Samsung, cel mai mare producator de televizoare si telefoane din lume, a raportat pentru trimestrul al treilea profit record, peste asteptarile analistilor, iar avansul puternic al vanzarilor gamei Galaxy a consolidat pozitia de lider a grupului sud-coreen pe piata smartphone-urilor in fata Apple.
Profitul net in perioada de trei luni incheiata la 30 septembrie a urcat cu 91%, la 6.560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), in timp ce analistii anticipau 6,25 miliarde de woni.
Castigul la divizia de telefoane mobile a avansat, dupa ce introducerea Galaxy S III si Note II au ajutat grupul sa concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operatiunilor de componente, dar rival in procese legate de patente pe patru continente.
Samsung se va confrunta cu o piata mai dificila in perioada vanzarilor de sarbatori, dupa ce si Apple si-a imbunatatit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a iPad mini si a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.
"Cifrele pe partea de telefonie mobila au fost foarte solide. Confirma din nou ca nu exista pe piata alt competitor pentru Samsung decat Apple", a declarat Kim Young Chan, analist la Shinhan Investment Corp.
Concurenta se va intensifica, probabil, in ultimele trei luni ale anului, in contextul temerilor privind incetinirea economica, a avertizat Smsung. Grupul se va concentra pe produse cu valoare ridicata si va incerca sa majoreze vanzarile de tablete, cu mai multe modele echipate cu stylus si dispozitive mai ieftine.
Cel mai mai mare producator de electronice de consum din Asia intentioneaza, de asemenea, sa introduca noi televizoare cu tehnologii 3D si de navigare pe internet, pentru a-si proteja afacerile de o scadere a cererii pentru cipuri de memorie.
Vanzarile au totalizat 52.180 miliarde de woni, aproape 20% din PIB al Coreei de Sud, in urcare de la 41.270 miliarde de woni in aceeasi perioada a anului trecut.
Samsung a livrat in trimestrul al treile un numar record de 56,3 milioane de smartphone-uri, reprezentand o cota de 31,3% din piata mondiala, potrivit firmei de cercetare IDC. Apple este pe doi dupa cota de piata, de 15%, aferenta celor 26,9 milioane de iPhone-uri vandute. Pe pozitia a treia se aflaResearch In Motion, producatorul Blackberry, cu 4,3%ZTE China pe locul urmator cu 4,2%.
In trimestrul al doilea, Samsung a avut cota de piata de 32,6%, iar Apple de 16,9%, potrivit agentiei de presa Mediafax.