duminică, 26 februarie 2012

Profilul de Facebook prezice performanţa la serviciu mai bine decât un test de IQ!


Două studii efectuate de cercetătorii de la Universităţile Northern Illinois şi Auborn au arătat că profilul de Facebook poate prezice performanţa unui angajat la serviciu mai bine decât un test IQ.
Şase specialişti în Resurse Umane au participat la studii, fiind iniţial însărcinaţi să analizeze 500 de profile de pe reţeaua Facebook, analizând persoanele folosind scara celor 5 trăsături de personalitate: extraversiune, stabilitate emoţională, deschiderea spre experienţe noi, conştiinciozitatea şi cât de agreabilă pare persoana studiată. Specialiştii în Resurse Umane consideră că aceste 5 calităţi reprezintă elementele care prezic cel mai bine performanţa ulterioară la serviciu a noilor angajaţi.
Profilul de Facebook al unei persoane poate oferi indicii asupra personalităţii acestora. Spre exemplu, un profil ce include multe poze din locuri îndepărtate poate sugera deschiderea către experienţe noi. Postările în care persoana studiată discută în contradictoriu cu alte persoane ar putea indica un nivel mai scăzut al agreabilităţii şi al stabilităţii emoţionale.
Participanţii la studiu au fost instruiţi să petreacă între 5 şi 10 minute pentru studierea fiecărui profil de Facebook, acordând note pentru fiecare din cele 5 calităţi. Cercetătorii au petrecut maxim 90 de minute pe zi studiind profilele de Facebook, iar persoanele studiate au fost supuse unui test IQ şi au fost rugate să completeze un formular de auto-evaluare.
Cercetătorii au contactat angajatorii la 6 luni distanţă, pentru a vedea ce performanţă au avut noi angajaţi la locul de muncă şi dacă evaluarea profilului de Facebook sau testul IQ au oferit o predicţie mai bună.
Oamenii de ştiinţă au descoperit că analizarea profilului de Facebook a fost o metodă mai eficientă de a prezice performanţa unui nou angajat la locul de muncă.
Donal Kluemper, conducătorul studiului, afirmă că rezultatele arată că paginile de Facebook oferă angajatorilor numeroase indicii preţioase referitoare la viitorii angajaţi, însă că este nevoie de mai multe studii pentru a confirma valoarea pe care reţeaua de socializare o oferă companiilor.
Surse: WSJSocial Barrel