Google plănuieşte să revoluţioneze serviciile motorului său de căutare, adăugând la rezultatele returnate pentru căutări şi informaţii suplimentare utile, pe care nici nu ne-am fi gândit să le căutăm pe internet.
Google plănuieşte să revoluţioneze industria motoarelor de căutare
În pregătire pentru implementarea noului sistem de căutare, Google desfăşuară acum un experiment în care aproximativ 150 participanţi sunt puşi să răspundă în 8 momente din zi alese la întâmplare unei întrebări simple: Ce altceva ai vrut să afli în ultima vreme? Răspunsurile date de participanţi sunt contabilizate şi folosite pentru a înţelege mai bine de ce informaţii au nevoie oamenii în viaţa de zi cu zi şi cum să le furnizezi aceste informaţii la momentul oportun, chiar dacă aceştia nu au luat încă iniţiativa de a căuta informaţiile cu Google Search.
Potrivit Google, deşi motorul de căutare primeşte miliarde de interogări în fiecare zi, ce ating subiecte dintre cele mai variate, oamenii încă aleg să se uite în altă parte după anumite tipuri de informaţii pe care nu se gândesc că le-ar putea găsi cu Google Search. Provocarea pentru inginerii Google este să descopere exact care sunt acele tipuri de informaţii de care majoritatea dintre noi avem nevoie, dar nu ne gândim să le căutăm pe internet.
Botezat Daily Information Needs Study, proiectul încearcă să descopere cum pot fi furnizate cu Google Search răspunsuri pentru dilemele pe care încercăm de obicei să le rezolvăm întrebând prietenii sau răsfoind catalogul de produse de la supermarket.
Potrivit Google, misiunea asumată este de a organiza informaţiile lumii şi a le face universal accesibile, dar pentru asta trebuie ştiut mai întâi care sunt nevoile ascunse ale oamenilor şi cum pot fi adresate în cel mai eficient mod cu putinţă. Într-o primă fază, cea mai bună modalitate de a rezolva această dilemă este să lucrezi cu o echipă de participanţi dispuşi să-şi dezvăluie toate curiozităţile şi întrebările de care se lovesc de-a lungul zilei.
Potrivit spuselor lui Jon Wiley, designer responsabil cu îmbunătăţirea experienţei la utilizarea motorului Google Search, studiul a oferit deja numeroase exemple de răspunsuri pentru probleme relativ mărunte la care oamenii nu s-ar gândi niciodată să caute răspunsuri pe internet. Spre exemplu, cât de lungă este coada la supermarket. Alte activităţi offline, cum este citirea unei cărţi sau gătitul unei mese generează întrebări la care de regulă nu apelăm Google pentru răspunsuri, în principal din cauza faptului că este incomod să căutăm în acele momente un PC sau smartphone cu acces la internet.
Un alt aspect care iese în evidenţă este multitudinea de dispozitive pe care oamenii le folosesc în viaţa de zi cu zi. Aceleaşi dispozitive mobile care fac posibilă descoperirea acelor nevoi ascunse de informaţii care tot apar de-a lungul unei zi obişnuite, în curând vor putea fi folosite de Google pentru a furniza răspunsuri adecvate la momentul potrivit.
Google a făcut deja primii paşi în această direcţie, spre exemplu folosind serviciile de localizare pentru a da informaţii utile în funcţie de locul unde ne aflăm, cum ar fi actualizări ale calendarului de zbor în incinta aeroportului, prognoze meteo nesolicitate, informaţii utile despre cum putem ajunge într-un loc anume şi alte detalii care ne-ar putea fi de folos.
Întâmplător sau nu, ochelarii pentru realitate augmentată creaţi în cadrul proiectului Google Glass fac pereche perfectă cu noul sistem de furnizare a informaţiilor, putând servi la afişarea de informaţii utile şi chiar da răspunsuri în mod preventiv pentru întrebări la care poate nici nu ne-am gândit încă. Cu Google Googles totul porneşte de la locaţia unde ne aflăm şi obiectele pe care le privim. Spre exemplu atunci când întoarcem privirea către magazinul de pantofi, ochelarii ne vor informa imediat de existenţa unei eventuale promoţii, sau da informaţii detaliate despre produsul pe care îl admirăm pe raft.
Potrivit lui Jonas Michel, cercetător care se ocupă cu dezvoltarea unor idei similare la Universitatea din Texas, Google pregăteşte un serviciu de căutare cu totul nou, cu mod de operare foarte diferit faţă de cel cu care s-a făcut cunoscut în industria motoarelor de căutare. În viitor, căutările vor putea fi iniţiate pentru obţinerea de informaţii foarte noi şi cu utilitate imediată în mediul fizic în care ne aflăm, iar asta înseamnă că detaiile furnizate de Google trebuie să fie personalizate luând în considerare locaţia noastră, momentul di zi şi evenimentul aflat în desfăşurare.
Colectarea informaţiilor necesare pentru a răspunde acestor întrebări de moment impune folosirea unor mecanisme mai avansate decât tacticile obişnuite folosite pentru scanarea şi indexarea întregului internet. Primii paşi au fost deja făcuţi, în sensul că Google poate corela surse de informaţii în timp real, cum este calendarul de funcţionare al mijloacelor de transport în comun şi serviciul de localizare în timp real, oferind utilizatorului detalii cum ar fi timpii de sosire şi ruta autobuzului care se apropie, imediat ce acesta a păşit în perimetrul staţiei de autobuz.
Momentan, experimentul desfăşurat de Google încearcă să scoată la iveală şi alte tipuri de întrebări care nu ajung să se materializeze în căutări Google Search, baza de cunoştinţe aflată în formare urmând să fie în cele din urmă folosită pentru îmbunătăţirea şi extinderea motorului de căutare Google, astfel încât să fie acoperite toate aspectele vieţii de zi cu zi.
Sursa : http://www.go4it.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu