miercuri, 26 decembrie 2012

Adevaratii inventatori. 15 idei revolutionare care NU au plecat de la oamenii de stiinta

Adevaratii inventatori. 15 idei revolutionare care NU au plecat de la oamenii de stiinta


O multitudine de masinarii care permit oamenilor sa vorbeasca intre ei, camerele de filmat care te urmaresc zilnic si playerele portabile pe care le iei cu tine. Suna cunoscut? Sigur ca da, pentru ca fac parte din viata de zi cu zi, insa aceste gadget-uri si tehnologia din prezent a fost imaginata de scriitori cartilor SF acum zeci sau sute de ani. A
utori precum Isaac Asimov, HG Wells si George Orwell au inspirat viitoarele generatii de inventatori. Multumita tehnologiei rapid-dezvoltate, povestea de ieri a devenit stirea de azi.

NAVELE SPATIALE
Jules Verne a facut istorie cu romanul sau din 1865 From The Earth To the Moon, una din primele exemple de SF modern. Anticiparea autorului a fost surprinzator de precisa desi a fost scrisa cu 100 de ani inainte ca acel “mic pas” al omului sa devina realitate.

SATELITII
Arthur C. Clarke, legendarul autor de science-fiction a spus ca nu poti face diferenta intre tehnologie avansata si magie. Imagineaza-ti un om cu puterea de a vorbi cu toata lumea in acelasi timp -magie… sau sateliti de comunicare? Cu 10 ani inainte de aparitia satelitilor, Clarke a scris despre acest fenomen in opera sa Wireless World.

SUBMARINUL
Cand cartea lui Jules Verne 20.000 Leagues under the Sea a fost publicata in 1870, tehnologia submarinelor exista de cel putin 100 de ani. Submarinele erau folosite cu succes mai mult sau mai putin in timpul razboiului civil, insa inventatorii n-au reusit sa-si dea seama cum sa-l automatizeze si se bazau pe forta bruta a pasagerilor. Nautilus, submarinul lui Verne a fost inspirat si in multe privinte descrie submarinul balistic modern cu un sistem de propulsare independent. Asta nu-i tot ce-a prezis Verne: sistemul portabil de scufundare a capitanului Nemo s-a materializat in prezent.

INVIZIBILITATEA
Romaul lui H.G Wells din 1893, The Invisible Man a fost una din primele povesti SF in care se vorbeste despre invizibilitate. In viata reala, avem avioane camuflate – invizibile pentru radar – si material textil ce poate sa altereze spectrul luminos din jurul ei -este invizibil pentru ochiul liber. Din cauza faptului ca e implicata armata in acest domeniu, nu se stie mai mult despre proprietatile acestui material. Insa sunt zvonuri care sugereaza ca ar exista tancuri invizibile.

MASINILE ZBURATOARE
Masina zburatoare este un alt exemplu de SF. De la James Bond pana la The Jetsons, mitul a zburat prin toate partile. Acum visul este realitate. Terrifugia Transition Rodable Aircraft va fi prima masina zburatoare comerciala. Pretul: 279 de mii de dolari.

EXTRATERESTRII
Ideea “pluralismului cosmic” a existat de secole. Conceptul de extraterestru a fost popularizata in anul 1898, in romanul The War of the Worlds al lui H.G Wells. Romanul descrie o perioada apocaliptica, desi, la sfarsit Martienii sunt omorati de o bacterie de pe Pamant. In prezent, astronomii asteapta semne din partea celorlalte civilizatii, iar NASA planuieste misiuni pe Marte. Mai mult, cercetatorii de la NASA au in vedere precautiile necesare pentru a nu permite microbilor extraterestrii sa ajunga pe Pamant.

TELEFOANELE MOBILE SI BLUETOOTH
“Kirk catre Enterprise, raspunde Enterprise” – stai un pic, nu vorbeste cumva la un aparat Bluetooth? Cu siguranta! Aparatele de comunicarea din Star Trek opereaza la fel ca telefoanele mobile din prezent, doar ca cei din Star Trek aveau roaming la nivel intergalactic.

PISTOALELE LASER
Pistol sonic, dezintegratorul si multe alte tipuri de arme pe baza de laser sunt doar fragmente din carti SF. Dezintegratorul a fost folosit de Martienii din War of the Worlds si de personajele din Caves of Steel al lui Isaac Asimov. In prezent, laserele militare au capacitatea de a dobora rachetele. Armele sonice, non-letale, precum aparatele acustice de raza mare vor fi folosite de soldatii care protejeaza Jocurile Olimpice din Londra.

ROBOTII
Cartea lui Karel Capek din 1920 Rossum’s Universal Robots a introdus ideea de oameni artificiali sau androizi si a popularizat termenul de “robot”. Deja exista mai multe variante de robot in prezent, de la Roomba care iti aspira covorul la urmatoarea generatia de aeronave militare operate de roboti, precum Taranis conceput de BAE. Unul din robotii care se apropie de oameni este ASIMO, numele este un omagiu al legendarului Isaac Asimov, care a teoretizat Cele Trei Legi Ale Roboticii.

CALATORIA SPATIALA
Turismul spatial este un exemplu excelent a materializarii idelilor din cartile science-fiction. Calatoria in spatiu a fost prezentat in filmul din 1968 2001: A space Odyssey, precum si in alte povesti mai putin cunoscute. Pasagerii pot plati pentru a calatori la Statia Spatiala Internationala. Un numar tot mai mare de compani private se ocupa de rezervari pentru zboruri sub-orbitale si orbiale. Pe termen lung se planuieste construirea hotelurilor in spatiu si vizitele pe luna.

APOCALIPSA ASTEROIZILOR
In urma cu cativa ani nimeni nu-si facea griji de asteroizi. Sigur, un mare asteroid a omorat dinozaurii, dar asta a fost acum milioane de ani, iar Armageddon si Deep Impact sunt doar filme sf, nu? Posibil sa nu. NASA vorbeste in prezent foarte serios despre o amenintare a “obiectelor ce se apropie de Pamant”. Nasa se ocupa de compilarea datelor despre asteroizii periculosi. Cateva observatoare sunt specializate in urmarirea asteroizilor care se apropie de Pamant. Pana acum, NASA a numarat 5000 de asteroizi care pot insemna sfarsitul vietii pe Pamant.

COPII NASCUTI ARTIFICIAL SI INGINERIE GENETICA
Aldous Huxley a scris romanul sf Brave New World in 1932 cu aer profetic. Acesta a prezis, in multe feluri, cum va evolua lumea. Huxley a nimerit-o la fix: copii conceputi in laborator, clonarea, manipularea genetica. Mai mult, Aldous a prezis o societate de consum si un drog numit soma – care seamana foarte mult cu medicamentele anti-depresive din prezent.

TABLETELE CU TOUCHSCREEN
iPad, e-reader, telefonul cu touchscreen nu se afla numai in carti, ci si in viata de zi cu zi. La sfarsitul anului 1960, membrii navei Entership folosea un PADD (Personal Acces Display Device) pentru a-si lua computerele cu el. The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy (ghidul folosit in carte) seamana foarte mult cu iPad-ul, doar ca in varianta cu Wi-Fi la nivel de galaxie. Mai tineti minte cum dadea din maini Tom Cruise in Minority Report? Este doar un alt exemplu despre cum fantezia a anticipat cel mai popular gadged din prezent.

MONITORIZAREA
Desi n-a fost scris ca o poveste SF, multe elemente din romanul distopiei al lui George Orwell 1984 (publicat in 1949) are un caracter profetic. Big Brother chiar te priveste. Anul 2009 a fost momentul cand Anglia a introdus o camera la fiecare 14 englezi. Cookie-urile de pe internet pot fi folosite pentru a stoca informatiile tale despre obiceiurile tale online – cu sau fara acordul sau cunostinta ta. 1984 anticipeaza si limbajul politic – guvernul munceste din greu sa te asigure ca “razboiul este pace, libertatea este sclavie si ignoranta inseamna putere”

Sursa : http://www.yoda.ro

Cele mai bune jocuri din 2012


Top Cele mai bune jocuri din 2012
Trebuie sa incep articolul care sarbatoreste gamingul in 2012 spunand ca acest an nu a fost tocmai cum ma asteptam in materie de jocuri. O privire rapida peste lista celor mai asteptate jocuri  ale mele pentru acest an va dezvalui ca acesta nu s-a desfasurat deloc cum ma asteptam. In timp ce cinci dintre jocurile pe care doream sa le joc in 2012 au si aparut in cursul celor 12 luni care au trecut, restul au fost mutate in 2013. Hai sa vedem totusi care zece jocuri chiar mi-au placut anul acesta si au reusit sa intre pe lista celor mai bune jocuri din 2012 de pe PlayTech.ro.

10. Uncharted: Golden Abyss

Uncharted Golden Abyss
Seria Uncharted a devenit usor-usor una dintre cele mai calitative si respectate din gaming. Inceputa de Naughty Dog in 2007, licenta Uncharted a reusit sa sparga barierele gamingului cu fiecare lansare in parte, iar Golden Abyss nu face exceptie. Jocul a fost lansat ca un titlu de lansare al PlayStation Vita si este chiar si in acest moment unul dintre cele mai bune experiente de pe aceasta platforma. Majoritatea elementelor care au facut seria celebra se regasesc si in Golden Abyss, alaturi de o poveste noua si elemente de gameplay noi, gratie noilor senzori din consola Vita. Chiar si la capitolul grafica jocul reuseste sa impinga limitele jocurilor mobile, fiind unul dintre cele mai aratoase titluri pe care poti sa le iei dupa tine oriunde.

9. Diablo III

Diablo III
Dupa mai bine de zece ani de la lansarea lui Diablo II, Blizzard a reusit sa trimita spre magazine partea a treia a seriei. Anii lungi de dezvoltare si experienta pe care studioul a capatat-o in cei opt ani de World of WarCraft au influentat puternic produsul final Diablo III, jocul imprumutand multe concepte ale titlurilor MMO. Chiar daca o conexiune la internet este necesara pe tot parcursul sesiunilor de joc, noile sisteme ale jocului si povestea au tinut jucatorii lipiti de computere pana in ziua de astazi, la mai bine de jumatate de an de la lansare. Cu un gameplay care poate crea dependenta, o comunitate foarte activa si posibilitatea de a castiga bani reali din comertul cu obiecte virtuale, Diablo III si-a pus amprenta asupra anului 2012. Din pacate insa Blizzard a cam intarziat cu update-ul pentru PvP, momentan jucatorii putand interactiona doar in mod cooperativ in joc.

8.Dishonored

joc video Dishonored
Dishonored a fost surpriza anului 2012 pentru mine, intrucat campania de promovare nu dezvaluise ce fel de joc aveam sa primim. In timp ce eu asteptam un shooter linear inspirat de seria BioShock, am primit mai degraba un stealth shooter cu posibilitati multiple de abordare a situatiilor, cu influente majore din seria Thief. Chiar daca povestea este scurta, iar un mod multiplayer nu exista, Dishonored ofera o experienta unica anul acesta, egalata probabil doar de Deus Ex: Human revolution in ultimii cativa ani. Combinatia de abilitati atletice, magice si multiplele posibilitati de abordare a situatiilor face ca jocul sa poata fi jucat de mai multe ori cu aceeasi placere. De asemenea, stilul artistic si universul din Dishonored sunt foarte speciale si demne de lauda.

7. Black Mesa

joc video Black Mesa
Pentru opt ani de zile, Black Mesa, remake-ul pe motorul grafic Source al originalului Half-Life a fost doar o promisiune nefondata. Ei bine, echipa din spatele acestui proiect a reusit in 2012 sa lanseze un produs finit, care a reusit sa fie si unul dintre cele mai bune jocuri de anul acesta. Materialul sursa a fost tratat cu un respect deosebit, iar anumite elemente au fost adapate vremurilor noastre. Grafica jocului a fost adusa la zi, iar unele secvente au fost modificate pentru a imbunatati chiar si clasicul shooter de la Valve, considerat de multi ca fiind jocul perfect. Avand in vedere pretul de 0 lei/dolari/euro, nu prea aveti motive sa evitati Black Mesa. Daca nu din nostalgie pentru Half-Life, macar pentru ca este unul din cele mai bune jocuri realizate vreodata.

6. Assassin’s Creed III

Revfiew Assassin's Creed III
Finalul trilogiei Assassin’s Creed a mutat actiunea in America, in perioada problamarii independentei. Ubisoft a realizat un nou asasin, cu o poveste ceva mai interesanta si cu abilitati superioare predecesorilor sai. Rezultatul a fost unul dintre cele mai aratoase si mai placute jocuri de anul acesta, in pofida multitudinii de bug-uri de care a avut parte la lansare. Chiar daca povestea nu poate fi pe placul tuturor, fiind bazata pe istoria americana, aceasta a avut de oferit mai multe straturi, care puteau la indoiala chiar motivatiile asasinilor si templierilor, stergand practic linia care deosebeste cele doua grupari rivale. Finalul a pus punct acestui arc narativ al seriei, insa cu siguranta nu a incheiat-o complet. De asemenea, multiplayer-ul va tine ocupati cateva milioane de jucatori vreme buna de acum inainte, intrucat aceasta licenta are parte de o comunitate foarte loiala.

5. The Walking Dead

The Walking Dead
Genul adventure s-a intors in forta in 2012, dupa ce in anii precedenti a inceput sa dea putin din picioare pentru a ne arata ca nu a murit. Telltale games a reusit sa lanseze cel mai bun joc al sau anul acesta: The Walking Dead. Seria de cinci episoade bazate pe universul benzilor desenate omonime este de departe cel mai bine scris produs de gamind de anul acesta, indrumand jucatorii printr-o lume plina de alegeri morale care au consecinte reale in dezvoltarea actiunii. Finalul acestei serii in special ofera ceva aproape unic in gaming, pe care fiecare fan al jocurilor si mai ales al titlurilor adventure ar trebui sa il experimenteze pe cont propriu. Desi la Video Game Awards 2012, acest joc a castigat titlul de Game of the Year, personal  nu pot sa ii ofer aceeasi distinctie. Motivul fiind faptul ca gameplay-ul nu este obligatoriu foarte bine implementat, majoritatea timpului de joc fiind ocupata cu discutii intre personaje si explorarea mediului. De asemenea, pentru un joc adventure, puzzle-urile sunt extraordinar de simple.

4. Mass Effect 3

Top jocuri 2012 Mass Effect 3
Tot in 2012 am incheiat si povestea lui Commander Shepard din Mass Effect. Mass Effect 3 a incheiat trilogia intr-un mod exploziv, chiar daca unii fani s-au simtit tradati de finalul initial al jocului. Din fericire, drumul pana in acel punct nu a dezamagit deloc, fiind presarat cu tot felul de personaje noi si vechi, misiuni bine realizate si o poveste modelata de actiunile jucatorului. Alegerile aveau o greutate mult mai mare in Mass Effect 3, intrucat aliantele cu diverse factiuni puteau in teorie decide soarta galaxiei. Adaugand la aceasta si faptul ca multiplayer-ul, o noutate pentru serie, influenta nivelul de pregatire al fortelor lui Shepard, BioWare a ales sa incheie aceasta poveste din universul Mass Effect cu un produs aproape perfect.

3. Journey

joc video Journey
PlayStation 3 nu a avut parte de foarte multe exclusivitati importante in cursul acestui an, insa Journey este de departe cea mai placuta experienta pe care am primit-o pe aceasta platforma anul acesta. Este vorba despre un simplu joc de PSN dezvoltat de That Game Company (cei responsabili si pentru fl0w si flOwer), care dureaza aproximativ doua ore de la inceput si pana la sfarsit. Journey nu include niciun fel de dialog si se bazeaza pe simbolistica, grafica si muzica pentru a atrage jucatorul in lumea sa fantastica. Rezultatul este unul dintre cele mai aratoase jocuri lansate vreodata, cu o coloana sonora de zile mari, care reuseste sa sparga si bariere noi cand vine vorba de multiplayer, intrucat jucatorii trebuie sa lucreze impreuna desi nu pot comunica intre ei. Cine inca declara ca jocurile nu pot fi considerate arta inca nu a pus mana pe Journey pentru PlayStation 3.

2. Halo 4

Top jocuri video - Halo 4
Halo 4 a fost unul dintre cele mai asteptate jocuri ale lui 2012. Pe buna dreptate insa, acesta a reusit sa fie si unul dintre cele mai bune jocuri ale anului. Acesta a stors tot ce era posibil din performantele batranului Xbox 360 pentru a oferi cel mai aratos joc al acestei platforme. Pe langa o campanie foarte bine realizata, care te lasa la fiecare pas cu gura cascata, Halo 4 a reusit sa continue traditia si in multiplayer. 343 Industries a reusit sa pastreze sufletul licentei intact si chiar sa inoveze pe alocuri la capitolul design. Campania cooperativa Spartan Ops este de asemenea demna de lauda, chiar daca este lansata in format episodic. Halo 4 nu ar trebui sa lipseasca din libraria de jocuri a vreunui fan al consolei Xbox 360.

1. Far Cry 3

Far Cry 3
Ubisoft reusise sa imi capteze atentia inca de la anuntul lui Far Cry 3, insa chiar si dupa un an de trailere si informatii nu ma asteptam ca acesta sa fie cel mai bun joc al anului. Produsul final m-a dat pe spate la propriu, oferind cea mai completa experienta de joc de pe orice platforma. Campania de single player este de-a dreptul nebuna, prezentand unele dintre cele mai memorabile personaje din jocuri ale ultimilor ani, in timp ce multiplayer-ul cooperativ ofera o alta poveste in acelasi univers. Chiar daca pe PC serverele nu sunt tocmai populate, pe console experienta online este clar demna de toata atentia. Se vede ca Ubisoft Montreal a invatat lectii importante din dezvoltarea lui Assassin’s Creed, intrucat se vad influente clare din acesta in Far Cry 3. Titlul de fata este probabil cel care a definit acest an in materie de jocuri si nu trebuie ratat de niciun gamer cu pretentii.

Sursa : http://playtech.ro

NASA se pregateste sa captureze un asteroid gigant in apropiere de Pamant

NASA se pregateste sa captureze un asteroid gigant in apropiere de Pamant


Planul indraznet al americanilor de capturare a unui asteroid de aproximativ 500 de tone
Cercetatorii americani de la NASA planuiesc sa captureze un asteroid de circa 500 de tone, pe care vor sa il transforme intr-o statie spatiala. Investitia financiara pentru acet proiect depaseste orice asteptari, insa oamenii de stiinta sustin ca efortul banesc merita.
Potrivit oficialilor din cadrul departamentului de stiinta si tehnologie de la Casa Alba, intreg planul pentru capturarea asteroidului va costa peste 2,5 miliarde de dolari.
Daca va fi aprobata, aceasta misiune ar putea fi primul proces prin care oamenii vor incerca sa schimbe cursul unui corp ceresc.
Un raport al NASA, realizat in parteneriat cu Institutul de Tehnologie din California (Caltech), explica modul exact in care asteroidul urmeaza a fi capturat, scrie Daily Mail.
O capsula special construita pentru aceasta misiune ar urma sa fie atasata de o racheta Atlas V, care va fi lansata catre asteroid. Odata ajunsa in apropierea asteroidului capsula va lansa o prelata special manufacturata de 15 metri in diametru, care a urma sa se infasoare in jurul asteroidului.
Dupa aceea, cu ajutorul rachetei si a sistemului de propulsie, dotat cu circa 300 de kg de combustibil, va opri traiectoria asteroidului si il va directiona intr-un punct gravitational neutru, intre Pamant si Luna.
Astfel, de pe acest asteroid astronautii vor avea un punct de stationare in viitoarele misiuni. Potrivit raportului prin care este descrisa aceast misiune indrazneata, "ideea de exlporare si capturare a unui asteroid nu este una noua. Ideea de a captura un asteroid dateaza de acum o suta de ani, insa doar cu ajutorul tehnologiei de acum acest lucru poate fi posibil".
NASA a refuzat sa comenteze asupra acestui proiect, deoarece, sustine ca este inca in negociere cu Casa Alba pentru aprobare. Cu toate acestea, se crede ca in maxim 10-12 ani proiectul va putea fi pus in aplicare. De asemenea, tehnologia din urmatorii ani ar putea permte totodata capturarea asteroizilor pentru extragerea fierului si a mineralelor din acestea.
Conform cercetatorilor, asteroizii situati in imediata vecinatate a planetei noastre contin fier, care ar putea fi folosit la construirea de noi statii spatiale, sau apa, care ar putea fi descompusa in hidrogen si oxigen pentru a compune combustibil pentru rachete.
Anul acesta Planetary Resourcers, o companie cu sediul in Seattle, cu investitori miliardari precum Eric Schmidt si Larry Page de la Google, a anuntat ca intentioneaza sa foreze asteroizii care se apropie de planeta noastra pentru a obtine cat mai multe resurse gasite pe acestia.
Se estimeaza ca in jurul anului 2016 prima naveta spatiala va vizita un asteroid botezat 1999 RQ36, urmand sa extraga mostre de pe acesta care vor fi aduse pe Pamant pentru analiza, potrivit agentiei de presaMediafax.

Sursa : http://www.yoda.ro

Următoarea tehnologie care va schimba lumea: nicio slujbă nu va mai fi la fel! „Va exista în fiecare casă”, cred specialiştii


Inginerul Dallas Goecker participă la şedinţe, glumeşte cu colegii şi se plimbă prin birou la fel ca oricare alt angajat din cadrul companiei sale din Silicon Valley. Doar că Goecker nu e în California, ci la peste 3.700 de kilometri distanţă, lucrând din casa lui din Seymour, Indiana.

Acest lucru este făcut posibil de Beam — un aparat mobil pentru videoconferinţe pe care îl poate manevra în birourile din Palo Alto şi în workshopurile companiei Suitable Technologies. Acest dispozitiv ce măsoară 1,5 metri în înălţime şi care este dotat cu un ecran video de mari dimensiuni îi permite lui Geocker să aibă o prezenţă fizică în birou ce îi dă lui şi colegilor săi sentimentul că se află cu adevărat acolo.
„Acest robot îţi permite să ai parte de interacţiunile fireşti cu care eşti obişnuit la muncă”, a explicat Goecker, vorbind prin Beam. „Stau la biroul meu alături de restul lumii, iau parte la conversaţiile lor şi la socializarea dintre colegi”, a mai explicat inginerul.
Suitable Technologies, producătoarea robotului Beam, este una din câteva zeci de companii care vând aceşti roboţi de teleprezenţă. Aceste aparate controlate de la distanţă sunt echipate cu camere video, difuzoare, microfoane şi roţi ce permit utilizatorilor să vadă, să audă, să vorbească şi să „meargă” în locaţii aflate la mari distanţe.
Din ce în ce mai mulţi angajaţi lucrează de la distanţă, graţie computerelor, smartphone-urilor, emailului, mesajelor instant şi videoconferinţelor. Cu toate aceste, tehnologiile nu pot substitui prezenţa fizică în birou, unde conversaţiile faţă-în-faţă permit colaborarea uşoară şi duc la dezvoltarea camaraderiei.
Producătorii roboţilor de teleprezenţă încearcă să depăşească această problemă cu ajutorul acestor roboţi dotaţi cu roţi, controlaţi prin conexiunile wireless la Internet, ce permit celor ce lucrează de la distanţă să aibă o prezenţă fizică în birou.
Aceşti reprezentanţi robotici sunt încă departe de a intra în mainstream, fiind utilizaţi de un număr mic de organizaţii. Aparatele pot fi scumpe, dificil de navigat şi pot chiar să se blocheze dacă navighează în zone în care semnalul wireless este slab. Scările sunt o problemă letală, iar persoanele care nu se împacă cu tehnologia le-ar putea considera prea ciudate pentru a le folosi în mod regulat.
„Sunt încă multe întrebări la care trebuie să răspundem, însă cred că potenţialul este grozav”, a declarat Pamela Hinds, co-director al centrului Universităţii Stanford pe probleme de muncă, tehnologie şi organizaţii. „Nu cred că discuţiile faţă-în-faţă vor dispărea, dar rămâne de văzut cât de mult din acest contact poate fi înlocuit de această tehnologie”, a adăugat Hinds.
Specialiştii în tehnologie spun că aceste aparate ar putea fi folosite în diferite scopuri. De exemplu, ar putea permite managerilor să inspecteze fabricile aflate în alte ţări, lucrătorilor în comerţ să salute clienţii din magazine, familiilor să vadă cum se mai simt rudele mai în vârstă, iar iubitorilor de artă să viziteze muzee aflate în alte ţări.
Unii doctori deja îşi consultă pacienţii aflaţi în spitale din zone îndepărtate cu ajutorul robotului RP-VITA, co-dezvoltat de Institutul InTouch Health din California şi de iRobot, o companie cunoscută mai ales pentru robotul-aspirator Roomba.
Piaţa la nivel global pentru roboţii de teleprezenţă va atinge 13 miliarde de dolari în 2017, estimează Philip Solis, director de cercetare pentru tehnologii emergente în cadrul ABI Research.
Roboţii au atras atenţia lui Dimitry Grishin, un investitor rus care controlează un fond de 25 de milioane de dolari care investeşte în fazele incipiente ale companiilor specializate în roboţi.
„Este greu de prezis cât de mare va fi piaţa, dar în mod cert există suficiente oportunităţi”, a explicat Grishin. „Eventual, vom avea un robot în fiecare casă şi în fiecare birou”, a adăugat investitorul.
Fondul său a investit recent 250.000 de dolari într-o companie intitulată Double Robotics. Aceasta a lansat pe piaţă un dispozitiv asemănător unui Segway, intitulat Double, care este dotat cu un iPad, tabletă care beneficiază de un sistme de videoconferinţe, FaceTime. Robotul poate fi controlat de la distanţă printr-un iPad sau un iPhone. Până acum, compania a vândut mai bine de 800 de unităţi, costul uneia fiind de 1.999$.
Roboţii Beam costă 16.000$, principalii clienţi fiind companiile din domeniul tehnologiei care au echipe de ingineri răspândite pe întreg teritoriul SUA. „Să fii prezent fizic este complicat -- trebuie să zbori, să şofezi până acolo, sunt multe dificultăţi, dar Beam îţi permite să fii acolo fără a te complica”, a explicat Scott Hassan, CEO-ul companiei.
De altfel, Suitable Technologies a adoptat propria tehnologie, astfel că într-o zi mai bine de jumătate din cei 25 de angajaţi se „teleportează” la muncă, fiind prezenţi cu ajutorul roboţilor Beam. Aceştia stau lângă colegii lor în carne şi oase şi îi însoţesc chiar şi la prânz, la cantina companiei.
Inginerul de software Josh Faust se conectează zilnic din Hawaii, unde s-a mutat pentru a surfa, şi plănuieşte să-şi petreacă iarna pe pistele de schi din Lake Tahoe. El nu se bucură de prânzul gratis şi de facilităţile de pingpong existente în Palo Alto, unde îşi are sediul compania, dar simte că este o parte din echipă.
„Încerc să-mi dau seama exact unde vreau să trăiesc. Această tehnologie îmi permite să fac acest lucru fără a suferi instabilitatea pe care o aduce căutarea unei slujbe noi”, a explicat Faust printr-un Beam. „Este extraordinar”, a concluzionat Faust transmisiunea din Kaanapali, Hawaii.

Sursa : http://www.descopera.ro

A fost inaugurată cea mai lungă rută de înaltă viteză: distanţa dintre Bucureşti şi Paris este parcursă în 8 ore


China a inaugurat astăzi cea mai lungă rută feroviară de înaltă viteză din lume, recordul fiind o nouă piatră de hotar ce atestă dezvoltarea rapidă a reţelei feroviare de înaltă viteză din China.

Inaugurarea noii rute de 2.298 de kilometri dintre Beijing şi Guangzhou (o distanţă similară celeia dintre Bucureşti şi Paris) face posibil ca o călătorie între capitala Chinei şi importantul oraş comercial din sudul ţării să fie efectuată în doar 8 ore, faţă de 22 de ore, cât dura până acum.
Televiziunea de stat chineză a difuzat imagini în direct cu plecarea primului tren din Gara de Vest din Beijing, oferind de-a lungul călătoriei transmisiuni din interiorul trenului, unde puteau fi observaţi pasageri ce fotografiau interiorul vehiculului de înaltă viteză.
Trenurile vor călători cu o viteză medie de 300 de km/h, urmând să efectueze 35 de opriri în mari oraşe precum Zhengzhou, Wuhan sau Changsha.
Data de 26 decembrie a fost aleasă pentru debutul acestei rute pentru a comemora naşterea, în 1893, a respectatului lider chinez Mao Zedong. Ruta Beijing-Guangzhou a devenit posibilă după finalizarea liniei de înaltă viteză dintre Zhengzhou şi Beijing. Între Zhengzhou şi Wuhan şi între Guanghzhou şi Wuhan existau deja linii de înaltă viteză date în folosinţă.
China a inaugurat prima rută de înaltă viteză abia în 2007, însă astăzi ţara asiatică deţine deja cea mai mare reţea feroviară de înaltă viteză din lume. Agenţia de presă Xinhua a anunţat că în China sunt folosiţi 9.300 de killometri de cale ferată de înaltă viteză.
Ziarul China Daily a anunţat că până în 2020, reţeaua va fi extinsă la 50.000 de kilometri, urmând să existe patru linii principale pe ruta nord-sud şi alte patru linii principale pe ruta est-vest.

Sursa : http://www.descopera.ro

Descoperire alarmantă: topirea gheţii din Antarctica de Vest atinge un record nemaiîntâlnit


Antarctica de Vest se încălzeşte de aproape două ori mai repede decât se credea iniţial, lucru care va duce la o creştere îngrijorătoare a nivelului mării.

Din anii 1950, media temperaturilor anuale a crescut cu 2,4 grade Celsius la staţia de cercetare Byrd, din Antarctica de Vest. Specialiştii susţin că este vorba  despre cu cea mai rapidă rată de încălzire de pe planetă şi se tem de urmările acestui fenomen. Îngrijorarea este cu atât mai mare cu cât Antarctica de Vest deţine destulă gheaţă pentru a creşte nivelul mărilor cu 3,3m, în cazul în care se va topi în totalitate. Pe de altă parte, oamenii de ştiinţă susţin că procesul de topire la care suntem martori se va finaliza peste câteva secole, dar avertizează că el este real şi mai grav decât pare. 
Experţii au declarat că unele naţiuni din Bangladesh până în Tuvalu sunt foarte vulnerabile la creşterea nivelului mării şi că în aceeaşi situaţie se află şi unele oraşe precum Londra sau Buenos Aires. De asemenea ei au explicat că în secolul trecut, nivelul mării a crescut cu 20 de centimetri, dar că în acest secol el va continua să crească între 18 şi 59 de centimetri. Valorile ar putea fi chiar mai mari dacă topirea gheţii se va accentua. 
În prezent, topirile din Antarctica de Vest contribuie cu aproximativ 0,3mm pe an la creşterea nivelului mărilor, mai puţin decât Groenlanda care are o implicare de 0,7mm. 

Sursa : http://www.descopera.ro

Boeing a folosit cartofi pentru a îmbunătăţi semnalul Wi-Fi


Fiinţele umane sunt adevăraţi saci de saramură, iar asta este o problemă pentru comunicaţiile wireless întrucât, cele mai comune frecvenţe radio îşi pierd semnalul atunci când trec prin apă sărată sau prin mase de grăsime, muşchi şi oase. Chiar şi în case, oamenii reduc semnalele reţelelor wireless mai mult decât cărămida. Mai mult, într-o aeronavă chiar şi o cabină parţial umplută cu pasageri oferă o mulţime de oportunităţi pentru semnalele wireless să fie aspirate de corpul uman.

Corpurile umane prezintă efectul dielectic ce acţionează ca un izolator puternic pentru câmpurile electromagnetice care trec prin ele. Amestecul de apă şi săruri din corpul uman sunt foarte bune la atenuarea semnalelor din reţelele Wi-Fi. 
Wi-Fi este deja în uz la bordul a peste 1.600 de avioane care zboară deasupra Statelor Unite, astfel încât problema nu mai este academică. 
Dar până de curând, firmele au fost nevoite să folosească o combinaţie de modelare pe calculator şi teste pe subiecţi umani pentru a simula diferite condiţii pentru a determina cum să creeze şi unde să poziţioneze antenele. Pentru că experimentele se dovedeau a fi costisitoare şi imprecise, experţii au venit cu o nouă idee.
Să înghesui o turmă de pasageri într-un avion prototip era o soluţie, însă nu era nici practic şi nici confortabil pentru subiecţi, aşa că Boeing a venit cu o idee ce presupunea utilizarea unor saci de cartofi. Pentru a demonstra că aceasta nu este o farsă de 1 aprilie, Boeing a creat un film, iar o mulţime de experţi au explicat fenomenul. Spre exemplu, cartofii afectează semnalul Wi-Fi la fel de mult ca şi corpul uman, iar experţii au trecut la utilizarea platelor cu tuberculi. 
Proiectul poartă denumirea de SPUDS (Synthetic Personnel Using Dielectric Substitution) şi avea ca scop înlocuirea corpurilor umane cu 9.000 de kilograme de cartofi. Acest experiment s-a dovedit mult mai ieftin, mai rapid şi mai precis. 

Sursa : http://www.descopera.ro

DESCOPERIRE ISTORICĂ la baza PIRAMIDELOR din EGIPT


Arheologii egipteni au descoperit, în apropierea piramidelor din Giza, un zid din cărămizi, vechi de 3.400 de ani, scrie drhawass.com.
Zidul dezgropat de echipa doctorului Zahi Hawass, secretar general al Consiliului Suprem de Antichităţi din Egipt (SCA), se află în faţa văii Regelui Khafre, pe platoul Giza. Zidul datează din anii 1.400-1.390 î.e.n, din timpul domniei Regelui Tuthmose al IV-lea.

Conform dr. Hawass, zidul are două secţiuni: prima are 86 de metri lungime şi 75 cm înălţime, iar a doua are 46 de metri lungime şi 90 cm înălţime. Secretarul general al SCA crede că fragmentele descoperite ar face parte dintr-un zid mai mare, destinat protejării Sfinxului de vânt.

Din câte se pare, Regele Tuthmose al IV-lea ar fi ordonat construcţia acestui zid în urma unui vis în care Sfinxul îl ruga să îndepărteze nisipul de lângă el, pentru că se sufoca. În schimbul acestui favor, Sfinxul ar fi urmat să-l facă pe Tuthmose Rege al Egiptului. În urma visului, Tuthmose a decis să îndepărteze nisipul din jurul Sfinxului şi să construiască un zid de protecţie în jurul său.
Iniţial, arheologii egipteni credeau că zidul există doar la nord de Sfinx, unde descoperiseră mai demult o secţiune de trei metri înălţime şi 12 metri lungime. Acum, însă, prin cele două fragmente descoperite la est de Sfinx, dr. Hawass şi echipa sa au reuşit să demonstreze faptul că simbolul Egiptului era înconjurat de un zid de protecţie.

Excavările vor continua pentru a scoate la suprafaţă şi restul zidului din jurul Sfinxului.

Sursa : http://www.gandul.info

Emi Gal, copilul minune al online-ului romanesc

Emi Gal, copilul minune al online-ului romanesc


A inceput sa faca afaceri la 10 ani, cand le vindea carti de vizita profesorilor de la scoala. Astazi este CEO-ul unei companii de milioane de euro.
Se trezeste la 6:30 in fiecare dimineata, citeste o carte pe saptamana, ii place sa experimenteze, sa joace tenis, sa inoate si sa savureze ciocolata. Emi Gal, bucuresteanul de 26 de ani cu afaceri in Romania, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, tine fraiele unui afaceri de multe milioane de euro.

Imbracat la patru ace, dar cu un zambet sugubat, Emi Gal e un fel de Mark Zuckerberg al Romaniei. S-a apucat de treaba devreme si a reusit sa-si cladeasca o companie aproape din nimic. La 10 ani facea deja afaceri, iar clientii ii erau profesorii, carora le fabrica, pe bani, seturi de carti de vizita. La 15 ani se angaja prima data, la o companie care se ocupa cu crearea de site-uri.
De aici, lucrurile au mers de la sine. Tanarul Emi Gal si-a deschis, la 18 ani, prima firma, care avea sediul in apartamentul parintilor, iar la terminarea liceului isi putea trece in CV cateva firme din SUA impreuna cu care a avut diverse proiecte.
Astazi, la 26 de ani, este CEO-ul Brainient, o companie care opereaza in Romania, Marea Britanie si Statele Unite ale Americii. Se lauda insa si cu crearea uneia dintre primele televiziuni online din tara noastra, Brain TV, a unui motor de cautare in domeniul imobiliar, Vertimo, si a primului serviciu legal de streaming de muzica din Romania, eOk. “Brain TV a fost cea mai tare idee de afacere in IT pe care am avut-o. Pacat ca a fost prea devreme”, spune Emi Gal.

Milionar datorita tehnologiei 
Aveam 7 ani si tatal meu i-a cumparat calculator surorii mele mai mari. Doua ore mai tarziu stiam Windows 3.1 pe dinafara”, povesteste Emi Gal. Primul lui calculator a fost un 386, un aparat fantastic pentru vremea respectiva, pe care a incercat sa il foloseasca la maximum.
Geek-ul nascut in cartierul bucurestean Berceni in 1986 a stiut sa se faca repede remarcat. “Eram provider-ul de jocuri al blocului in care am crescut. Inca imi amintesc cum asteptam cate 30 de minute pentru a transfera un joc de 4MB arhivat pe 12 dischete”, isi aminteste Emi Gal.
Dar jocurile n-au fost deloc unica lui preocupare. Copilul era fascinat de limbajul de programare BASIC, in care scria programe aproape zi de zi.

O idee care i-a venit pe neasteptate 
Emi Gal a creat compania Brainient, specializata in tehnologie pentru piata de video advertising. La scurt timp si-a dat seama ca ideea lui n-are prea multe sanse in tara, asa ca a decis sa plece. Intai la Londra, apoi la New York. „In Marea Britanie si in Statele Unite ale Americii sunt multi bani si multi clienti. In Romania sunt putini bani si putini clienti. I rest my case. (n.r. In Romania) piata pentru startup-uri, nu prea. Talent, o gramada”, spune Emi Gal. 
Cand i-a venit ideea de baza a afacerii, era in avion si urmarea pe ecranul laptopului un film de animatie. O fetita de cativa ani care statea langa el, a vrut de asemenea sa priveasca imaginile. Emi Gal i-a dat si ei o casca si s-au uitat impreuna. La scurt timp, insa, copila a inceput sa atinga personajele de pe ecran, ca sa interactioneze cu ele. Emi Gal a stiut atunci ca asta e domeniul pe care trebuie sa il dezvolte: videoclipurile interactive. Asa s-a nascut Brainient.

Cum sa ajungi antreprenor 
Ambitie, curaj, inteligenta si (un pic de) noroc”, de atat ai nevoie ca sa reusesti, crede Emi Gal. Ar fi insa o simplificare brutala, caci tanarul antreprenor face mai mult de-atat. Se trezeste devreme in fiecare zi lucratoare, la 6 si jumatate, si nu lasa sa treaca vreo saptamana fara sa termine de citit o carte. E la curent cu site-urile precum Hackernews sau Techmeme si cu forumurile pentru adolescenti care “imi ofera doza de stiri geeky de care am nevoie pentru a fi la curent cu trendurile”, spune el.
Emi Gal crede ca tinerii pot ajunge departe cu doua conditii: sa-si urmeze visul, nu banii si sa stie sa se ridice indiferent de cate ori cad la pamant.<<"Why do we fall, Master Wayne?"/"So we can learn how to pick ourselves up">>, spune Emi Gal, care citeaza din “Batman Begins” / “Batman – Inceputuri”.
Una dintre marile lui dorinte este sa sustina si alti copii geniali sa ii calce pe urme. Emi Gal este mentor la Tech School, proiectul care incurajeaza elevii sa vina cu proiecte in programare, robotica si astronomie.

Sursa : http://www.yoda.ro