luni, 4 martie 2013

Facebook nu mai e pe val. Publicul tânăr migrează spre alte reţele


În ciuda eforturilor constante depuse pentru aducerea de noi inovaţii şi îmbunătăţirea funcţiilor deja existente, zilele de glorie ale reţelei Facebook par să fie pe sfârşite, după ce tot mai multe semnale venite din partea utilizatorilor aflaţi în categoria de vârstă sub 25 ani denotă o atitudine anti-Facebook generalizată, exprimată prin scăderea frecvenţei vizitelor în reţeaua Facebook şi o deschidere tot mai mare către alte reţele de socializare.
Facebook nu mai e pe val. Publicul tânăr migrează spre alte reţeleFacebook nu mai e pe val. Publicul tânăr migrează spre alte reţele

Concluzia la care s-a ajuns în urma unui studiu iniţiat pentru a observa gradul de acceptare a unei aplicaţii de socializare numită Albumatic, este că utilizatorii nu mai doresc să folosească aplicaţii a căror funcţionalitate este strâns interconectată cu reţeaua Facebook. Publicul tânăr este plictisit şi sătul de reţeaua Facebook, iar tendinţa este una de respingere faţă serviciile reţelei şi orice aplicaţie asociată cu aceasta.
O concluzie similară poate fi găsită şi în raportul anual 10-K, prezentat investitorilor Facebook. În raport se vorbeşte despre o scădere a nivelului de implicare din partea utilizatorilor proveniţi din categoria inferioară de vârstă şi chiar abandonarea reţelei Facebook în favoarea unor alternative caInstagram(platformă deţinută tot de Facebook).
O posibilă explicaţie pentru tendinţa de migrare a utilizatorilor Facebook către alte reţele este nevoia acestora pentru un mediu mai intim în care să se poată exprima şi să distribuie conţinut unui grup restrâns de prieteni. Altfel spus, Facebook este o victimă a propriului succes, reţeaua devenind prea mare şi prea aglomerată pentru a servi scopului iniţial pentru care a fost creată, iar atenţia excesivă de care se bucură a distrus tocmai acel element de atracţie care a făcut-o atât de populară.
Totuşi, chiar dacă Instagram, Snapchat şi alte reţele mici deschid o nouă modă pentru tineri, aceştia nu se arată dispuşi să renunţe cu totul la profilul Facebook şi lista de prieteni adăugaţii de-a lungul ultimilor ani. În schimb, este observată o scădere a frecvenţei cu care aceştia vizitează paginile Facebook, pe măsură ce atenţia le este captată de activităţile desfăşurate în alte reţele.
Vestea bună pentru acţionarii Facebook este că principalul său concurent, reţeaua Instagram, este deţinut tot de compania lui Mark Zuckerberg în urma unei tranzacţii finalizate anul trecut contra sumei de 1 miliard dolari.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu