“Experimentul” lui Cisco de a crea produse de networking pentru segmentul business consumer a luat sfarsit dupa aproape un deceniu, divizia Linksys fiind vanduta acum catre Belkin.
In 2011 Cisco a inchis si divizia de camere video Flip, iar astazi a anuntat ca renunta la divizia de networking pentru consumer in favoarea lui Belkin. Cisco a platit aproape 500 milioane de dolari in 2003 pentru Linksys si 590 milioane de dolari in 2007 pentru Flip, si se zvoneste ca a pierdut in total mai mult de 75 procente din investitia initiala, Linksys fiind vandut cu aproximativ 230 milioane de dolari. Hilton Romansky, VP la Cisco descrie situatia ca fiind favorabila ambelor parti implicate in tranzactie,Linksys nemai fiind profitabila incepand de anul trecut, iar pentru Belkin care acum va detine aproximativ 30 de procente din piata de networking la nivelul de consumer.
Chiar si in 2003, in momentul achizitiei companiei Linksys, cand nu existau atat de multe retele wireless si accesul la broadband era mult mai limitat decat era astazi, analistii au discutat capabilitatile lui Cisco de a intelege domeniul de networking consumer. Problema este si acum si era si atunci, capabilitatea unei companii de a se putea axa pe ambele segmente, cel de business-consumer si cel enterprise, in acelasi timp. Este foarte greu sa creezi tehnologie care apoi sa incerci sa o implementezi la nivelul si mai ales la preturi mici pentru consumatori, in acelasi timp conducand si segmentul de enterprise, unde pretul nu este un factor atat de important in achizitia produselor.
Sursa : http://playtech.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu