sâmbătă, 22 decembrie 2012

The Hobbit - HFR şi 3D pentru un film interesant


Mi-a plăcut mult seria Lord of ther Rings. Nu am citit cărţile, dar înainte să apară primele informaţii despre ecranizarea The Hobbit am avut posibilitatea să citesc cartea. Este puţin irelevant faptul că am citit-o la metrou, pe un smartphone. Am fost plăcut surprins să aflu despre filmul lui Peter Jackson şi despre faptul că vrea să folosească o tehnologie nouă de afişare. Lansarea filmului a fost precedată de un lung şir de jurnale video legate de producţie, excelente pentru a pune pe jar fanii.
The Hobbit: An Unexpected JourneyThe Hobbit: An Unexpected Journey

Am avut posibilitatea să vizionez The Hobbit la Grand Cinema Digiplex în Băneasa Shopping City cu tehnologiile HFR şi 3D cu ochelari pasivi. Teoretic, acesta ar trebui să fie cel mai bun mod de-a viziona filmul şi mi-a plăcut experienţa în general. Aş vrea să împărtăşesc în continuare câteva impresii personale legate de HFR.
Peter Jackson a filmat cu 48 de camere RED, legate câte două pentru a obţine efectul 3D. Pentru că au filmat cu 48 fps, cantitatea de date ce trebuia procesată a fost de două ori mai mare decât la un film normal. Pe lângă filmările realizate în Noua Zeenlandă şi Islanda, actorii au petrecut foarte mult timp lângă ecranul verde. Nu mai vorbim de zecile de minute de animaţie 3D integrală.
Prima impresie a fost foarte bună. Mişcarea personajelor părea mai fluentă, dar principala atracţie au reprezentat-o scenele de acţiune. Am încercat să fiu cât mai circumspect cu putinţă, în condiţiile în care formatul HFR a primit destul de multă publicitate de ambele feluri. Chiar înainte de începerea proiecţiei ne-a fost prezentat un studiu realizat pe 400 de persoane care au văzut The Hobbit cu HFR şi 3D. Doar 42% au spus că HFR aduce o îmbunătăţire experienţei de vizionare. Aproximativ 30% au spus că tehnologia nu ajută sau chiar afectează negativ experienţa.
Piticii - nişte drăguţiPiticii - nişte drăguţi

Personal, am sesizat o diferenţă la redarea cu HFR şi vreau să văd cât mai multe filme, în special filme de acţiune, cu 48 fps. Nu pot spune însă că HFR + 3D este combinaţia perfectă. Chiar şi ochelarii 3D pasivi reduc din luminozitatea cadrului şi am simţit de mai multe ori nevoia să-i dau jos de la ochi pentru a vedea imaginea mai bine. Nu mai vorbesc de cei activi. Vă recomand să încercaţi HFR, dar fără 3D, în cazul în care puteţi găsi această opţiune pe undeva.


Sursa : http://www.go4it.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu