Un juriu federal a decis vineri ca mai multe produse din gama Samsung Galaxy incalca sase brevete ale Apple care privesc designul si functionalitatea smartphone-urilor si tabletelor, acordand companiei americane daune de 1,05 miliarde dolari.

Sanctiunea financiara poate fi extinsa de judecatorul care prezideaza procesul, deoarece verdictul cuprinde si o constatare ca Samsung a incalcat cu buna stiinta patentele Apple. Totodata, Apple poate solicita acum eliminarea de pe piata a produselor "vinovate" de infringement. Mai devreme in desfasurarea procesului, instanta a acordat Apple o interdictie preliminara temporara de la comercializare in Statele Unite a tabletei Samsung Galaxy Tab 10.1.

Astfel, Apple doreste acum transformarea interdictiei temporare intr-una permanenta si extinderea ei la opt smartphone-uri Samsung.

Efectul asupra vanzarilor Samsung va fi neglijabil, deoarece cele mai noi modele ale companiei, inclusiv Galaxy S III, nu sunt pe lista Apple, a declarat pentru Bloomberg analistul Mark Newman de la Sanford C. Bernstein, care a lucrat anterior la Samsung. El estiemaza ca cele opt produse atacate de Apple genereaza maximum 1,4% din profitul Samsung.

Actiunile Samsung au crescut marti la Seul cu 1,7%, dupa ce au pierdut luni peste 7%, in prima sedinta de tranzactionare dupa anuntarea verdictului din SUA.

Apple, cea mai mare companie listata din lume dupa capitalizarea de piata, a crescut luni la New York cu 2%, la 675,68 dolari pe actiune.

Cel mai bine vandut model de pe lista Apple este smartphone-ul Samsung Galaxy Prevail, care a generat in perioada 2010-2012, in SUA, venituri de 378 milioane de dolari, potrivit datelor depuse la proces de Samsung.

Celelalte modele aflate pe lista sunt Galaxy S II Epic 4G, Galaxy S 4G, Galaxy S II T-Mobile, Galaxy S Showcase, Galaxy S II AT&T, S II Skyrocket si Droid Charge. Cele opt modele au totalizat vanzari de 9,1 milioane de unitati in perioada 2010-2012 pe piata SUA.

In trimestrul al doilea, 12% din vanzarile de smartphone-uri inregistrate de Samsung au avut loc in Statele Unite, potrivit SK Securities Co. Cea mai mare piata a companiei sud-coreene este Europa de Vest, unde Samsung genereaza 23% din vanzari, urmata de Asia-Pacific, cu 22% din vanzari, respectiv China, cu 16%, potrivit HMC Investment Securities Co.