vineri, 21 noiembrie 2014

Adio Samsung si Apple? Amenintare fara precedent pentru cei doi granzi

Adio Samsung si Apple? Amenintare fara precedent pentru cei doi granzi


Duelul pentru suprematia pe piata smartphone-urilor se incinge
CEO-ul celor de la Xiaomi, Lei Jun, a declarat joi intr-o conferinta de presa ca isi doreste sa devina numarul 1 pe piata smartphone-urilor! Compania fondata in 2010 a avut un progres uimitor. A lansat primul smartphone in august 2010, trei ani mai tarziu devenind locul 3 al producatorilor de telefoane in ceea ce priveste numarul volumului vandut.
"Cred ca nimeni nu s-ar fi gandit in urma cu trei ani ca Xiaomi, o companie care abia lansa primul telefon, va fi apoi al treilea cel mai important jucator. In 5 sau 10 ani, avem oportunitatea sa devenim compania numarul 1 din lume" a spus Lei Jun. Iar faptul ca performanta celor de la Xiaomi a fost obtinuta in pofida faptului ca nu au vandut telefoane decat in Asia. La conferinta ce a avut loc in China, Lei Jun a anuntat ca Xiaomi are 70 de milioane de useri activi. Iar numarul acestora ar putea sa ajunga la 200 de milioane pana la sfarsitul lui 2015, conform spuselor lui Jun.
Declaratia lui Jun a fost intampinata dur de catre Bruce Sewell, seful legal and government affairs de la Apple: "E usor de spus, mult mai greu de facut".
Conform unei analize a celor de la Strategy Analytics, Xiaomi are in acest moment 6% din productia globala de smartphone, la jumatate fata de Apple si la mare distanta de Samsung, cei care au 25%.

Sursa : www.yoda.ro/

Un grup de hackeri a incercat sa tina “ostatic” orasul Detroit!


Un grup de Hackeri a incercat sa tina ostatic orasul Detroid, folosind… o baza de date! Infractorii online nu încearca sa obtina răscumpărări doar de la persoane fizice nebanuitoare; ci vizeaza in egala masura entitati mari, cum ar fi in cazul de fata… un oras!

Primarul orasului Detroit Mike Duggan a facut publica informatia cum că hackerii au încercat să tina „ostatica” o baza de date a orașului în aprilie, cerând 2.000 de Bitcoins (în prezent valorand aproximativ 803.500 de dolari), înainte de a o restitui. Din fericire, accentul se pune pe “încercat”. După cum explică Duggan, Detroit nici macar nu mai folosea acea baza de date – asa ca pur și simplu oficialii au ignorat cererea de răscumpărare.

Dar Motor City ia in serios acest gen de amenintare. Duggan o vede ca pe un “semn de avertizare” pentru Detroit, care are nevoie de o noua infrastructura in materie de tehnologie; în consecință, exista actualizari ale securitatii în curs de desfășurare. Ar putea fi o cursa contra cronometru. În timp ce rețeaua administrației publice locale a scăpat de un pericol serios în primăvară, nu există nici o garanție că atacatorii nu vor avea mai mult noroc tura viitoare.

Sursa : zonait.tv/

Noutati despre Apple Watch: cum vor arata aplicatiile si notificarile

Noutati despre Apple Watch: cum vor arata aplicatiile si notificarile

Dezvoltatorii de aplicatii au intrat in posesia Kit-ului de programare pentru viitorul smartwatch produs de Apple.
Functioneaza doar cu un iPhone. Aplicatiile pentru smartwatch sunt de fapt o extensie a aplicatiilor iOS. Puterea de procesare necesara aplicatiilor vine de fapt de la iPhone. Ceasul si telefonul schimba permanent informatii in functie de interactiunea cu posesorul lor. Singurele exceptii de la necesitatea de a accesa iPhone-ul sunt informatiile despre data, ora si cronometru. 
Apple anunta ca aplicatiile native pentru Apple Watch vor fi disponibile abia de la sfarsitul anului viitor, in timp ce smartwatch-ul se va lansa in primavara.
Din documentatie reiese si rezolutia ecranelor celor doua tipuri de Apple Watch. Device-ul de 38 de mm va avea 272 x 340 pixeli, in timp ce device-ul de 42 de mm ajunge la 312 x 390 pixeli. Proportiile sunt aceleasi, 4:5. Nu se precizeaza claritatea ecranului, ci doar ca va fi tot Retina, dar se estimeaza ca va fi similara celei de la iPhone 5, adica mai mare decat iPad sau Macbook Pro. In acest caz, ecranul va fi mai bun decat al liderului de astazi in domeniu, Samsung Gear S.
Un principiu de functionare care usureaza munca dezvoltatorilor de aplicatii si permite chiar aparitia de noi dimensiuni ale ceasului este faptul ca aplicatiile sunt programate similar unui website de tip responsive. Obiectele nu sunt plasate la anumite coordonate pe ecran, ci "curg" din coltul stanga sus, ocupand restul ecranului.
Vor exista doua tipuri de notificari. Cea de tip "short look" este vizibila pentru scurt timp cand ridici mana - o icoana de aplicatie, un nume de aplicatie si informatii minime. Daca mana este tinuta in continuare ridicata, dupa "un moment" se transforma intr-o notificare de tip "Long Look" - icoana aplicatie si numele se muta in partea superioara a ecranului, iar ecranul poate fi atins si "derulat" pentru mai multe informatii.
Hartile sunt statice si non-interactive. Toolkit-ul de harti pune la dispozitie "capturi" de harti, cu pana la 5 marcaje. Nu se poate face scroll pe ele, captura este maximum cat ecranul, iar la apasarea ei se deschide aplicatia Apple Maps.
In aplicatii pot fi incluse imagini de pana la 20 de Mb in total, restul resurselor vin de pe iPhone. Nu exista suport pentru video, ci doar pentru un model similar GIF-urile animate.
In fine, ceasul va avea si un font nou. Se numeste San Francisco, este neserifat si similar cu Arial, dar ocupa mai putin spatiu orizontal.

Sursa : www.yoda.ro/

Yahoo va fi motorul de cautare standard pentru Mozilla Firefox in SUA


Va mai amintiti atunci când Yahoo a fost motorul principal de căutare pentru navigarea pe web? Ei bine, Yahoo si Mozilla vor sa readuca la moda acest motor de cautare. Mozilla si Yahoo tocmai au anuntat un contract pe cinci ani pentru a face din Yahoo motorul de căutare prestabilit al browser-ului web, inlocuind Google ca element de top în bara de căutare Firefox în Statele Unite ale Americii.

Mozilla spune ca acesta este un mod de a oferi o experiență mai “locala” – până în prezent compania a avut implicit Google indiferent de țara utilizatorului. Acum, motorul de căutare implicit va fi alocat in functie de regiune: Yahoo pentru Statele Unite ale Americii, Yandex pentru Rusia și Baidu pentru China. Fiecare regiune va avea optiunea de a comuta la alte opțiuni locale, dând utilizatorilor Google o șansă de a reveni pe acest motor de cautare, dacă doresc acest lucru.

Marissa Mayer de la Yahoo spune că acest acord va permite celor două firme să lucreze mai strâns la integrarea viitoarelor produse, incepand chiar cu Yahoo search: din decembrie utilizatorii de Firefox vor deveni primii care vor avea acces la un nou si captivant Yahoo. Acesta promite să aibă o interfata mai curata, mai interactiva si cu accent pus pe personalizare.

Sursa : zonait.tv/