vineri, 23 noiembrie 2012

Ca în Star Trek: aşa ar putea arăta şcoala viitorului


La mare distanţă de băncile şi tabla cu cretă care mobilează azi sălile de clasă ale celor mai multe şcoli, cercetătorii britanici de la Universitatea Durham propun o clasă cu dotări spectaculoase: atât „pupitrele”, cât şi tabla, sunt ecrane multi-touch integrate într-o reţea, ce stimulează învăţarea interactivă şi cooperativă.

Ecranele sensibile multi-user sunt testate în cadrul unui proiect-pilot, numit, SynergyNet, cu durata de trei ani, la care participă peste 400 de copii.
Ecranele sensibile multi-user sunt principala caracteristică a noului concept.
Studiile arată că utilizarea acestor ecrane poate îmbunătăţi semnificativ performanţele copiilor în ceea ce priveşte învăţarea matematicii, de exemplu.
Fiecare „pupitru” poate fi folosit simultan de mai mulţi copii, iar faptul că fiecare poate vedea ce fac ceilalţi şi poate participa la activităţi în grup schimbă fundamental modul de a învăţa în clasă.  În locul ascultării pasive, utilizarea acestor ecrane încurajează participarea elevilor, colaborarea între ei, stimulând creativitatea şi capacitatea de rezolvare a problemelor.
Cercetătorii au observat că, spre deosebire de învăţarea matematicii „pe hârtie”, utilizare acestor ecrane îi ajută pe copii să înveţe unul de la celălalt, îmbunătăţindu-şi unul altuia performanţele matematice.
Cercetările au arătat că elevii care au utilizat învăţarea colaborativă într-un astfel de a sistem (poreclit „Clasa Star Trek”) pentru învăţarea matematicii îşi îmbunătăţesc atât „fluenţa” în domeniul matematicii (capacitatea de a imagina mai multe soluţii diferite pentru rezolvarea unei probleme), cât şi „flexibilitatea” (care se referă la număărul de abordări observate în cadrul unei soluţii), în timp ce elevii care lucrează tradiţional, pe hârtie, îşi îmbunătăţesc doar flexibilitatea.
„Pupitrele” interactive multi-touch îndeplinesc atât rolul de ecran, cât şi de tastatură, sunt conectate între ele şi la o „tablă” electronică, iar fiecare pupitru poate fi folosit simultan de mai mulţi elevi.
Profesorul are în continuare un rol-cheie; el trimite diferite sarcini de lucru întregii clase sau diferitelor grupuri de elevi, poate interveni în timp real pentru a ajuta, la nevoie,  pe unul dintre elevi, în timp ce ceilalţi îşi continuă treaba, şi foloseşte tabla electronică pentru discuţii în grup.

Sursa : http://www.descopera.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu