Mark Zuckerberg a anuntat ieri in cadrul unui eveniment ca Facebook va lansa Graph Search, un motor de cautare inteligent pentru reteaua de socializare.
Speculat de ceva timp, noul Graph Search este un motor de cautare in viziunea Facebook. Acesta reprezinta un mod inteligent prin care gigantul ofera optiunea sa cauti informatii legate de prietenii si relatiile de pe Facebook. Graph Search stie sa raspunda la intrebari formulate in mod natural si indexeaza atat imagini, clipuri video, cat si oameni si relatii.
Diferentierea data de Zuckerberg intre un motor de cautare si ceea ce face Graph Search este destul de simpla. Un motor de cautare iti ofera un raspuns general la o intrebare generala in timp ce Graph Search iti ofera un continut specific ca raspuns la o intrebare precisa. Similar cu un sistem de tag-uri care se genereaza automat in functie de informatiile postate pe Facebook, noua unealta oferita de acesta iti poate raspunde la niste intrebari care pana in acest moment nu aveau un raspuns usor de gasit.
Unde merg prietenii mei la ski? Unde au mancat prietenii mei cand au mers in Brasov? Cui ii place Seinfeld? Cui ii place Metallica? Toate sunt intrebari la care Graph Search va sti sa-ti raspunda bazandu-se pe informatiile pe care prietenii tai le partajeaza cu tine. Desi vad cateva similaritati cu SIRI, legate de modul in care reteua de socializare stie sa-ti raspunda la intrebari bazandu-se pe un volum foarte mare de informatii care tin doar de tine, Graph Search este unic. Tine de Facebook.
Daca la prima vedere ai fi tentat sa crezi ca multe dintre raspunsurile pe care ti le ofera le stii deja, Facebook iti atrage atentia ca poate raspunde la intrebari mult mai complexe prin filtre atasate ulterior unei intrebari. Prin functia Extend This Search poti afla informatii precise de genul care din prietenii mei prezenti la petrecerea de sambata locuiesc in Bucuresti si prefera vodka Absolut. Posibilitatile sunt nelimitate. Puteti cauta diverse afaceri intr-un anumit oras sau puteti cauta restaurante. Prin faptul ca rezultatele va sunt oferite din punctul de vedere la prietenilor care au dat un check in la o anumita locatie sau au dat un like la pagina unui dentist, sentimentul este unul special. Simti ca acele informatii iti sunt destinate tie.
Daca sunteti curiosi de modul in care functioneaza Graph Search va puteti inscrie in programul beta accesand www.facebook.com. Din pacate functia functioneaza doar in limba engleza si exclusiv pe versiunea web de Facebook. In cateva luni va invata mai multe limbi si va putea fi accesibila si de pe smartphone.
Sursa : http://playtech.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu