent există informaţii doar despre 350 de stele, în jurul cărora gravitează planete, a indicat astronomul, care nu exclude ca printre acestea să există una care să aibă aceleaşi condiţii naturale ca pe Pământ, notează Agerpres.
În pofida faptului că astronomia este una dintre cele mai vechi ştiinţe, astăzi ea nu poate spune cu certitudine ce se va întâmpla cu lumea noastră peste 10-15 ani, consideră preotul Jose Funes, care a subliniat interesul Bisericii Catolice pentru ştiinţă. „Universul nu este rezultatul haosului, în însăşi natura sa există o logică care ne permite să studiem, să descoperim legile fizicii şi să le înţelegem”, a afirmat el, indicând că ştiinţa ne îndeamnă la reflecţie şi ne ajută să descoperim legile naturii, care reflectă ordinea Logosului.
Vaticanul organizează cu regularitate conferinţe pe tema vieţii extraterestre, la care sunt invitaţi experţi de renume din lumea întreagă.

Sursa : http://www.gandul.info

Proiectul SETI. Cum poti sa ii ajuti pe cercetatori sa gaseasca extraterestri

Proiectul SETI. Cum poti sa ii ajuti pe cercetatori sa gaseasca extraterestri


Orice utilizator al Internetului se poate implica in aceasta misiune!
"Sunt sigur ca Universul e plin de forme de viata inteligente. Doar ca sunt prea inteligente ca sa vina aici", spunea unul dintre cei mai mari scriitori de science-fiction, Arthur C. Clarke. E imposibil sa nu te fi intrebat vreodata, poate intr-o noapte senina, uitandu-te la stele, daca nu cumva, printr-un colt al Universului, pe o planeta ciudata, exista o forma de viata cu care ai putea sa comunici.
Povestea cu OZN-urile si cu extraterestrii este veche de cand lumea. In Antichitate si in Evul Mediu, apar diverse imagini cu aceasta tema. Existenta vietii in alte locuri decat pe Pamant nu a fost, deocamdata, dovedita. Dar probabilitatea ca ea sa existe este, totusi, destul de mare daca luam in calcul dimensiunile Universului si varsta lui. Numai in galaxia noastra se afla miliarde de stele, iar multe dintre ele ar putea avea prin jur planete care sa semene cu Pamantul.
Singurul lucru care ma sperie mai mult decat extraterestrii este ideea ca nu exista extraterestri. Nu se poate sa fim cea mai buna creatie a Universului. Ma rog sa nu fim singurele fiinte inteligente din Univers. Daca da, atunci am incurcat-o”, a spus actita Elen DeGeneres.
SETI, programul prin care vrem sa-i cunoastem pe extraterestri
Search for Extraterrestrial Intelligence, sau SETI, este un program care reuneste eforturile unora dintre mai importante institutii stiintifice din lume. Pe langa Institutul SETI, participa activ Universitatea Harvard si Universitatea din California, Berkeley. Guvernul SUA a finantat, in trecut, acest program care, in prezent, se bazeaza pe fonduri private.
Concret, oamenii de stiinta implicati monitorizeaza, de la sol, radiatiile electromagnetice, pentru a detecta vreun semn al unei civilizatii extraterestre. Astronomul si autorul american Carl Sagan a fost unul dintre sustinatorii proiectului, despre care a vorbit in Contact, roman care a stat la baza filmului cu acelasi nume, in regia lui Robert Zemeckis, in care ii vedem pe Jodie Foster si Matthew McConaughey. Filmul si cartea spun povestea astronomului Eleanor Arroway, care cauta forme de viata inteligente in Cosmos prin intermediul acestui proiect.

Cum poti ajuta oamenii de stiinta sa gaseasca extraterestri
Oricine poate ajuta la descoperirea unor semnale care ar putea proveni de la civilizatii inteligente din Cosmos.
Cercetatorii au lansat o aplicatie, SETILive, care le permite oamenilor sa analizeze imaginile din Univers. Daca mai multe persoane raporteaza faptul ca o anumita zona este suspecta, oamenii de stiinta o iau la studiat.
Nu este prima data cand cercetatorii de la SETI implica populatia. Ei au mai avut un program, SETI@home, prin care oamenii de pretutindeni puteau sa-si puna la dispozitie calculatorul pentru activitati de monitorizare a spatiului.

Chiar si in sistemul nostru solar ar putea exista forme de viata
Atunci cand cauta forme de viata pe alte planete, oamenii de stiinta se uita dupa organisme nascute dupa aceleasi reguli dupa care suntem construiti noi, pamantenii. Acestea sunt datele cu care stim sa lucram. Desigur, pot exista fiinte care sa nu respecte sabloanele noastre, pot fi forme de viata care sa nu fi construite pe baza de carbon si sa fie, de ce nu, acorporale, doar sub forma de energie pura.
Totusi, chiar si o cautare pe baza criteriilor noastre ar putea genera rezultate surprinzatoare pana si in sistemul solar in care ne aflam. Pe langa Planeta Marte, conditii minime necesare aparitiei vietii ar fi si pe doi sateliti ai lui Saturn, Enceladus si Titan, dar si pe Europa, un satelit de-ai lui Jupiter.

Cum ar fi prima intalnire cu extraterestrii?
"Trebuie sa fim prudenti atunci cand asteptam un raspuns din partea extraterestrilor la mesajele noastre, pana vom evolua mai mult", spune cunoscutul astrofizicial Stephen Hawking, care spera sa nu ne intalnim cu fiinte de pe alta planeta.
Si colegul sau de breasla, Michio Kaku, crede ca impactul pe care l-ar putea avea un prim contact cu o civilizatie mai avansata ar putea fi devastator pentru noi. Am fi naivi sa credem ca extraterestrii ar veni pe Pamant cu intentii bune, crede el. Cercetatorul mai sustine ca viziunea oamenilor despre intalnirea cu creaturile de pe alte planete este deformata de Hollywood. Un razboi intre noi si chiar si o mana de reprezentanti ai unei civilizatii avansate ar fi echivalent cu o lupta intre Bambi si Gozilla, crede Michio Kaku.
Alti oameni de stiinta considera ca extraterestrii ar avea nevoie de resurse mari ca sa calatoreasca distante importante din spatiu ca sa ajunga la noi. Iar o civilizatie avansata, n-ar avea de ce sa faca asta.

Uniunea Europeană spune "nu" propunerilor de centralizare a Internetului în mâinile ITU


Ieri seară, când Statele Unite se pregăteau să taie tradiţionalul curcan iar românii stricau tasta F5 aşteptând reduceri de preţuri, Parlamentul European a adoptat o poziţie categorică împotriva iniţiativelor International Telecommunication Union de a acapara controlul asupra Internet-ului. 
Componentă a Naţiunilor Unite, International Telecommunication Union este o agenţie specializată în ale cărei atribuţii intră coordonarea alocării spectrului radio la nivel global, stabilirii orbitelor sateliţilor de comunicaţie, standardizării diverselor protocoale de comunicaţie şi a altor iniţiative cu caracter internaţional în domeniul telecomunicaţiilor.
Agenţia, care va organiza conferinţa World Conference on International Telecommunications 2012 pe data de 3 decembrie în Dubai, îşi propune să aducă pe masa celor 193 de membri semnatari o serie de propuneri, înainte tot de către unii dintre aceştia, care doresc schimbarea anumitor aspecte ale curentului acord multilateral adoptat.
Unele dintre aceste propuneri sunt benigne, însă documentele preliminare, care au fost prezentate în luna august, cuprind şi o serie de modificări care au deranjat atât autorităţi precum Parlamentul European cât şi companii private precum Google. Problematicele propuneri acoperă alocarea spaţiului de adrese IP, managementul domeniilor Internet, controlul rutelor de trafic şi alocărilor de bandă şi problemele de securitate, acestea urmând să intre în atribuţiile International Telecommunication Union.
În prezent, aceste probleme sunt tratate de diverse organisme precum ICANN, IANA, NRO sau agenţii naţionale, rezultate ale modului în care Internetul s-a dezvoltat în anii `80 şi `90. Conform International Telecommunication Union, termenii prezenţi ai tratatului, care au fost adoptaţi în 1988 la Melbourne, nu mai corespund peisajului actual al Internetului şi trebuie modificaţi.
Această încercare de preluare a controlului infrastructurii logice de bază a Internetului nu este privită însă cu ochi bună. După protestul Google, Parlamentul European şi-a exprima dezaprobarea şi a validat o rezoluţie menită să împiedice această iniţiativă. Conform acestei rezoluţii, nici International Telecommunication Union şi nici vreo altă organizaţie nu au dreptul de a clama controlul unic asupra structurilor Internetului.
În consecinţă, Parlamentul European recomandă tuturor membrilor care vor participa la conferinţa International Telecommunication Union din decembrie să respingă toată modificările de natură să afecteze neutralitatea, caracterul deschis şi modul descentralizat de organizare şi funcţionare al Internetului, în special în condiţiile în care această conferinţa are se desfăşoară cu uşile închise şi fără participarea unor reprezentanţi ai companiilor sau utilizatorilor.

Sursa : http://www.go4it.ro

„Calendarul creştin este greşit. Iisus nu s-a născut când se crede”, anunţă Papa în noua sa carte


Papa Benedict al XVI-lea a publicat al treilea volum din trilogia dedicată vieţii lui Iisus Hristos. În această carte, Papa anunţă că Iisus s-ar fi născut cu câţiva ani mai devreme decât se crede astăzi.

Calendarul folosit astăzi de creştini este greşit, anunţă liderul Bisericii Catolice. Acest calendar, ce începe de la naşterea Mântuitorului, a fost creat de călugărul Dionisie Exiguul în secolul al VI-lea (sfântul s-a născut în Dobrogea în anul 470 şi a murit la Roma în 545). Papa spune că „Dionisie Exiguul a făcut o greşeală de câţiva ani în calculele sale. Data adevărată a naşterii lui Iisus a avut loc cu câţiva ani înainte”.
Numeroşi cercetători şi istorici au contestat data naşterii lui Iisus, născând numeroase discuţii între teologi şi alţi exegeţi, însă acum este pentru prima dată când liderul Bisericii Catolice ridică semne de întrebare pe această temă.
Cartea publicată de Papa Benedict, intitulată „Jesus of Nazareth: The Infancy Narratives”, a fost publicată în limba engleză în cursul acestei săptămâni. Editura a tipărit deja milioane de exemplare, aşteptându-se să fie un best-seller, la fel ca primele două cărţi din trilogie. De asemenea, se estimează că volumul va fi tradus în 20 de limbi, urmând să fie publicat în 72 de ţări.
Suveranul Pontif relatează că Evanghelia după Matei susţine că Iisus s-a născut atunci când Irod cel Mare era regele Iudeei. Cu toate acestea, dat fiind că Irod a murit în anul 4 î. Hr., acest lucru înseamnă că Iisus s-a născut cu câţiva ani înainte de data consemnată în calendarul lui Dionisie exiguul. 
Cartea Suveranului Pontif nu este prima scriere ce contestă data naşterii lui Iisus. Exegeţii dispută această dată încă de acum câteva secole. De altfel, Evanghelia după Luca susţine că naşterea lui Iisus a avut loc atunci când Quirinius era guvernatorul Siriei, în anul 6 d. Hr.
Papa Benedict mai scrie că, în ciuda a ceea ce se crede în mod popular, la naşterea lui Iisus nu a asistat vreun animal. „Nu este menţionat niciun animal în Evanghelii”, scrie Suveranul Pontif. 
De asemenea, autorul subliniază că Imaculata Concepţie este „o piatră de temelie a credinţei creştine”, fiind un semn al „puterii creative a lui Dumnezeu”. „Dacă Dumnezeu nu are putere asupra materiei, atunci pur şi simplu el nu este Dumnezeu”, argumentează Papa. „Dar el are această putere, iar prin concepţia şi învierea lui Iisus Hristos a dat naştere unei noi creaţii”, afirmă Papa Benedict al XVI-lea.

Sursa : http://www.descopera.ro

Ca în Star Trek: aşa ar putea arăta şcoala viitorului


La mare distanţă de băncile şi tabla cu cretă care mobilează azi sălile de clasă ale celor mai multe şcoli, cercetătorii britanici de la Universitatea Durham propun o clasă cu dotări spectaculoase: atât „pupitrele”, cât şi tabla, sunt ecrane multi-touch integrate într-o reţea, ce stimulează învăţarea interactivă şi cooperativă.

Ecranele sensibile multi-user sunt testate în cadrul unui proiect-pilot, numit, SynergyNet, cu durata de trei ani, la care participă peste 400 de copii.
Ecranele sensibile multi-user sunt principala caracteristică a noului concept.
Studiile arată că utilizarea acestor ecrane poate îmbunătăţi semnificativ performanţele copiilor în ceea ce priveşte învăţarea matematicii, de exemplu.
Fiecare „pupitru” poate fi folosit simultan de mai mulţi copii, iar faptul că fiecare poate vedea ce fac ceilalţi şi poate participa la activităţi în grup schimbă fundamental modul de a învăţa în clasă.  În locul ascultării pasive, utilizarea acestor ecrane încurajează participarea elevilor, colaborarea între ei, stimulând creativitatea şi capacitatea de rezolvare a problemelor.
Cercetătorii au observat că, spre deosebire de învăţarea matematicii „pe hârtie”, utilizare acestor ecrane îi ajută pe copii să înveţe unul de la celălalt, îmbunătăţindu-şi unul altuia performanţele matematice.
Cercetările au arătat că elevii care au utilizat învăţarea colaborativă într-un astfel de a sistem (poreclit „Clasa Star Trek”) pentru învăţarea matematicii îşi îmbunătăţesc atât „fluenţa” în domeniul matematicii (capacitatea de a imagina mai multe soluţii diferite pentru rezolvarea unei probleme), cât şi „flexibilitatea” (care se referă la număărul de abordări observate în cadrul unei soluţii), în timp ce elevii care lucrează tradiţional, pe hârtie, îşi îmbunătăţesc doar flexibilitatea.
„Pupitrele” interactive multi-touch îndeplinesc atât rolul de ecran, cât şi de tastatură, sunt conectate între ele şi la o „tablă” electronică, iar fiecare pupitru poate fi folosit simultan de mai mulţi elevi.
Profesorul are în continuare un rol-cheie; el trimite diferite sarcini de lucru întregii clase sau diferitelor grupuri de elevi, poate interveni în timp real pentru a ajuta, la nevoie,  pe unul dintre elevi, în timp ce ceilalţi îşi continuă treaba, şi foloseşte tabla electronică pentru discuţii în grup.

Sursa : http://www.descopera.ro

În goana după resurse: o nouă încercare a companiilor private de a ajunge pe Lună


Noi zvonuri pătrund în lumea ştiinţei, iar de data aceasta este vorba de o acţiune spaţială. Se pare că o companie privată intenţionează să îşi trimită astronauţii pe Lună, până la sfârşitul anului 2020.

Concluzia a fost trasă în urma unor postări de pe siturile NASASpaceFlight.com şi NASA Watch (care nu sunt afiliate NASA), dar şi mesajele lăsate de reprezentanţii acestor site-uri pe reţelele de socializare, susţin că foştii astronauţi şi ingineri NASA se pregătesc să îşi asume un astfel de risc. 
Acum, blogurile de specialitate susţin că firma care ar fi capabilă de aşa ceva este Golden Spike, înregistrată în Colorado de către Alan Stern, fost administrator în cadrul NASA. Momentan, Stern lucrează la misiunea New Horizons Pluto de la Southwest Research Institute din Boulder, Colorado. Deşi a fost contactat de jurnalişti, Stern nu a vrut să comenteze pe baza acestui subiect. 
În 2005, Space Adventures, o companie susţinută de regizorul James Cameron, a anunţat că intenţionează să trimită turişti pe Lună. Cu toate acestea, pentru moment, ei nu dispun de nave spaţiale potrivite. 
De asemenea, NASA şi China au planuri vagi de a retrimite astronauţi pe Lună, dar specialiştii sunt de părere că firmele private vor putea face acest pas cu o sumă de bani mai mică.  

Sursa : http://www.descopera.ro

INSULA FANTOMĂ din Pacificul de Sud. Pământul care e trecut în hărţi dar nu e de găsit

O insulă din Pacificul de Sud, cartografiată de serviciul online Google Earth şi de marile atlase din lume, de fapt nu există, a anunţat, joi, o echipă de oameni de ştiinţă australieni, plecaţi, în van, în căutarea acestei mase terestre, cu ocazia unei expediţii geologice.


INSULA FANTOMĂ din Pacificul de Sud. Teritoriul care apare pe hărţi dar nu e de găsit
Această insulă este vizibilă pe atlasul digital Google Earth, sub numele de Sandy Island, în Marea Coralilor, la jumătatea distanţei dintre Australia şi teritoriul francez Noua Caledonie.
Renumitul Times Atlas of the World, unul dintre documentele de referinţă, o identifică sub numele de Sable Island.
Hărţile maritime folosite de Southern Surveyor, o navă de cercetări ştiinţifice, semnalează şi ele această insulă, afirmă Maria Seton, membră a echipei de savanţi plecaţi în căutarea insulei.

În timpul unei misiuni de identificare a fragmentelor din scoarţa continentală australiană scufundată în Marea Coralilor, oamenii de ştiinţă nu au descoperit niciodată această insulă.
"Am vrut să verificăm. Or datele indicau pentru acel loc o adâncime de 1.400 de metri, iar aceasta este o foarte mare adâncime", a explicat Maria Seton, după ce s-a întors din această expediţie pe mare, care a durat 25 de zile.
"Ea apare pe Google Earth şi pe alte hărţi. Însă am verificat locul şi acolo nu există nicio insulă. Suntem cu adevărat uluiţi, este ceva foarte ciudat", a adăugat ea.
"Unul dintre lucrurile cele mai interesante legate de hărţi şi de geografie constă în faptul că lumea nu încetează să evolueze. Să ţii ritmul cu aceste schimbări reprezintă o sarcină care nu se încheie niciodată", a declarat un purtător de cuvânt al grupului Google.
Serviciul hidrografic al marinei australiene, însărcinat cu alcătuirea hărţilor marine oficiale, a declarat pentru Fairfax Media că foloseşte cu "mare precauţie" datele cartografice comune, întrucât anumite detalii sunt depăşite sau eronate.

Sursa : http://www.mediafax.ro

Shinichi Maruyama realizeaza fotografii artistice deosebite


Desi este greu de crezut la prima vedere, imaginile de mai jos fac parte dintr-o colectie de nuduri imortalizate in timpul unui exercitiu artistic de balet de catre Shinichi Maruyama .
Shinichi Maruyama fotografie nud supra expusa
Imaginile alaturate fac parte dintr-o colectie de imagini intitulata Nude si intreaga serie de imagini are ca scop unic explorarea miscarii prin fotografii statice. Un aspect imprevizibil al seriei este dat de metoda obtinerii acestor cadre. Cu toate ca la prima vedere ai fi tentat sa crezi ca vorbim de niste imaginii cu expunere prelungita, de fapt fiecare imagine este compusa din mii de fotografii capturate in succesiune foarte rapida din exact aceeasi pozitie.
Desi nu ma consider nici pe departe expert in arta fotografica, in acest caz, calitatea imaginilor si volumul de efort investit in aceste capturi este evident. Din acest motiv va recomand sa le priviti atat ca pete de culoare expresive cat si ca o dovada a unei metodologii de captura care in urma cu 10-15 ani poate ar fi fost imposibila.
Shinichi Maruyama fotografie compusa 1

Sursa : http://playtech.ro

Cel mai tanar infractor cibernetic. Politia a confiscat laptopul "Winnie the Pooh" unei fetite

Cel mai tanar infractor cibernetic. Politia a confiscat laptopul Winnie the Pooh unei fetite


Familia micutei a fost luata prin surprindere, intr-o dimineata, de oamenii legii
Politia a pus sechestru pe laptopul din colectia "Winnie the Pooh" al unei fetitei de 9 ani din Finlanda, care ar fi piratat muzica, scrie Torrent Freak. S-a intamplat marti dimineata, la ora 8.
S-ar parea ca fetita ar fi incercat sa descarce de pe Pirate Bay mai multe cantece ale cantaretei finlandeze Chisu. Tatal micutei a declarat ca linkurile respective nu au mers, prin urmare au cumparat un CD de la magazin. 
Politia finlandeza a batut la usa oamenilor dupa ce o firma care lupta impotriva pirateriei, CIAPC, ar fi constatat ca familia respectiva ar fi descarcat ilegal fisiere de pe torrente.
Tatal copilei a refuzat sa plateasca amenda de 600 de euro, prin urmare agentii au sechestrat mai multe dovezi, intre care si laptopul Winnie the Pooh. 
Firma CIAPC este cea care a contribuit la blocarea site-ului Pirate Bay in Finlanda.

Sursa : http://www.yoda.ro

De Black Friday, Gameloft oferă jocuri la preţ redus în App Store şi Google Play Store


Urmând exemplu Electronic Arts, producătorul Gameloft a operat şi el o serie de reduceri de preţuri pentru câteva din jocurile sale cu ocazia Black Friday. Din păcate, lista cuprinde în acest moment cam puţine titluri, însă acestea sunt disponibile atât utilizatorilor de Android cât şi celor de iOS, iar preţul de 3,51 lei (sau 89 eurocenţi) este derizoriu.
Utilizatorii terminalelor Apple primesc o promoţie în plus, Rainbox Six Shadow Vanguard fiind disponibil la acelaşi pret modic de 89 de eurocenţi, atât în versiunea pentru iPhone cât şi cea HD pentru iPad.

http://www.go4it.ro

Xbox TV, un posibil viitor rival pentru Roku şi Apple TV


Actuala generaţie de console pentru jocuri se apropie încet de sfârşitul carierei şi, chiar dacă nu ştim cu precizie când va lansa Microsoft noul Xbox 720 deoarece intervalul zvonit se întinde din 2013 până în 2015, acest eveniment nu va fi singular. Odată cu acest important produs, Microsoft se pare că-şi va extinde oferta pentru a acoperi şi alte domenii adiacente.
După consola Xbox Tablet, practic o replică pentru consolele portabile unde compania nu concurează în prezent cu nimic, un alt zvon a ieşit la iveală. Conform acestuia, compania intenţionează să lanseze un set-top box care va concura cu soluţiile curente precum Roki, Boxee sau Apple TV şi care va oferi servicii de streaming video sau TV şi jocuri.
Spre deosebire de posibila viitoare consolă portabilă Xbox Tablet, care se va adresa jucătorilor înveteraţi care şi-au făcut ucenicia pe Xbox 360, Xbox TV se va adresa jucătorilor ocazionali, sistemul de operare bazat pe o versiune modificată de Windows 8 urmând să ruleze jocurile scrise pentru Windows RT şi Windows Phone 8.
Un astfel de produs face parte dintr-o strategie mult mai largă, care doreşte unificarea tuturor serviciilor media Microsoft într-un ecosistem care acoperă consumul de conţinut media cu sisteme Windows 8, tablete Windows RT, sisteme portabile pentru jocuri Xbox Tablet, consola Xbox 360 sau 720 pentru experienţe ludice complete şi, acum, şi un punct central uşor de folosit pentru agregarea acestuia. Conform zvonurilor, produsul va fi finalizat undeva în cursul anului viitor, când este posibil să aibă loc şi lansarea Xbox Tablet.

Sursa : http://www.go4it.ro

Cel mai subtire smartphone este disponibil in China


In urma cu aproximativ 2 ani iPhone 4 era cel mai subtire, la scurt timp Galaxy S II a purtat acest titlu, doar ca la inceputul acestui an acelasi titlu sa fie preluat de Huawei Ascend P1S.
Vivo X1 cel mai subtire smartphone
Cu toate ca termenul de cel mai subtire smartphone nu va fi asociat pentru mult timp cu dispozitivul din imagine, acest aspect nu submineaza cu nimic importanta titlului in acest moment.
Cel mai subtire smartphone la ora actuala din lume este creat de BBK, poarta numele de Vivo X1 si are o grosime de doar 6,55 mm, cu aproximativ 1 milimetru mai putin decat iPhone 5.  Pe langa aceasta caracteristica, smartphone-ul care momentan este disponibil doar in China are si un pret decent de doar 400$. In rest vorbim de un panou de 4,7 inci qHD, un procesor Dual Core ARM Cortex-A9 tactat la 1,2 GHz, 1 GB RAM si 16GB spatiu de stocare intern. Camera din spate are 8MP, bateria 2000 mAh si vine si cu suport pentru incarcare wireless prin QI – pecum Galaxy S III.
Noul aparat ruleaza Android 4.1 si daca un grup de baieti intreprinzatori isi va propune sa va jucati cu el, nu este exclus ca atat pe canal oficial cat si neofiical, telefonul Vivo X1 sa ajunga la noi.

Sursa : http://playtech.ro