luni, 26 noiembrie 2012

Facebook vrea să RETRAGĂ dreptul la vot utilizatorilor săi

Facebook a propus săptămâna trecută retragerea dreptului utilizatorilor de a vota în cazul problemelor majore care au legătură cu administrarea reţelei online, ce are peste un miliard de membri, relatează Cnn.com
.


Facebook vrea să RETRAGĂ dreptul la vot utilizatorilor săi
Facebook vrea să RETRAGĂ dreptul la vot utilizatorilor săi
Michael Phillips, de la siteul BuzzFeed, spune că “Facebook susţine că, în momentul de faţă,  există prea multă democraţie, la fel cum ar spune şi guvernul chinez”.

Încă din 2009, Faceboook a permis utilizatorilor să aibă un cuvânt de spus în ceea ce priveşte modul de administrare al datelor confidenţiale şi al informaţiilor cu caracter personal ale utilizatorilor, în cazul în care o mare parte din comunitatea online îşi exprima interesul în această privinţă, potrivit Financiarul.ro

Dacă 7.000 de persoane comentau despre o anumită propunere, atunci, imediat, se declanşa un vot. Iar dacă 30% din utilizatorii activi ai site-ului (estimaţi la 300 de milioane în acest moment), votează împotriva schimbării, atunci Facebook ar abandona ideea.

Acum, compania spune că vrea să renunţe la acest sistem şi să îl înlocuiască cu modalităţi noi prin care utilizatorii să poată adresa întrebări echipei de confidenţialitate de la Facebook.

Compania a enumerat două motive principale pentru această schimbare legată de democraţia digitală: Facebook a devenit o companie extrem de extinsă, cu peste un miliard de utilizatori, iar acum, compania este tranzacţionată în mod public la bursă, ceea ce înseamnă “că trebuie să se supună reglementărilor mondiale”.

Democraţia poate fi dificilă, în special pentru o companie publică, ce valorează miliarde de dolari. În schimb, unii autori din domeniul tehnologic cer utilizatorilor să se revolte.

Will Oremus, de la Slate, spune că “teoretic, fiindcă modificarea nu a fost implementată încă, mai este timp să realizăm o campanie împotriva măsurii de revocare a dreptului de vot al utilizatorilor”. “Însă, Facebook ştie că este puţin probabil ca acest lucru să se întâmple, penru că de fiecare dată când Zuckerberg şi echipa sa a făcut o optimizare a siteului, majoritatea oamenilor nu şi-au arătat interesul să facă ceva.”

Phillips spune că acesta este un moment de cumpănă pentru Internet, pentru că Facebook “abandonează o normă fundamentală, şi anume aceea că utilizatorii săi sunt cetăţeni ai unei comunităţi, şi nu doar date într-un algoritm publicitar”.

Sursa : http://www.realitatea.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu