joi, 30 august 2012

Cat de romensti sunt tabletele romanesti?














In ultimul timp am fost invadati de tablete ale unor firme romanesti. Aceste tablete promit performanta ridicata la un pret atractiv. Cat de “made in Romania” sunt insa aceste tablete? Pentru acest articol voi analiza ultima tableta lansata de cei de la AllView, si anume “Allview Alldro 3 Speed Duo”. Un device ce suna foarte pompos si care promite multe avantaje fata de dispozitive similare de pe piata.
Primul indiciu ca tableta nu este facuta in Romania vine chiar de pe ambalajul tabletei: Made in PRC, Importator: S.C. Visual Fan S.R.L. Pe scurt, Allview este doar importatorul tabletei. Inainte sa imi sara lumea in cap tin sa spun ca sunt perfect constient ca 90% din electronice sunt asamblate in China. Insa acest device pare a fi proiectat in intregime acolo. Nu este primul dispozitiv “romanesc” facut in China. Primul astfel device pe care l-am remarcat a fost tableta Evolio Neura, care este doar un rebrand al tabletei Malata T8, iar mai apoi AllDro Box, a carui corespondend chinezesc se gaseste cu usurinta ( Flexiview FV1 ).
Sa revenim la AllDro 3 Speed Duo, device-ul care se afla in centrul atentiei in acest articol. Ma deranjeaza ca cei de la Allview nu au trecut la specificatii chipset-ul cu care este echipata tableta. Asa ca am inceput sa caut pe Internet diferite modele de chipset-uri cu CPU dual-core pe arhitectura ARM din familia Cortex-A9. Lista este destul de lunga asa ca m-am folosit de alte informatii pe care le cunoastem: GPU Mali-400.
Surpriza a aparut cand (initial) nu am gasit nici un chipset care sa fie cu GPU quad-core. Mai mult, unele surse au dezvaluit ca chipsetul aflat in Alldro 3 Speed Duo este AML8726-MX, un chipset care are GPU Mali-400 dual-core. Un telefon la suport a dezvaluit ca intr-adevar chipset-ul este AML8726-MX, in consecinta GPU-ul nu este precum era trecut pe site. Ulterior am descoperit un chipset cu Mali-400 quad-core (RK3066), insa nu acesta se afla in AllDro 3 Speed Duo. De asemenea, in urma sesizarilor mele, cei de la Allview au recunoscut ca exista o eroare pe site si au corectat-o.
Apoi am incercat sa caut tablete cu caracteristici asemanatoare. Nu am fost surprins cand pe site-urile care vand electronice chinezesti era plin de asemenea tablete. Cu exceptia logo-ului Allview de pe spate si a catorva detalii din designul carcasei (pozitionare diferita a uneia dintre camera sau a unor butoane fizice in cele mai extreme cazuri), am descoperit multe tablete cu urmatoarele specificatii: CPU Cortex A-9 la 1.5GHz, GPU Mali-400, 1GB RAM DDR3, 16GB memorie interna, Ecran IPS 9.7″ cu rezolutie 1024×768, doua camere (fata si spate) de 2MP si Android 4.0. Cu alte cuvinte, specificatii identice cu ceea ce este trecut pe site-ul Allview.
Cei de la Allview nu sunt singurii care au lansat o asemenea tableta. Evolio a lansat Aria, un device cu caracteristici identice. Si la ei pe site apare GPU quad-core. Sa vedem pentru cat timp. Cat despre designul exterior, printre tabletele gasite pe siteurile chinezesti se afla un model care arata identic. Un alt rebrand…
Dupa aceste lungi cautari eu consider ca in afara de soft-ul BitDefender, AllDro 3 Speed Duo nu are nimic romanesc in el. Astept parerea voastra in comentarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu