Producatorul coreean atince un numar impresionant de vanzari pentru Samsung Galaxy Note II
Samsung a atins un volum uimitor de vanzari de 5 milioane de modele Galaxy Note II in doar doua luni de la lansare. La inceputul lunii noiembrie, numarul de unitati comercializate era de peste 3 milioane in peste 128 de tari.
Galaxy Note II are are un ecran imens de 5,5 inch cu rezolutia de 720 x 1280 pixeli, procesor quad-core cu frecventa de 1,6 GHz si sistem de operare Android 4.1 Jelly Bean.
Prima generatie Galaxy Note, lansata acum un an in luna august, a inregistrat vanzari de 5 milioane de unitati in 5 luni.
Totul a inceput in copilarie. Andrei Alexandrescu era fascinat de vecinul care repara televizorul familiei. Si-ar fi dorit si el sa faca minuni cu multimetrul si aiba o cariera in domeniul electronicii. Insa cand a fost vorba sa-si aleaga drumul, mama i-a sugerat ca informatica ar fi mai de viitor.
Despre Andrei Alexandrescu se spune, astazi, ca a revolutionat celebrul limbaj de programare C++, prin cartea lui, Modern C++ Design, in care vorbeste despre metaprogramarea cu template-uri. Este si creatorul unui nou limbaj de programare, D, impreuna cu Walter Bright.
Andrei Alexandrescu locuieste, acum, in Boston, de unde lucreaza ca cercetator la Facebook. Merge la serviciu cu tramvaiul in fiecare dimineata si, in bunul obicei american, nu-i place sa i se spuna dl. Alexandrescu.
Rep.: E un lucru important ca avem un roman care a contribuit atat de mult la C++. Cum anume ai ajuns sa lucrezi la acest limbaj de programare, pentru ca nu e la indemana oricui?
A.A.: Ma ocupam de C++ mai demult. Intai am ajuns in Statele Unite ale Americii la recomandarea unui prieten care lucra in New York, la o firma de software bancar. Mi-a zis: “Uite, te intereseaza sa dai un interviu?”. A fost un interviu prin telefon. Mi-au dat un salariu foarte mic pentru standardele din New York. Lor le-a convenit, si-au asumat riscul sa ma aduca. Eu m-am simtit ca pestele in apa dupa ce am ajuns acolo. Firma aceea m-a incurajat sa ma duc la o conferinta. Mi s-a parut neuzual, pentru ca eram obisnuit cu atmosfera de lucru din Romania, unde sefii nu erau asa darnici fata de angajati. Managerul mi-a zis: “Du-te la conferinta C++ World 1998”. Era in New York, era chiar acolo. Mi-a zis: “Du-te, firma plateste, ca am vazut ca iti place chestia aia!”. M-am dus la conferinta si, mi-aduc aminte, am vazut un speaker care mi-a placut. M-am dus la el si i-am zis: “Vrei sa mancam la pranz impreuna?” A zis “Sigur”. Un pas a condus la altul.
Rep.: Crezi ca poti sa explici pe intelesul tuturor cum e cu metaprogramarea, domeniul in care tu ai contribuit la C++?
A.A.: Pot sa incerc. Si probabil ca un licean motivat ar fi interesat. Cand zici meta, meta inseamna cu un nivel mai sus. Cand zici metafizica, te referi la ce e in spatele fizicii. Cand zici metaprogramare, inseamna ca scrii un program care, in loc sa faca ceva, scrie un program care sa faca ceva. Chestia asta e foarte ametitoare, dar e foarte interesanta. De multe ori un program foarte plictisitor scris, o gramada de cod plictisitor si uniform, poate sa fie generat de un foarte-foarte mic nucleu de cod - care este meta - si care genereaza programul care face treaba.
Rep.: Dupa ce ai incheiat munca la C++, te-ai apucat de limbajul D. Cum a fost evolutia de la C++ la D si personala, dar si profesionala?
A.A.: Din punct de vedere personal, C++ ajunsese intr-un fel de strada infundata, din cauza ca se puteau face lucruri destul de interesante, dar era extrem de dificil sa le faci. Puteai sa faci ceva foarte interesant, cu un efort destul de mare, de exemplu design patterns sau serializare. Unii au vrut sa continue pe chestia asta. Este o librarie BOOST in C++ si ei sunt foarte interesati sa mearga mai departe. Am zis uite, e momentul sa spun stop la asta, ar fi mult mai bine sa recunoastem ca C++ si-a atins niste limite fundamentale, practic nu mai e avatajos sa te chinuiesti. Asa am ajuns la limbajul D, unde sa faci ceea ce este extrem-extrem de dificil in C++, in D e trivial, e foarte usor. E un limbaj mult mai simplu si mult mai puternic decat C++.
Rep.: Are sanse limbajul D sa inlocuiasca limbajul C++?
A.A.: Nimic n-are vreo sansa sa inlocuiasca C++, pentru ca avem o cantitate de cod C++ absolut enorma. D-ul nu este un inlocuitor. D-ul este un limbaj care are sens pentru proiecte noi. C++ va continua sa fie un limbaj important, n-am nicio indoiala. D-ul o sa fie un limbaj care acum incepe sa devina. Multi il privesc ca pe un limbaj care este mai usor de folosit deca Ruby sau Python, dar care sa fie la fel de puternic precum C++. Si aici D are o propunere foarte interesanta.
Rep.: Cum vezi evolutia programarii, catedrala sau bazar? Altfel spus, va fi opera companiilor mari sau va fi open source?
A.A.: Catedrala a esuat. Toata obsesia cu procesele, practic, nu mai exista in State, exista insa in Europa. Europa e obsedata sa defineasca un proces de constructie a software-ului. Suedia este foarte implicata, la fel Norvegia, Danemarca. Cei din Europa de Nord sunt foarte interesati. Vor sa standardizeze procesul prin care se programeaza. Aia este o supercatedrala, este Notre Dame, intr-un fel e Bastilia. De exemplu, la Facebook, daca vin cu o chestie de genul vreau sa aplicam un anumit proces, cred ca imi dau cu ceva in cap. Cred ca bazarul este creuzetul in care se va crea noua metodologie. E clar ca nu de la catedrala vine. De acolo nu se intampla nimic. Se intampla unde se fac lucruri extraordinar de interesante cu echipe mici, dinamice, un proces foarte flexibil si in care talentul si inovatia castiga in favoarea unui proces uman pas cu pas.
Rep.: Tu ai si cateva proiecte open source?
A.A.: E o biblioteca C++, Loki. A fost primul meu proiect open source. L-am transferat, acum altcineva are grija de el. Pentru mine open source este o a doua natura. Nici nu ma gandesc ca vreau sa fac bani din softurile pe care le scriu. Pe Loki l-am transferat pentru ca sunt mult mai interesat de limbajul D, si limbajul D este acum tot. E open source, e online. Am lucrat foarte mult la bibioteca standard a lui D pe GitHub. Asta este, practic, cel mai mare proiect in care sunt implicat. De asemenea, chiar in cadrul muncii la Facebook, Facebook este foarte interesata sa doneze cod comunitatii open source. Are o istorie extraordinara. Tot ce nu este absolut pentru businessul Facebook, e open source. Au open source inclusiv hardware. De exemplu compilator de PHP, HADOOP Hive. Am mai lucrat la o biblioteca de C++ pentru inalta eficienta, care se numeste Folly. Am lansat-o chiar asta vara.
Rep.: Daca ai vorbi cu un elev de liceu, ce limbaje de programare i-ai recomanda sa invete?
A.A.: Cred ca unui elev de liceu i-as recomanda nu un limbaj anume, ci i-as pune sa invete programare in general, nu ultimul detaliu al unui limbaj. Mie mi-a mers chestia asta, ca am gasit niste detalii in C++ care au fost interesante si care se aplicau interesant. Pe urma mi-am dat seama de riscurile care sunt acolo si am vrut sa invat mai multe limbaje, sa stiu mai multe domenii. Pentru un elev de liceu poate alege orice: Python, Ruby, C++, D, bineinteles. Ideea este sa invete programare, sa invete sa scrie cod. Si asta se poate face in orice limbaj. Nu limbajul e central, ci programarea in sine.
Rep.: Pe cei care studiaza programare ii bantuie Kernighan si Ritchie. Tu ai reusit sa ii cunosti, sa vorbesti cu ei fata in fata?
A.A.: Nu i-am cunoscut, n-am avut ocazia. Dar il cunosc insa foarte bine peBjarne Stroustrup, care a inventat C++, si care e un tip extraordinar si foarte intelept. Vorbeste in citate memorabile. E un tip foate profund.
Rep.: De 3 ani lucrezi la Facebook. Din exterior pare asa, un parc de distractii. Munciti, dar va distrati, mergeti la masa impreuna.
A.A.: Culmea e ca, intr-o masura, asa si e. Dar intr-o masura. Ceea ce nu e evident, este ca exista o taxa de admitere foarte mare in parcul de distractii: sa ai un talent si o pasiune pentru tehnologie, pentru programare. Se intampla lucruri gen parc de distractii. De multe ori am jucat ping-pong. Da, te duci la masa, se organizeaza excursii la schi si o gramada de activitati. Dar, la urma urmei, se face treaba extraordinar. Nu fiindca se impune sau pentru ca e stres, ci fiindca oamenii au pasiune sa lucreze. Cea mai mare parte din zi se face treaba. Orice lucru care iti poate face treaba mai usoara si mai placuta e acolo.
Rep.: La un moment dat, in 1987, ai luat un premiu la un concurs de chitara, la Sinaia. Sunt unele lucruri care il pot ajuta pe un programator sa fie mai bun, altele decat cele care tin strict de programare?
A.A.: Foarte multi programatori buni pe care ii cunosc au o chestie laterala: unul canta la acordeon, unul la contrabas, unul picteaza. Eu recomand foarte mult o latura artistica. Si mai ales literatura. Eu am o mare pasiune pentru literatura, si in momentul in care a fost vorba sa scriu o carte de programare, faptul ca aveam o pasiune si o inclinatie pentru domeniul asta, m-a ajutat sa scriu o carte care nu era rigida si neplacuta, ci era mai usor de citit. Iar preocuparea pentru literatura in general este foarte interesanta, fiindca programarea este o combinatie de matematica si rigoare, de creativitate literara si de expresivitate literara. Da, as incuraja pe oricine are un talent artistic latent.
Rep.: Ce carti citesti? Ce tip de literatura?
A.A.: In zilele astea am citit ceva SF care mi-a placut foarte mult. E un autor,Neal Stephenson, care a scris mai multe carti si care a fost programator. Cumva ma simt aproape de stilul lui. Citesc tot soiul de carti. Acum o sa citesc mai mult, pentru ca ne-am mutat in Boston, unde merg cu tramvaiul la serviciu si mi-am luat Kindle. Apuc sa citesc, practic, o ora pe zi. Am citit deja 3-4 carti pe Kindle. Sunt foarte entuziasmat.
Rep.: Peste ani si ani, crezi ca va deveni programarea un fel de alfabet si toata lumea va trebui sa o cunoasca?
A.A.: Ce mi-e clar este ca nu stim cum sa luam un licean sau un student sau un copil de gimnaziu. Nu avem o metoda sa zicem uite, iei un copil care vrea sa faca programare si asa il faci programator. Stim cum sa facem un doctor bun, stim ce sa ii dam sa invete unui copil ca sa ajunga doctor, avocat, inginer electronist sau constructor bun. Dar nu avem, in momentul de fata, o tehnica pentru a face un programator bun. Asta cred ca va mai fi valabil in 5 ani sau poate chiar in 10. Din cauza asta nu cred ca o sa se ajunga in curand ca toata lumea sa programeze. Cred ca o sa fie o segregare, in continuare, pentru o buna vreme, a utilizatorilor de putere de calcul, care suntem efectiv toti cetatenii contemporani, si a celor care programeaza. Va ramane o bariera.
Andrei Alexandrescu a fost in Romania la inceputul lunii noiembrie pentru a vorbi, la Conferinta How to Web, despre schimbarile pe care le vom vedea in urmatorii ani in tehnologie: smartphone-urile doar sub forma de casti, disparitia desktopului, cyborgii, evolutia centrelor de date si inteligenta artificiala.
Pentru a putea stapani raspandirea de informatii pretioase, cea mai importanta strada de business a lumii refuza angajatilor accesul la Facebook, Twitter si Youtube.
Pe Wall Street, epicentrul economiei mondiale, Facebook, Twitter si Youtube sunt notiuni straine pentru orice angajat. Motivul este simplu, securizarea datelor, care nu este posibila prin retelele de socializare.
Michael Kaplan explica pentru Dealbook: "Bancile de investitii sunt principalul motiv pentru care retelele de socializare sunt interzise pe Wall Street. Firmele sunt obligate conform legii sa pastreze toate conversatiile de pe emailurile interne si mesagerie pentru o perioada de 3 ani de zile, dar nu pot face asta si cu retelele de socializare, unde discutiile nu pot fi monitorizate."
Iar acestea 3 nu sunt si singurele interzise, pe lista au mai intrat si Spotify, Pandora si Gmail.
Agentia de rating Fitch considera ca Sony si Panasonic sunt nerecomandate investitiilor.
Titlurile Samsung au crescut cu 1,4%, cel mai mare avans saptamanal inregistrat dupa 1 august, iar de la inceputul anului au urcat cu 36%, evaluand compania la 212 mii de miliarde de woni (195 miliarde de dolari).
Samsung a intrat astfel in topul celor mai mari 15 companii la nivel mondial in functie de capitalizarea de piata, potrivit datelor Bloomberg, citate deStirilePROTV.
Sony si Panasonic, care inregistreaza pierderi record, vor avea probleme in continuare din cauza yenului puternic si a conditiilor economice dificile din Japonia, potrivit Fitch, care a retrogradat pentru prima oara companiile in categoria "junk".
Spre deosebire de Samsung, care se extinde cu cheltuieli si profituri record, producatorii japonezi de electronice inchid fabrici si fac concedieri, in conditiile in care in ultimele doua decenii nu au lansat produse de top, cum au facut Apple, Samsung si LG Electronics.
"Samsung va profita de problemele rivalilor japonezi. Pe langa vanzarile de smartphone-uri, Samsung isi va mari cota si pe piata tabletelor PC", a declarat Kim Hyung Sik, analist la Taurus Investment & Securities in Seul.
Grupul sud-coreean are rating A+ cu perspectiva stabila din partea Fitch. Pe de alta parte, un judecator al unui tribunal din California a ordonat joi Apple sa informeze Samsung despre termenii financiari ai unui acord de licentiere incheiat cu HTC.
Ordinul vine dupa ce Apple a castigat in acest an, in justitia americana, penalizari de 1,05 miliarde de dolari din partea Samsung, pentru incalcarea unor patente. Cele doua companii se judeca in tari din intreaga lume pentru incalcarea patentelor tehnologice.
Apple Inc. a susţine că încă şase produse Samsung Electronics încalcă patentele companiei americane, acuzaţii care se adaugă la o listă lungă din procesul în care aceasta cere daune de miliarde de dolari de la coreeni şi interdicţia la vânzare.
Apple susţine că produsele Samsung, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, care rulează pe nou sistem de operare Android „Jelly Bean" şi alte produse similare care rulează pe sistemul „Ice Cream Sandwich" ar trebui adăugate pe lista de produse care încalcă patentele sale, potrivit unui document depus la curtea federală din San Jose, California, portivitBloomberg.
Pe 23 noiembrie a fost depusă o adresă prin care pe care Apple că spune telefoane precum Samsung Galaxy S III şi S III mini, precum şi tablete ca Galaxy Tab 8.9 Wifi şi Galaxy Tab 2 10.1 au elemente copiate care încalcă prprietatea intelectuală a firmei americane. La o listă de peste 20 de produse Samsung pentru care Apple cere interzicerea vânzării în SUA se mai adaugă şi Galaxy Note II.
Procesul actual vine după un altul început în aprilie 2011 în care Samsung era acuzată că încalcă mai multe brevete Apple, în timp ce compania sud-coreană acuza Apple că încalcă, la rândul ei, mai multe patente.
Pe 6 decembrie urmează să fie judecată cererea Apple de a interzice permanent vânzarea a şase telefoane şi a unei tablete Samsung pe teritoriul Statelor Unite ale Americii.
Facebook îşi încurajează angajaţii să treacă de la iPhone şi iPad la smartphone-uri şi tablete Android, pentru a afla din proprie experienţă cum pot îmbunătăţi aplicaţiile companiei pentru cea mai răspândită platformă mobilă din lume, potrivit Forbes.
De ce folosesc angajaţii Facebook smartphone-uri şi tablete Android (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Decizia celei mai mari reţele de socailizare subliniază una dintre principalele obstacole pentru sistemul de operare dezvoltat de Google.Majoritatea executivilor din Silicon Valley sunt utilizatori iOS, platforma Apple având în consecinţă prioritate la dezvoltarea de aplicaţii noi, inovatoare, sau la rezolvarea unor probleme existente.
Spre exemplu, cunoscuta aplicaţie foto Instagram a fost disponibilă exclusiv utilizatorilor Apple timp de aproximativ doi ani, fiind lansată şi pentru Android abia în luna aprilie a acestui an.
Android şi iOS îşi împart 85% din piaţa smartphone-urilor la nivel mondial, potrivit datelor companiilor de cercetare.
În trimestrul al treilea al acestui an, dispozitivele Android au înregistrat vânzări de 104,8 milioane de unităţi, reprezentând 68,1% din piaţă, faţă de 46,9% în perioada corespunzătoare a anului trecut. Totodată, iPhone-ul s-a vândut în 26 milioane de exemplare, cu o cotă de 16,9%, cu puţin timp înainte de lansarea iPhone 5, care potrivit analiştilor va susţine vânzările Apple în trimestrul al patrulea.
O nouă analiză a unor observaţii istorice sugerează că Terra a fost foarte aproape de un eveniment cataclismic acum 129 de ani.
Pe 12 şi 13 august 1883, un astronom din cadrul unui mic observator din Zacatecas, Mexic, a făcut o observaţie extraordinară. José Bonilla a numărat aproximativ 450 obiecte acoperite de o „ceaţă” ciudată ce treceau prin dreptul Soarelui.
Bonilla a scris despre această observaţie neobişnuită în 1886 într-un jurnal ştiinţific, intitulat L'Astronomie. Neavând o explicaţie pentru bizarul fenomen, editorul acestui jurnal a lansat o ipoteză implauzibilă: Bonilla a observat de fapt păsări, insecte sau praf. De-a lungul timpului, unii istorici îndrăzneţi au susţinut că observaţiile lui Bonilla sunt primele dovezi ale existenţei OZN-urilor.
Acum, o echipă de cercetători din Mexic vine cu o nouă interpretare. Hector Manterola de la Universitatea Naţională Autonomă din Mexico City, alături de alţi oameni de ştiinţă, afirmă că Bonilla a văzut fragmente dintr-o cometă care tocmai se descompusese. Această ipoteză ar explica de ce Bonilla a văzut foarte multe fragmente grupate şi de ce erau încojurate de o „ceaţă”.
Echipa de cercetători condusă de Manterola a dedus şi alte aspecte interesante. Cercetătorii au observat că niciun alt astronom de pe Terra nu a observat această cometă trecând prin faţa Soarelui, deşi în acea vreme cel mai apropiat observator se găsea la doar câteva sute de kilometri distanţă.
Experţii pot explica acest lucru prin efectul de paralaxă. Dacă fragmentele cometei erau aproape de Terra, efectul de paralaxă ar fi garantat că acestea nu ar fi fost pe linie cu Soarele pentru niciun alt observator aflat la altă latitudine. Zacatecas este situat la aceeaşi latitudine cu Sahara, nordul Indiei şi Asia de Sud-Est, în zone în care nu se găseau observatoare astronomice.
Pornind de la efectul de paralaxă, Manterola şi ceilalţi cercetători au calculat distanţa la care s-ar fi aflat fragmentele de cometă. Rezultatele cercetătorilor sunt înfricoşătoare: fragmentele de cometă au trecut la o distanţă de 538 km - 8062 km de suprafaţa Pământului.
Oamenii de ştiinţă au calculat că fragmentele ar fi variat în diametru, cele mai mici măsurând 50 de metri, iar cele mai mari 800 de metri. Cometa din care aceste fragmente au provenit ar fi cântărit peste un miliard de tone, estimează cercetătorii. Manterola şi colegii săi sugerează că ar putea fi vorba de cometa Pons-Brooks, observată în cursul aceluiaşi an de astronomii americani.
Cercetătorii au calculat cât de aproape s-a aflat Terra de un eveniment catastrofic. Pornind de la faptul că Bonilla a observat aceste fragmente timp de trei ore şi jumătate, de-a lungul a două zile, cercetătorii au concluzionat că, în medie, 131 de obiecte treceau pe lângă Terra pe ora, în total 3725 de fragmente aflându-se la o mică distanţă de sol.
Fiecare dintre aceste fragmente era cel puţin la fel de mare precum cel despre care se crede că a căzut în Tunguska. „Aşadar, dacă ar fi lovit Terra, am fi avut parte de 3725 de evenimente similare celuia din Tunguska, în cursul a doar două zile. Cel mai probabil, acest lucru ar fi dus la dispariţia vieţii pe Pământ”, concluzionează cercetătorii.
Mulţumită unor eforturi ştiinţifice precum Near-Earth Object Program (NASA) sau ADAS (Italia), omenirea are astăzi mai multe şanse să afle din timp dacă există riscul vreunui impact catastrofic. De exemplu, cercetătorii au descoperit că un asteroid cu forţa destructivă a unei bombe cu hidrogen va trece la o mică distanţă de Pământ 15 februarie 2013. Pentru a contracara ameninţarea asteroizilor, oamenii de ştiinţă plănuiesc să folosească explozii nucleare pentru a îi distruge.
Oamenii de ştiinţă au anunţat că au găsit o metodă prin care pot modifica arterele carotide ale struţilor astfel încât ele să poate fi utilizate la pacienţii umani care suferă intervenţii chirurgicale de bypass coronarian.
Specialişti susţin că în viitorul apropiat, vor implanta astfel de artere în locul refolosirii vaselor provenite de la pacienţii supuşi la operaţii pe cord.
Vasele provenite de la struţi sunt modificate şi au un diametru de aproape un milimetru şi o lungime de 30 de centimetri. În trecut, oamenii de ştiinţă au studiat posibilitatea de a utiliza vase de sânge de la rechini pe care să le testeze pe şobolanii de laborator.
Acum, oamenii de ştiinţă au folosit presiune înaltă pentru a elimina celulele endoteliale şi alte resturi din interiorul vaselor de sânge pentru a evita respingerea lor de către organism. De asemenea, ei au tratat aceste artere, astfel încât să se poată evita coagularea sângelui.
Până în prezent, vasele de sânge de acest tip au fost testate pe porci, iar specialişti susţin că ele au funcţionat normal.
Pentru a observa mai bine comportamentul celulelor în mediul lor natural, tridimensional, oamenii de ştiinţă olandezi le-au construit reşedinţe individuale: un fel de "colivii" sau "cuşti" miniaturale, de forma unor piramide, fiecare găzduind câte o singură celulă.
Metoda a fost aplicată de cercetătorii de la Universitatea din Twente, Olanda, care au construit piramidele microscopice prin depunerea de nitriţi în adâncituri de formă piramidală, din siliciu. După ce pelicula de nitriţi a fost desprinsă, în colţurile formei a mai rămas material (nitrit), care a format colivia piramidală.
Deoarece piramidele au pereţi "sparţi" şi sunt aşezate foarte aproape una de cealaltă, celulele pot interacţiona între ele aproape normal. Cercetătorii cred că, în acest aranjament tridimensional - spre deosebire de ceea ce se întâmplă când celulele sunt cultivate pe plăci Petri, într-un strat plat, pe fundul vasului de cultură - celulele se comportă mai mult sau mai puţin ca într-un ţesut real.
În corpul uman, totul e în trei dimensiuni, astfel încât acest aranjament spaţial al celulelor e mai aproape de modelul natural, iar oamenii de ştiinţă speră să poată astfel afla despre comportamentul celulelor informaţii pe care modul clasic de cultivare a acestora în laborator nu le-ar putea oferi.
,,Genius phone” este asocierea de cuvinte pe care a folosit-o artistul wii.i.am zilele trecute cand facea referire la iPhone. Mai precis, asta se intampla cand a vorbit de efectul benefic pe care il va avea un gadget la care s-a gandit asupra telefonului Apple.
Pentru ca din putine lucruri pe planeta noastra se fac la fel de multi bani decat din accesorii de iPhone, Will.i.am a intrat si el in acest domeniu. Solistul trupei Black Eyed Peas a anuntat ca va lansa in perioada imediat urmatoare un accesoriu pentru iPhone 4/4S si iPhone 5. Acesta din urma va integra ,,propriul sensor si un blitz mai bun” si va revolutiona modul in care iPhone-ul face poze. Iti va transforma telefonul intr-unul de geniu prin inlocuirea camerei de 5 sau 8 megapixeli cu una de 14 megapixeli.
Disponibil incepand cu 28 noiembrie, acest gadget va face parte dintr-o serie de accesorii intitulate i.am+ . Pentru a incerca sa creeze un ecosistem in jurul achizitiilor din aceasta gama de produse, Will.i.am a cumparat si domeniul www.i.am . Pe acesta din urma va oferi subdomenii de genul www.i.am/danutz cu profile personale tuturor posesorilor de dispozitive i.am+.
Initial dispozitivul descris mai sus va fi comercializat exclusiv prin magazinele Selfridges din Londra – un magazin care nu este recunoscut pentru preturile mici.
Iata aici 13 idei care te vor ajuta sa ai o minte brici si sa impresionezi pe toata lumea.
Inteligenta tine, intr-o oarecare masura, de gene, dar exista si cateva trucuri simple la care poate apela oricine isi doreste sa-si antreneze gandirea si memoria. Pana si unii dintre cei mai inteligenti oameni din lume recunosc ca fac mereu exercitii ca sa iti mentina creierul activ si tanar. Iata cateva sfaturi utile care te vor ajuta!
Schimba activitatile mainilor
Ce faci cu stanga, fa cu dreapta si invers. Chiar daca ti se pare ciudat, acest exercitiu iti forteaza creierul si iti creeaza noi conexiuni neuronale, pentru ca te invata lucruri noi. Incearca, de exemplu, sa folosesti mouse-ul de la calculator sau touchpadul cu cealalta mana. Poti aplica acelasi principiu si atunci cand te speli pe dinti sau mananci.
Fa sport
Tot mai multe studii au aparut in ultima perioada care leaga miscarea de capacitatile creierului. Mitocondriile, o structura mica din celule care ofera energie - se creeaza nu doar in muschi, ci si in creier, spun cercetatorii americani. Daca nu iti place sa faci sport, ieri macar la plimbare in aer curat.
Gandeste-te ca faci sport
Cercetatorii de la Cleveland Clinic Foundation au descoperit ca pana si oamenii care isi imagineaza ca isi lucreaza muschii au beneficii la capitolul sanatate si inteligenta. Subiectii care si-au imaginat ca fac miscare au avut un creier mai actriv.
Introdu activitati noi in program
Atunci cand te uiti la un film, creierul nu este prea activ. Incearca sa variezi activitatile. De pilda, privitul la televizor poate fi inlocuit cu rezolvarea unui puzzle sau cu jucatul pe consola.
Mananca peste, afine, omega 3 si antioxidanti
Toate aceste alimente intarzie imbatranirea creierului. Utile sunt si cafeaua dulce, ciocolata sau cerealele intregrale, care te ajuta sa ai o minte brici. Pentru concentrare, sfecla rosi si avocado sunt nemaipomenite.
De asemenea, rozmarinul este un aliment care iti mareste viteza si acuratetea creierului.
Vorbeste singur
Pare ciudat, corect, dar vorbitul singur te ajuta sa te concentrezi mai bine la ce repeti. Spre exemplu, atunci cand trebuie sa gasesti ceva, daca repeti numele obiectului in minte, il vei gasi de 2 ori mai rapid.
Imbraca-te inteligent
Cercetatorii au descoperit ca persoanele care se imbraca cu tipul de haine purtate de persoane inteligente, se descurca mai bine la teste.
Planifica-ti timpul cat mai bine
Sa nu uitam ce geniul e 1% inspiratie, 99% transpiratie, iar pentru ca aceasta din urma sa nu fie o corvoada, n-ar strica sa ai un plan bine pus la punct. Identifica orele la care lucrezi cel mai bine si incearca sa profiti de ele din plin.
Dormi bine si limiteaza cafeaua si cola la orele tarzii
Cel mai bine e sa ai un program de somn bine stabilit, de la care sa nu te abati.
Apuca-te de un hobby
Uneori ajuta sa incepi sa inveti un domeniu la care mereu ti-ai dorit sa fii bun, dar fie n-ai avut timp sa aprofundezi, fie ai crezut intotdeauna ca nu esti talentat. Rezultatele vor fi fantastice si te vor impulsiona. De asemenea, se presupune ca un hobby iti lucreaza creierul fara sa iti dai seama.
Efectul Mozart
In privinta ideii potrivit careia muzica clasica te face mai destept, parerile sunt impartite. Ce se stie este ca ascultatul oricarei piese creste nivelul de dopamina, fenomen asociat cu un creier mai zvelt.
Viseaza cu ochii deschisi
Oamenii care fac asta au un IQ mai mare, spun cercetatorii de la Institutul Max Planck pentru Stiintele Creierului.
Fa exercitii N-back
Cercetatorii de la Universitatea Michigan sustin ca aceste exercitii necesita multa munca, dar aduc rezultate promitatoare. Ideea e simpla: trebuie sa iti amintesti cu cat timp inainte ai auzit un sunet sau cu cate slide-uri inainte ai vazut un anumit simbol. Dupa 20 de zile cu 20 min/zi de exercitii, ar trebui sa se imbunatateasca gandirea ta abstracta si rezolvarea problemelor, capacitati ale creierului care incep sa rugineasca dupa 30 de ani.
Fa-ti un obicei din a cauta totul pe Google si pe Wikipedia
Si nu doar asta! Fa eforturi ca sa retii informatiile noi si ca sa gasesti conexiuni intre acestea si lucrurile pe care le stiai deja.
Undeva in lumea asta larga, exista o expozitie la o galerie de arta intitulata sugestiv: Angry Birds All Levels. Este vorba de serie de tablouri precum cele din imaginea de mai jos care au o legatura foarte stransa cu jocurile Angry Birds.
Pentru a obtine efectul scontat, EvanRoth, autorul coletiei a imortalizat atingerile si miscarile degetelor pe ecranul unui iPhone plasand deasupra respectivului panou o hartie si murdarindu-si degetele cu tus. Rezultatul, dupa cum veti vedea si in clipul de mai jos suprinde, dupa viziunea autorului, ,,contrastul dintre entuziasmul ce se desfasoara in mediul de joc si monotonia care are loc in lumea reala.” Pentru ca ideea capturarii interactiunii cu un touchscreen nu este noua pentru Roth, siAngry Birds All Levels de fapt face parte dintr-o serie mult mai mare de lucrari.
Cu toate ca subiectul in sine s-ar putea sa nu va motiveze sa va urcati in avion pentru a merge laGaleria de Stiinta din Dublin, pentru intreaga colectie de imagini exista si o varianta mai scurta. Este vorba de setul de imagini de mai jos capturate intr-un timelpase. In total vorbim de nu mai putin de 3000 de imagini.
NEC a dezvoltat o tehnologie avansată de recunoaştere a feţei pe care are de gând să o implementeze în cadrul magazinelor de retail. Pe lângă faptul că detectează trăsăturile fizice cu o precizie excelentă, sistemul te înregistrează apoi în baza de date unde ţi se atribuie şi alte caracteristici, precum vârstă, sex, de câte ori ai vizitat magazinul respectiv, ce produse preferi şi cât timp ai petrecut în magazin.
Informaţiile colectate sunt foarte utile pentru comercianţii care vor să ştie care sunt clienţii fideli şi ce preferinţe au. Cu alte cuvinte, au la dispoziţie profilul cumpărătorului fără nici cel mai mic efort, putând astfel să adopte o strategie optimă de prezentare produse şi vânzare.
Dacă până aici totul pare în regulă, rămâne de văzut cum vor reacţiona clienţii când vor descoperi cătoate aceste informaţii sunt şi publice, fiind stocate pe un server in cloud la care are oricine poate avea acces. Din fericire, numele clienţilor nu sunt asociate figurilor din baza de date.
Sistemul de recunoaştere a feţei poartă numele de NeoFace şi este momentan în fază experimentală. Testele sunt efectuate în câteva magazine din Japonia.
Costul este extrem de accesibil (aproximativ 800 de dolari), fapt pentru care probabilitatea ca tehnologia să se răspândească la scară largă este ridicată.
Prin introducerea unor dispozitive electronice în sistemul digestiv al vacilor şi legarea acestor dispozitive într-o reţea wireless, cercetătorii australieni speră să reducă emisiile de gaze cu efect de seră.
Vacile şi alte rumegătoare, crescute în număr enorm astăzi pentru a satisface cererea globală de carne, contribuie intens la încălzirea globală.. În tubul digestiv al acestor animale, bacterii specifice intervin în procesul de digestie, descompunând materia vegetală înghiţită de vaci. Iar unul dintre produsele acestui proces complex este metanul - un gaz cu puternic efect de seră - pe care vacile îl elimină permanent din tubul digestiv (mai ales prin eructaţii).
Prin selecţionarea unor rase de vite "cu emisii scăzute de metan" şi prin modificarea practicilor de creştere - mai ales a alimentaţiei - s-ar putea reduce cantitatea de metan eliminată de vite cu până la 50%, afirmă Chris McSweeny, cercetător la CSIRO (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation), Australia.
Problema constă în faptul că e dificil de măsurat cât metan emite fiecare vacă atunci când ele umblă de colo-colo prin ţarc. De aceea, cercetătorii au construit un mic dispozitiv - un mini-submarin - capabil să detecteze cantitatea de metan produs în stomacul vacilor. Câte un astfel de dispoziv acoperit cu un înveliş special, pentru a-l feri de coroziune, ar urma să fie introdus în stomacul fiecărei vaci, iar toate dispozitivele ar fi apoi conectate wireless într-o reţea.
Dispozitivul ar rămâne în stomac timp de câteva săptămâni, măsurând concentraţia metanului cu ajutorul unor senzori cu infraroşii. Cercetătorii speră să afle astfel în ce fel sunt influenţate emisiile de metan de condiţiile existente în stomacul vitelor. Pe baza acestor date, crescătorii ar putea selecţiona exemplarele care produc mai puţin metan şi ar putea ajusta modul de hrănire şi alte aspecte ale creşterii animalelor, astfel încât să reducă rapid producţia de metan în tubul digestiv.